Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Lanos 1,4 2000r stuka w zawieszeniu

_prusak_ 13 Apr 2011 07:52 7023 26
  • #1
    _prusak_
    Level 23  
    Witam kolegów. Niedawno kupiłem lanosa 1,4 2000r. Niestety stuka mi coś z przodu w zawieszeniu. Na prostej gładkiej nawierzchni jest dobrze. Stuki pojawiają się dopiero na nierównościach. Mam wrażenie że coś tak jakby podskakiwało. Najbardziej słychać to od strony pasażera. Byłem z tym na dwóch stacjach diagnostycznych jednak stwierdzili że wszystko jest dobrze. Proszę o pomoc
  • #2
    Czybyszew
    Level 20  
    W ciemno mówię, że guma na łącznikach stabilizatorów.
  • #3
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A ja w ciemno mówię że amortyzatory, wahacze, przekładnia kierownicza, dalej wymieniać? Powiedz nam chłopie jak mamy to przez klawiaturę zdiagnozować?

    Co Ci powiedzieli na tych stacjach? Na jakich byłeś? Co i jak sprawdzali? Jakoś nie chce mi się wierzyć że byłeś na jakiejkolwiek.
  • #4
    _prusak_
    Level 23  
    Byłem na stacjach diagnostycznych. Sprawdzali na szarpakach. Po sprawdzaniu wyszło że mam urwane sprężyny z tyłu. Powodu dla którego z przodu stuka nie znaleźli. W jednej stacji zasugerowali że to właśnie może być problem łączników stabilizatora. Łączniki oraz gumy na grodzi wymieniłem. Nic to nie zmieniło. Nadal stuka identycznie.
  • #5
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Skoro oni słuchali, dotykali, oglądali, sprawdzali, i nic nie znaleźli to jak mamy Tobie pomóc?
  • #6
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    Sprawdz jeszcze łożysko na na amortyzatorze ,może sie wybiło :idea::idea:
  • #7
    _prusak_
    Level 23  
    To dobre pytanie. Zastanawiam się w takim wypadku od czego zacząć. Wydaje mi się że powinienem wymienić poduszki amortyzatorów skoro nie można jednoznacznie postawić diagnozy.

    Dodano po 1 [minuty]:

    qwertyuiop1000 wrote:
    Sprawdz jeszcze łożysko na na amortyzatorze ,może sie wybiło :idea::idea:



    Jak mogę sprawdzić łożysko na amortyzatorze nie wymieniając go?
  • #8
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Quote:
    Wydaje mi się że powinienem wymienić poduszki amortyzatorów skoro nie można jednoznacznie postawić diagnozy.


    I tą właśnie metodą (na pałę) wymienisz pół auta, a efektu możesz nie zauważyć.
  • #9
    _prusak_
    Level 23  
    Skoro byłem u fachowców i wszystko jest dobrze i wymyślam to jaki mam inny wybór? Chyba że podnieść samochód ścisnąć sprężyny i sprawdzić jakoś stan łożysk. Z tym że tam metoda może mnie pozbawić samochodu na kilka dni.
  • #10
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To taka kontrola ma potrwać według ciebie kilka dni?
    Wziąłeś jakiegoś z tych speców na przejażdżkę?
    Sprawdziłeś, czy coś ci się nie tłucze w komorze silnika (przypomnij sobie słynną już opowieść o gaśnicy)?
    Czy oprócz szarpaków, ci spece posłużyli się choćby łyżką do opon, by ponaciągać zawieszenie?
  • Helpful post
    #11
    ancus
    Level 17  
    Witam koledzy...może niektórzy się uśmiechną z tego co napisze ale...niecały rok temu kolega w lanosiku miał identyczny problem...na nierównościach coś stukało. Również na diagnostyce żadnych luzów nie wykazało, wymienił łączniki stabilizatorów, simerblocki i nadal stukało. I okazało się podczas wymiany klocków z przodu, że jeden zacisk hamulcowy na kole był lekko obluzowany, co dziwne hamulce działały poprawnie i nic nie ściągało. Może sprawdź mocowanie zacisków hamulcowych i mocno dokręć tam bodajże jest na klucz imbusowy:)
  • #12
    AntyOwik
    Level 17  
    Zacisk był luźny mówisz? I żadnych innych objawów nie było, tylko na nierównościach ci pukało. Widzę, że trend do uprawiania sportów ekstremalnych w narodzie wciąż żywy.
  • #13
    ancus
    Level 17  
    Z jego opowiadania innych objawów nie było...osobiście byłem przy tym jak wymieniał klocki i jak zauważył ten luźny zacisk. Nie chcę teoretyzować, tylko taką sugestie poddałem, sprawdzić nigdy nie zaszkodzi bo wystarczy tylko kolo wykręcić i ręką mocno sprawdzić:)
  • #14
    Czybyszew
    Level 20  
    AntyOwik a jakich Ty się spodziewasz innych "super" objawów przy lekko obluzowanej szczęce ? Grzmotów, gromów czy ogni piekielnych ?
    Obluzowanie rzędu paru mm na śrubach szczęki wystarczy na "stukanie" i jednocześnie nie będzie wpływało na siłę hamowania.
  • #15
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    _prusak_ wrote:
    To dobre pytanie. Zastanawiam się w takim wypadku od czego zacząć. Wydaje mi się że powinienem wymienić poduszki amortyzatorów skoro nie można jednoznacznie postawić diagnozy.

