Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Simson SR50 zmasowanie cewki bezmasowej, który kabel?

09 Apr 2011 21:33 12858 17
  • #1
    User removed account
    Level 1  
  • Helpful post
    #2
    JCK
    Level 25  
    Rozumiem , trema, pierwszy post.
    Ale wyduś z siebie coś więcej.
    O jakiej cewce piszesz (zapłonowej) ?
    Do czego ci to potrzebne, czego oczekujesz?
    Jeśli jest tam układ zapłonowy elektroniczny , to możesz coś "odpalić".
  • #3
    User removed account
    Level 1  
  • Helpful post
    #4
    jack63
    Level 43  
    PeterQ94 Zrób dokładnie jak na schemacie, który zamieściłeś, a jest autorstwa BANANvanDYK.
    Cewkę możesz "zmasować" gdzie chcesz. Ale najprościej i najlepiej jest podłączyć kabel szaro/czerwony lub czerwono/żółty do punktu masy przy prostowniku.
    Akumulator ci gotuje bo nie masz żadnego układu ładowania!
  • #5
    User removed account
    Level 1  
  • Helpful post
    #6
    web69
    Level 31  
    Owszem GND to masa, jeśli regulator nie będzie miał z nią dobrego kontaktu nie będzie działał.
  • #7
    User removed account
    Level 1  
  • Helpful post
    #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    User removed account
    Level 1  
  • Helpful post
    #10
    JCK
    Level 25  
    Nie, nic się nie zmieni.
    Ponieważ zmieniasz układ ładownia, gdzie wcześniej miałeś pełnookresowy prostownik na regulator napięcia, musisz połaczyć z masa pojazdu jeden przewód cewki.
    I nie ma to żadnego, ale to żadnego znaczenia który z nich.
    To połączenie z masą przyjmij jako rodzaj przewodu, który łączy cewkę,GND i minus akumulatora.
    Równie dobrze możesz nie łączyć jednego przewodu z masą, ale musiałbyś go poprowadzić do GND (regulatora) i do minusa aku, który i tak jest zmasoawny.
    To jest tylko czysta oszczędność na przewodach i robociźnie.
    Cała tajemnica masowania.

    Ale przypadkiem nie próbuj łaczyć tej cewki bez prostownika, czy regulatora do aku. Tam jest napięcie przemienne !!!
  • Helpful post
    #11
    jack63
    Level 43  
    Jak regulator będzie właściwy, tzn. przystosowany do "zmasowanej" cewki, oraz nieuszkodzony i nie pomylisz połączeń, to będzie OK.
    Najlepiej niech wypowie się kolega BANANvanDYK. On najlepiej zna chińskie regulatory.
  • #12
    User removed account
    Level 1  
  • Helpful post
    #13
    jack63
    Level 43  
    Widzę, że nie czytasz ze zrozumieniem. Wyraźnie napisałem, że potrzebna jest konsultacja BANANvanDYK! Poproś go o to aby się wypowiedział.
    Nie znam budowy wewnętrznej proponowanego regulatora. Schemat rozwiałby wątpliwości.
    Nie wiadomo w ogóle co to za regulator!
    Pewnym problemem będzie zasilenie żarówki stopu. Trzeba ją podpiąć do obwodu stałoprądowego. Przed lub po stacyjce wg. upodobań.
  • #14
    User removed account
    Level 1  
  • Helpful post
    #15
    jack63
    Level 43  
    Tak zastanawiam się na sensem takiej przeróbki. Czy nie lepiej i taniej pozostać przy oryginalnym rozwiązaniu Simsona. Prostownik (masz) + ELBA - koszt ok 50 zł. Masz pewne i szybkie ładowanie aku bez przeładowania. Światła przód i tył zasilone z jednej cewki (nawet bez regulatora). O jakości chińskich regulatorów lepiej nie wspominać. Pooglądałem kilka schematów i nie wiem czy się śmiać czy płakać.
    Pojawiało się wiele tematów przeróbek. Większość rozbijała się zbyt małą moc samej prądnicy. Z pustego i Salomon nie naleje, a regulator może tylko zmniejszyć napięcie i wprowadzić straty. Największy zysk prądu daje nowe koło magnesowe! Z moich doświadczeń wynika, że jego wymiana zmusza do zamontowania solidnego regulatora lub ... dodatkowej ukrytej żarówki aby nie spalić tych normalnie zamontowanych.
  • #16
    User removed account
    Level 1  
  • #17
    jack63
    Level 43  
    Rozumiem twoje rozterki. Różnica cenowa jest spora. Faktycznie ELBA była awaryjna, a w zasadzie nie była idiotensicher. Miała/ma tą zaletę że była dopasowana do reszty instalacji i zawierała przerywacz kierunkowskazów. Nie jest ona żadnym regulatorem w ścisłym sensie tego słowa. Jest tylko ogranicznikiem prądu ładowania zależnym od napięcia akumulatora.
    Przy niewielkim nakładzie finansowym (ok 10zł) i pewnej wiedzy z elektroniki można ja wykonać samodzielnie. Szczególnie jak dysponuje się uszkodzonym egzemplarzem.
    Nie wiem po co przewijałeś cewkę ładowania. Z doświadczenia wiem, że do niczego dobrego to nie prowadzi. Jak pisałem wyżej najważniejsze jest koło magnesowe z "mocnymi" magnesami.
    Jakość chińskich regulatorów pozostawia wiele do życzenia. Cena mówi sama za siebie! Poczytaj posty z Elektrody. Użyj szukaj.
    Zrobisz jak uważasz.
    Ja uważam, że należy podjąć męską decyzję i temat zakończyć.
  • #18
    User removed account
    Level 1