Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dawka paliwa na wolnych AVF 1,9 TDI PD

13 Kwi 2011 08:30 28850 29
  • Poziom 38  
    Witam.
    Mam pytanie do znawców diesli na PD. Co może podnosić dawkę na wolnych obrotach. Na zimnym mam 12-13 mg, a na ciepłym silniku 14-17. Wyłączone wszystkie odbiorniki prądu, klima itp. Czujniki temperatury powietrza, cieczy i paliwa ok. Przepływomierz i turbina sprawdzone "dynamicznie" tez ok. Kąty wtrysku, synchronizacja wał-wałek i korekcje w normie. Oprócz tego auto nie chce zapalać na ciepłym, ale to inna historia. Pompa dale ok 2,2bar na wolnych i 7bar przy 4000. Program seria (był nieseryjny program, ale na nim było to samo z dawką i paleniem)
  • Poziom 34  
    Popraw synchronizacje wał-wałek to ci bedzie palil na cieplym.Niesugeruj sie teoria tylko popraktykój.Ten problem mam co drugi uzytkownik ktory był na wymianie rozrzadu.
  • Poziom 38  
    Synchro -1,0 stopnia przy rozruchu, -0,5 podczas pracy. Synchro widzi od razu (blok 5 grupa 3 1.0 wskakuje po ok 1 sekundzie, a jak ciepły potrafi kręcić 20 sekund) Skąd takie wysokie dawki na wolnych. Nie kopci praktycznie, nie trzęsie na wolnych.
  • Poziom 19  
    zasadnicze pytanie przy jakich obrotach podczas kręcenia następuje rozruch. chyba nie musze pisać jak to sprawdzić
  • Poziom 34  
    Co do synchro dlatego napisałem zeby popraktykowac a nie sugerowac sie teoria bo to tak ma byc i koniec poniewaz robiłem juz taki samochod ze nieodpalal na cieplym. Jak synchro było w granicach -3.0 to dopiero samochod chodził normalnie.Na tym ustawieniu hulal znakomicie i niema do dzis problemu.Niestety zdarza sie ze niektore silniki sa juz troche podpracowane i niebedzie tak jak ksiazka pisze.Napewno jak wszyscy wiedza w ze w tdi pd wysiadaja walki rozrzadu,to bardzo niekorzystnie wplywa na ustawienia synchro itd.
  • Poziom 19  
    ladamaniac napisał:
    230-240 obr/min

    Zeób tak aby jak najszybciej taka prędkość osiągał max 2 obroty wału.. jesli miałeś robiony program to nie zmniejszyli progu rozruchu
  • Poziom 38  
    Zmiejszyli, potem podnieśli dawkę i dalej nic. Szczerze mówiąc nie ma różnicy, który program jest, czy jest zapięty czujnik temp cieczy, czy nie. Jak jest ciepły to jest kicha. Mnie jednak zastanawia dawka na wolnych, czemu jest taka wysoka, obojętnie czy chip, czy seria. Coś jest nie tak, auto na serii ma 115KM na chipie 134KM czyli ogólnie bez szału. Chyba mu jeszcze wydech rozepnę przed katem.
  • Poziom 19  
    próg obrotowy rozruchu a dawka to dwie rózne rzeczy. zmien kodowanie na automat i zobacz czy odpala
  • Poziom 38  
    Tak jak pisałem wcześniej, najpierw został obniżony próg(czyli lenistwo zamiast wymiany akumulatora lub naprawy rozrusznika, a potem podniesiona dawka rozruchu i dalej nic.
  • Poziom 19  
    zrób no logi przy odpalaniuj
  • Poziom 9  
    dziwne rzeczy tu piszecie, niby cos tam cos tam, ale kupy się nie trzyma. np. wałki siadają w 1.9 tdi pd, ale kicha jest i na zimnym i ciepłym, ale zwykle nawet z zajechanym wałkiem pali na strzał... itd/ dam ci dwie myślę że dobre rady - pierwsza to rozrusznik, nie sugeruj się tym jak kręci, zrobiłem mnóstwo tdików w których to podjechany starter robił takie jaja, na zimnym git, na ciepłym dramat. po drugie - te silniki od zawsze - już od AFNa miały fabryczny problem ze zbyt małą dawką rozruchową na gorącym silniku a VAGIEM czy VCDSEM nie da się w wystarczającym stopniu jej podbić, trzeba poprawiać soft - zrobiłem mnóstwo takich poprawek i pali jak złoto. a dobre ustawienie rozrządu to oczywiście podstawa - wał na blokadę - na koło rozrzadu dolne, wałek na wiertło, fasolkowate otwory na kole wałka" po środku", a nie popelina jak w 90% na farbki!!!! pozdrawiam
  • Moderator na urlopie...
    Ej panowie bez przesady: dawka rozruchowa "14-17"??? To przecież kilka razy za dużo! Po pierwsze (skoro czujnik temp. działa), to sprawdż przepływkę(sygnał/wtyczka), następnie mam pytanie. Czy to się stało samo, czy np. po jakiejś naprawie (wymiana filtra paliwa?),bo np. powietrze (bombelki) w paliwie też będzie miało takie następstwa. Jeśli nie to, to z tych "główniejszych" przyczyn, mogą być uszkodzone wtryskiwacze(zakładając, że ciśnienie sprężania jest ok). Jest jeszcze kilka w moim mniemaniu, ale te są najważniejsze. Sprawdż i opisz - zobaczymy co dalej. Pozdrawiam.
  • Admin grupy Samochody
    Pompowtryski nie są załozone od mocniejszego silnika?
  • Poziom 9  
    wtryski... bez jaj, to nie ma nic do rzeczy, chyba ze tak jak pisze kolega są pompki założone nie od tej fury, z innym numerem... a co do dawki to kolego cos ci sie pomerdało... im większa wartość liczbowa tym mniejsza dawka!!!! ehhh
  • Poziom 38  
    Obiecane logi. Zaczęło nie palić nagle jakieś trzy tygodnie temu. Ponieważ również szarpał, klient zawiózł wtryski do regeneracji. Po regeneracji szarpanie zniknęło, ale dalej ciężko pali. Logi zrobione na seryjnym programie. Mechaniki nie robił u mnie. Przyjechał wgrać dawkę rozruchową.
  • Moderator na urlopie...
    dieselek19 napisał:
    a co do dawki to kolego cos ci sie pomerdało...