    Dodano po 1 [minuty]:

    qwertyuiop1000 wrote:
    Sprawdz jeszcze łożysko na na amortyzatorze ,może sie wybiło :idea::idea:



    Jak mogę sprawdzić łożysko na amortyzatorze nie wymieniając go?


    Normalnie można ,najpierw trzeba całość rozkręcić ,potem sprawdzić wizualnie ,gdy będzie wybite to będzie to widać bardzo dobrze ,może być tylko nie dokręcone i po problemie ale trzeba to sprawdzić samemu ,a nie biadolić :idea::idea:
  • #16
    _prusak_
    Level 23  
    Sprawdzę na weekendzie poduszki i klocki. Lepiej żeby to były klocki. Szybciej i taniej. Dzięki za zainteresowanie



    Sprawdziłem i na pewno nie są to zaciski ani klocki hamulcowe. Nie dałem rady pożyczyć ściągaczy do sprężyn i zdecydowałem się na zakup poduszek i wymienię je w ciemno jak tylko kolega zwolni ściągacze. W związku z tm chciałbym spytać które poduszki mam kupić bo sprawdziłem i są dwie wersje. Jedna do kół 13'' zaś druga do kół 14''. Ja mam koła 13 cali. Odległość między śrubami patrząc wzdłuż samochodu to 152mm. Odległość w poprzek samochodu między śrubą a zaślepką w zawieszeniu to jakieś 132mm. Które mam zakupić poduszki?
    http://www.daewoo.win.pl/eshop/view_product.php?product=42
    http://www.daewoo.win.pl/eshop/view_product.php?product=43
  • #17
    elektrokiler
    Level 18  
    Tę pierwszą.

    Zrób taki test z obu stron auta. Połóż rękę na poduszce zawieszenia i pobujaj autem na boki (może się przydać pomoc drugiej osoby). Czujesz stukanie ? Czy je słyszysz ?
  • #18
    AntyOwik
    Level 17  
    Czybyszew wrote:
    AntyOwik a jakich Ty się spodziewasz innych "super" objawów przy lekko obluzowanej szczęce ? Grzmotów, gromów czy ogni piekielnych ?
    Obluzowanie rzędu paru mm na śrubach szczęki wystarczy na "stukanie" i jednocześnie nie będzie wpływało na siłę hamowania.


    Nie będzie? Żartujesz czy jesteś laikiem? Jakiej szczęce? Na śrubach szczęki?

    Bardzo prosto to sprawdzić, mało ważne czy masz 13 czy 14. Otwory są symetrycznie rozmieszczone czy nie? Była zmiana i tylko na tym ona polega w myśleniu "końcowego klienta".
    Bujanie nie wystarczy bo w żaden sposób nie symuluje pracy zawieszenia. No ale jak widać, są tu dużo bardziej kwalifikowani fachowcy.
  • #19
    elektrokiler
    Level 18  
    Quote:
    Bujanie nie wystarczy bo w żaden sposób nie symuluje pracy zawieszenia. No ale jak widać, są tu dużo bardziej kwalifikowani fachowcy.


    Taki test nie ma symulować pracy zawieszenia kolego AntyOwik - od tego jest SKP. Tylko, że SKP sprawdza jedynie dół zawieszenia i jeśli nie ma luzów to uważają, że jest dobrze a ludziom dalej stuka! Niestety źródłem trudnych do zlokalizowania stuków w zawieszeniu lanosa są często amortyzatory. Testy amortyzatorów zamontowanych w samochodzie są niemiarodajne. Amortyzator który wykazuje na badaniu np 80% może być uszkodzony. Jeśli przy bujaniu samochodem coś wali w poduszkę amortyzatora, to najprawdopodobniej amortyzator do wymiany. SKP ci tego nie powie.
  • #20
    AntyOwik
    Level 17  
    Widzisz jak łatwo? Jak łatwo ciebie sprowokować do bzdur?
    Gdybyś tak choć raz przyłożył swoją zacną rękę w trakcie badania, czy to na szarpaku czy nawet na teście amortyzatorów to byś pogadał. Tak to jesteś filozof od siedmiu boleści. Na szarpaku wszystko wychodzi, sęk w tym, czy to się chce znaleźć.
    Jak ci coś wali w poduszkę w trakcie bujania autem to masz olbrzymi problem. Póki co tu gadamy o stukaniu a nie o locie orbitalnym McPherson'a.
  • #21
    elektrokiler
    Level 18  
    AntyOwik zawsze jesteś takim napastliwym mądrołkiem filozofkiem ? Gdybyś czytał (najlepiej ze zrozumieniem) całość tematu, to wiedziałbyś, że autor tematu był na dwóch stacjach diagnostycznych i nie znaleźli źródła hałasu. Prawdopodobnie z powodu opisanego przeze mnie.

