Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen Xsara 1,4i 2001r, nie działa wskaźnik paliwa

12 Apr 2011 17:23 10368 8
  • Level 9  
    Witam. Mój problem polega na tym że nie działa mi wskaźnik paliwa, cały czas świeci się rezerwa, samochód ten kupiłem od cioci wspominała ona o tym że jeżeli zaleje do pełna bak kontrolka działa normalnie ale gdy poziom paliwa zejdzie w okolice rezerwy wtedy wskaźnik odmawia posłuszeństwa i wskazuje pusty bak i świeci się kontrolka rezerwy. Proszę was o pomoc co może być nie tak i co należy zrobić aby to naprawić najniższym kosztem i pomijając fachowców. Z góry dziękuje i pozdrawam.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 13  
    podejrzewam że czeka cie wymiana czujnika paliwa.albo ktoś wygiął drut od pływaka,najlepiej wyjąć i sprawdzić stan opornicy i ten wspomniany drut z plywakiem
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 9  
    Aha dodam jeszcze ze po podłączeniu do komputera diagnostycznego wskaźnik podnosi się do bieżącego stanu paliwa lecz po odłączeniu go dalej wskazuje pusty bak.
  • Level 13  
    może komputerem robisz tylko test wskaźników ,można wykonać taki test prędkościomierza,obrotomierza,wskaźnika temperatury i wskaźnika paliwa
  • Level 15  
    witam uszkodzenie jest w samym wskaźniku paliwa w zbiorniku znajduje sie tam taki czujnik optoleptyczny ktory po zanurzeniu w paliwie zmienia rezystancje i z tad jest ten blad.
  • Level 42  
    Wskaznik paliwa jest na tablicy , w baku jest przeważnie czujnik poziomu. Dodatkowo , to pierwsz raz słysze o "optoleptycznym " czujniku poziomu.
    Dolegliowścią w tym przypadku jest ; zabrudzona - uszkodzona ścieżka oporowa czujnika paliwa w baku!
  • Level 9  
    Więc co należy w tym przypadku zrobić mogę się dostać do baku przez plastikową pokrywę pod tylnym siedzeniem i co należy zrobić dalej?
  • Level 9  
    Pod tylnym siedzeniem wyciągnij okrągłą gumową osłonę i zobaczysz pompę. Następnie odepnij kable i przewody paliwowe. Odkręć nakrętkę wokół pompy, która ją trzyma. Wyciągnij pompę z baku i sprawdź, czy przewody elektryczne z pompy są w porządku.
    Kilka lat temu miałem podobny przypadek. Okazało się, że jeden z przewodów elektrycznych wisiał tylko na izolacji i wystarczyło go polutować.
  • Level 9  
    Mam problem z odkręceniem tej plastikowej nakrętki próbowałem przyłożyć śrubokręt i stukać w niego młotkiem ale ząbki w nakrętce się łamią macie może jakis pomysł jak to cholerstwo odkręcić.