    Specjalnie to napisałem, żeby na to zwrócić szczególną uwagę :D! I tylko Ty to zauważyłeś hehe - brawo.

    Co do logów, bardzo mi się nie podobają. Kont wtrysku za duży (moim zdaniem), dawka masakra. Kolego mam do Ciebie pytanie zanim cokolwiek będziemy działać z wtryskami. Tam rozrząd jest prawidłowo ustawiony? Może sprawdż najpierw rozrządzik. Drugie pytanie mam, czy kiedy robiłeś te logi, to powyłączałeś wszystko co zbędne z elektryki (nie zapomniałeś :) )? To bardzo zniekształca póżniejszą odczytaną dawkę paliwa jak i tłumaczyło by ten kont. Z moich info przy tych obrotach powinien mieć około 6.5 do max 7.2 na biegu jałowym. Hmmm, miałbyś jeszcze szanse wrzucić logi dynamiczne? Bardzo mnie to ciekawi... Pozdrawiam.
  • Poziom 38  
    Rozruch na "gołym" aucie. Ale nawet klima by tak nie nabruździła, zresztą sterownik nie załącza klimy na czas rozruchu. Wyłączone nawet radio. Przypadek szczególny. Po ruszeniu ustawienia pompek z 225° na 180° dawka na wolnych podskoczyła z 14-16 na 18-19mg. Silnik pracuje niby równo, ale tak trochę jak w VP37 przesadziło się z dawką o włos. Dynamiczne wrzucę z rana. Co podać: przepływka wymagane/rzeczywiste, kąt, ciśnienie doładowania?

    T5 napisał:
    Pompowtryski nie są załozone od mocniejszego silnika?
    AVF ma 130KM, więc ciężko założyć większe.
  • Poziom 19  
    nie masz czasem możliwości podmienić pompe tandem???
  • Admin grupy Samochody
    ladamaniac napisał:


    T5 napisał:
    Pompowtryski nie są załozone od mocniejszego silnika?
    AVF ma 130KM, więc ciężko założyć większe.
    Są jeszcze 150cio konne.:D
  • Moderator na urlopie...
    Kolego "ladamaniac", weż proszę odczytaj te numery z tych wtryskiwaczy i w końcu dojdziemy z czego one są, raz na zawsze!
  • Moderator na urlopie...
    ladamaniac napisał:
    Numer wtryskiwaczy 038 130 073AR, czyli wyglądają na oryginał.


    Tak jest. Wtryskiwacze jak najbardziej od AVF, AWX. Tak, że sprawa załatwiona z wtryskami - są prawidłowe. A zaglądałeś do rozrządu? Ciągle mnie zastanawia ten (co najmniej) 1 st. konta wtrysku.
  • Poziom 9  
    wszystko ok, AR są od 130 ale były montowane tylko w niektórych , bodajże do jakiegoś nr nadwozia, a od jakiegoś nr były AL (które są właśnie montowane w 130 i słynnych ARLach 150-konnych i mają najlepsze wydatki!!!). jezeli do twojej fury są np. przeznaczone AL i masz sterownik pod nie to w tej sytuacji gdy masz te AR mogą być takie jaja. a zaznaczę też że w 130 byly montowane pompki z końcówką nr BA. na pompowtryskach spędziłem kilka nocy i dni... :-) pzdr

    Dodano po 3 [minuty]:

    moim zdaniem masz coś namieszane z pompkami, sprawdź po nr vin jakie mają być, nr sterownika i jak masz możliwość to seryjna mapa, objawy są typowe na pompki nie pod mapę jaką masz
  • Poziom 1  
    Podłącze się do tematu. Mam też AVF, 200kkm z 2001 i podobne objawy co Ladamaniac: spalanie na postoju wzrasta wraz z rozgrzewaniem się silnika: po zapaleniu ok. 1,5 - 1,9l/h, po ok. 2 minutach 0,7l/h a na ciepłym (po ok. 20-30min.) jest 1,0 - 1,1l/h. Poza tym pali normalnie, moc po hamowni 130KM (trochę dziwne bo przy 3500obr./min), moment 330Nm. Chodzi o sam fakt zwiększania się spalania. Czym to wytłumaczyć? Sam typ wtrysku(AL czy AR) nie wyjaśnia wszystkiego gdyż trudno przypuszczać że wytwórca na którymkolwiek z nich zamierzał zwiększać dawkę po rozgrzaniu - gdzie teoretycznie opory maleją. Borykam się z tym fenomenem od kiedy go kupiłem. W międzyczasie wymieniłem za namową "mechaników": rozrząd, czujnik ciśnienia doładowania, czujnik temperatury chłodziwa, przepływkę, świece żarowe itd. Wszystko ori, a fenomen dalej ten sam. Co tu dalej z tym począć?
  • Poziom 38  
    Po dłuższym czasie okazało się, że ponowna regeneracja wtryskiwaczy rozwiązała problem. Dziękuję wszystkim udzielającym się merytorycznie w tym wątku. Ciekawe, że wtryski miały takie małe korekcje.