    Quote:
    Gdybyś tak choć raz przyłożył swoją zacną rękę w trakcie badania, czy to na szarpaku czy nawet na teście amortyzatorów to byś pogadał. Tak to jesteś filozof od siedmiu boleści. Na szarpaku wszystko wychodzi, sęk w tym, czy to się chce znaleźć.


    Teoria absurdalna. Jak idziesz na badania lekarskie, powiedzmy rtg, to też sam sobie je wykonujesz ?

    Więcej do twoich bzdur nie zamierzam się odnosić, nic nie wniosłeś do tematu. W żaden sposób nie pomogłeś, łapiesz tylko ludzi za słówka i grasz na nerwach.

    Żegnam ozięmble, a koledze _prusak_ życzę rychłego rozwiązania problemu.
  • #22
    artur1767
    Level 12  
    czasem zdarza się że ściana grodziowa, czyli ściana oddzielająca komorę silika od kabiny, ulega "odspawaniu" na zgrzewach punktowych. Objawia się to stukami zwłaszcza na nierównościach i przy hamowaniu. Proponuję to sprawdzić
  • #23
    AntyOwik
    Level 17  
    elektrokiler wrote:
    AntyOwik zawsze jesteś takim napastliwym mądrołkiem filozofkiem ? Gdybyś czytał (najlepiej ze zrozumieniem) całość tematu, to wiedziałbyś, że autor tematu był na dwóch stacjach diagnostycznych i nie znaleźli źródła hałasu. Prawdopodobnie z powodu opisanego przeze mnie.

    Quote:
    Gdybyś tak choć raz przyłożył swoją zacną rękę w trakcie badania, czy to na szarpaku czy nawet na teście amortyzatorów to byś pogadał. Tak to jesteś filozof od siedmiu boleści. Na szarpaku wszystko wychodzi, sęk w tym, czy to się chce znaleźć.


    Teoria absurdalna. Jak idziesz na badania lekarskie, powiedzmy rtg, to też sam sobie je wykonujesz ?

    Więcej do twoich bzdur nie zamierzam się odnosić, nic nie wniosłeś do tematu. W żaden sposób nie pomogłeś, łapiesz tylko ludzi za słówka i grasz na nerwach.

    Żegnam ozięmble, a koledze _prusak_ życzę rychłego rozwiązania problemu.

    I nie znajdą nigdy. Szczególnie, że zawsze się jakiś znajdzie, co wie lepiej. Tylko nie wie co wie. Daleko szukać nie trzeba. To problem tego kraju, za dużo tu mamy fachowców od wszystkiego. Tylko jakoś w swojej branży się nie mogą wykazać, zaiste, dziwne. Tak się rodzą mity, dla mnie to chore.
  • #24
    _prusak_
    Level 23  
    Wreszcie znalazłem chwilę żeby popatrzeć w lanosa. Okazało się że kończą mi się klocki przy okazji i wyszło przy tym że jak złapie zacisk hamulcowy i mocno potrząsnę to czuć luz i znajomy dźwięk. Wygląda na to że to zacisk tak hałasował. Dokręciłem mocniej i jest lepiej. Zamówiłem klocki i jak przyjdą to zmienię i od razu dokręcę jak trzeba.
  • #25
    Czybyszew
    Level 20  
    Quote:
    Zacisk był luźny mówisz? I żadnych innych objawów nie było, tylko na nierównościach ci pukało. Widzę, że trend do uprawiania sportów ekstremalnych w narodzie wciąż żywy.


    Quote:
    o problem tego kraju, za dużo tu mamy fachowców od wszystkiego

    ..... a największym z nich jest AntyOwik .
  • #26
    _prusak_
    Level 23  
    Tematu jeszcze nie zamykam żeby na 100% było jasne co było przyczyną.
  • #27
    _prusak_
    Level 23  
    Jednak to nie były klocki. Wymieniłem wczoraj końcówki drążków kierowniczych i stukanie umilkło. Wreszcie spokój. Zacisk hamulcowy nie stukał ale tak jak kolega wcześniej zauważył był poluzowany. Dziękuje wam za pomoc i porady. Bardzo mi pomogły. Tylko trochę się dziwię że na stacjach diagnostycznych tego nie zauważyli. Ja zauważyłem przypadkiem ten luz bo samochód był przechylony na górce.