Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alfa 156 jak sprawdzić czujniki

pchojak 11 Kwi 2011 21:45 6972 7
  • #1 11 Kwi 2011 21:45
    pchojak
    Poziom 12  

    Witam
    Alfa 156 116.657.2.0 - SW 2.4 JTD 20V 175CV 129KW C.M. PROGRESSION. Jak sprawdzić :
    1. Czujnik położenia wałka rozrządu (46798364) błąd 314 pojawia się podczas uruchomienia silnika. (Czy na kole rozrządu jest jakiś czujnik który indukuje ten czujnik?)
    2. Czujnik ciśnienia zbiornika zasilania (listwy) paliwa – błąd 190
    3. Przepływomierz.
    Jak obmierzyć parametry tych podzespołów. Objawy są takie że autko słabo przyśpiesza, zachowuje się jak diesel wolno ssący, spalanie spadło do 6,5 l/100km(wcześniej takie same trasy spalanie było w granicy 7,2l/100km), problem z wkręcaniem na obroty podczas jazdy max 3200obr/min. Podczas przyśpieszania odczuwalne jest delikatne szarpanie.

    0 7
  • #2 11 Kwi 2011 21:56
    macvir
    Warunkowo odblokowany

    czujnik walka ma opornosc, po przeskoczniu przerwy, zmienia opor;
    czujnik cisnienia to czujnik o napiecu 5V, zmienia sie napiecie w zalezonosci od danego cisnienia na listwie.
    przeplywomierz jw.
    najszybciej diagnoskopem.
    ale sugeruje przeskoczenie rozrzadu.
    pozdrawiam

    0
  • #3 11 Kwi 2011 22:11
    milejow
    Poziom 42  

    [quote="macvir"]czujnik walka ma opornosc, po przeskoczniu przerwy, zmienia opor;
    Gdzie to wyczytałeś, na super forum, alfy??? Człowieku nie ośmieszaj się tym podpisem ,,autoelektro,, Wiesz czym charakteryzuje się czujnik magnetoindukcyjny a czym czujnik wykorzystujący efekt Halla???

    0
  • #4 11 Kwi 2011 22:16
    pchojak
    Poziom 12  

    tutaj jest cały opisalfa 156 brak mocy 2.4 jtd Czujnik położenia wałka rozrządu wymieniłem ale nie pomogło, pasek wydaje się być oki.
    zasilanie czujników jest 5V, jutro pomierzą jak się zmieniają wartości podczas pracy. Jakie wartości powinny mieć te czujniki i przepływka odpięte od układu.

    0
  • #5 12 Kwi 2011 07:01
    markowik
    Poziom 11  

    czujnik należy sprawdzić oscyloskopem !!!

    0
  • #6 12 Kwi 2011 13:06
    pchojak
    Poziom 12  

    Wszyscy skupili się na sprawdzeniu czujnika położenia wałka rozrządu, a co z czujnikiem ciśnienia paliwa i przepływomierzem. Nie problem jest wpiąć oscyloskop i odczytać dane tylko problem z analizą tych danych, trzeba wiedzieć czy nasze pomiary mieszczą się w granicach tolerancji przewidzianej przez producenta. Moje pytanie czy ktoś wie jakie parametry statyczne mają te czujniki odpięte od układu i jakie wyniki powinienem otrzymać podczas pracy. Wiem że najlepszą metodą jest sprawdzenie samochodu profesjonalnymi interfejsami serwisowymi, niestety mnie jako amatora nie stać na taki interfejs, posiadam tylko małą zabawkę w postaci Elm 327 ver1.5a EUROSCAN

    0
  • #7 12 Kwi 2011 22:08
    milejow
    Poziom 42  

    Czujnik wałka jest czujnikiem halla, można go sprawdzić (niezbyt miarodajnie i pobieżnie) kontrolką diodową bo wysyła impulsy masowe podczas pracy (sygnał to pin 2 czujnika). Poza tym możesz sprawdzić obecność zasilania czujnika, między pinem 3 a masą lub pinem 1, powinno być napięcie akumulatora, oczywiście po zapłonie

    0
  • #8 12 Kwi 2011 22:51
    markowik
    Poziom 11  

    Czujniki halla sprawdza się wskaźnikiem diodowym lub oscyloskopem ponieważ, omomierz może go uszkodzić-tak mówi literatura,a czy tak jest,to niewiem,bo sprawdzam oscyloskopem

    0