Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Punto 2 -Jaki powinien być prąd upływu?

11 Kwi 2011 19:55 3166 15
  • Poziom 20  
    Mam 2 pytania z elektryki Punto 2 z 2001 r. z akumulatorem 45 Ah
    1. Jaki powinien być prąd upływu (tzn natężenie prądu w instalacji samochodu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu) ?
    2. Jaka powinna być rezystancja mierzona na zaciskach akumulatora przy odłączonym akumulatorze, oraz wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu ?
    Pytam dlatego, ponieważ niepokoi mnie fakt że prawidłowo naładowany akumulator bez 2 dniowej jazdy samochodu (przy temperaturze w nocy ok 0 st C) nie jest w stanie poruszyć rozrusznika. Podejrzewam, że może być jakiś lewy ubytek prądu i akumulator się przez te 2 dni częściowo rozładował. Nadmieniam, że wizualnie wszystkie odbiorniki prądu są wyłączone.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Pyt. nr.1: To ty zmierz prąd "upływu" i podaj, a my ci odpiszemy czy jest dobrze
    Pyt. nr.2: Nie wykonuje się takiego pomiaru
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Z tego co pamiętam to Fiat przyjął w małych modelach ok. 4mA, że jest ok. Na początek odłącz radio i zrób pomiary. Później alternator. Ewentualnie autoalarm, c.z.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Ale czy Fiata Punto bez radia? Pewien jesteś?

    Dodano po 5 [minuty]:

    Miałem kiedyś podobny problem kiedy klient kupił radio z Biedronki.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Radio po wpięciu w oryginalne kostki i wyłączeniu, pobierało 1000mA prądu.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    tak jak poprzednicy: 1. odłącz radio i zmierz, 2. odłącz alarm i zmierz. Na koniec zmierz z radiem i z uzbrojonym alarmem. Napisz wyniki to Ci odpowiemy czy jest ok, lub co może być winowajcą. Może być tak że masz dużo elekryki w aucie i na dodatek akumulator się kończy. Ale konkretnie to możemy powiedzieć po Twoich pomiarach. Pzdr!
  • Poziom 20  
    Dzisiaj dokonałem pomiarów prądów i napięcia. Wyniki są następujące:
    - napięcie podczas ładowania akumulatora 13,9 V
    - prąd upływu zarówno z radiem jak i bez 30 mA. Z alarmem prąd 40 mA, bez 30 mA.
    Akumulator ma dopiero niecałe 2 lata, ale jest lekko wybrzuszony z jednej strony. Czy to może być przyczyną jego szybkiego samowyładowania ?
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Taki upływ peądu jest do przyjęcia, czeka cię kupno akumulatora, chyba że jest na gwarancji. :ganja:
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Upływy , Chłopy , to w innym miejscu , tu jest pobór prądu w stanie uspienia i jego wielkośc powinien mieścić sie w porzedziale 30 do 70 mA!
    Akumulator wybrzuszony - do wymiany , był chyba "bity"!
  • Poziom 23  
    Emeryt napisałeś to samo co ja,i po co.... :ganja:
  • Poziom 27  
    Autoas bez wymądrzania się z mojej strony ale mierząc rezystancje wewnętrzną aku możemy dużo o nim powiedzieć tylko potrzebne jest do tego odpowiednie urządzenie.Proszę poprawić mnie jeśli się mylę.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Mylisz się, autor chciałby zmierzyć rezystancję "samochodu" a nie wewnętrzną akumulatora, więc twoja uwaga nie na miejscu
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator itp. Pzdr.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Przecież jest wszystko dobrze.......
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Posługujesz się miernikiem wprawnie, a nie przyszło ci do głowy zmierzyć napięcie podczas rozruchu, gdy jak twierdzisz rozrusznik kręci ciężko lub wcale?
    Jeśli nap. na aku jest ok to szukaj problemu na klemach itp. jak w drugim zdaniu jak podał kolega wyżej powyżej.
    Jeśli napięcie to >11V to szukaj nowego aku i tyle.
  • Poziom 20  
    Akumulator jest na gwarancji, więc go oddałem do oględzin a w zamian dali mi zastępczy. Elektryk po wstępnych oględzinach powiedział, że może to być (wybrzuszenie) wada fabryczna. Dziękuję wszystkim kolegom za pomoc i tym samym zamykam temat.