Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Almera 2.2 DI - paliwo z olejem na powrocie z wtryskiwaczy

rogerowaty 13 Kwi 2011 11:37 1800 0
  • #1 13 Kwi 2011 11:37
    rogerowaty
    Poziom 9  

    no nie wiem czy dobrze w temacie opisałem ale sprawa jest dziwna ...

    silnik DI (nie DCI) 2002 z osprzętem Denso

    na wyjściu z głowicy jest jak na moje oko powrót ale o dziwo fabrycznie jest ono połączone z głównym przewodem zasilającym pompę (rozgałęzienie grubszego metalowego przewodu w kierunku pompy)
    w takim układzie silnik zapala na kilka sekund i gaśnie ... brak paliwa na magistrali zasilającej pompę ... i w zasadzie pusty filtr paliwa
    check na migowych "brak paliwa"
    bez dopompowania już dalej nie zapala

    po przerwaniu tego połączenia i zaślepieniu tegoż odejścia żeby paliwo z główego przewodu zasilającego nie uciekało silnik zapala i działa git
    obroty stabilne, moc, dynamika ok ... spalanie nie potrafię określić

    ale ! zakładając że udało się problem wyeliminować pozostawione zostało otwarte odejście powrotu z głowicy i tam powolutku kropla po kropli sączy się jakaś mieszanina paliwa i oleju (czarna substancja o płynności ropy ale czarna !)

    po ponownym podłączeniu na próbę przerwanego połączenia paliwo w gałówej magistrali zasilającej pompę ucieka w takim tempie że pompką nie można nadążyć uzupełniać (dosłownie kilka sekund i gaśnie) ! gdzie to paliwo ucieka ?

    zaintrygowany zdjęłem pokrywę i co ... wyraźne ślady czarnej ropopochodnej substancji w okolicach wtryskiwaczy, śladów ingerencji mechanicznej nie widać, trochę ciężko ustalić drogę przwodu powrotnego

    i teraz najciekawsze ... przybyło oleju wyraźnie ponad max stan
    dla testu założyłem zbiorniczek do powrotu i na 1000km uzbierało się jakieś 300ml owej mieszaniny

    zaznaczam że silnik pracuje ale po takiej niespodziance stawiam na kłopoty ze smarowaniem i co jeszcze ?
    jedyny niepokojący objaw to przy niższych temaperaturach 4-5 obrotów rozrusznika i biało niebieski wydmuch przy zapłonie
    w trakcie pracy nie ma żadnych widzialnych optycznie wyziewów
    w diagnostyce jedyny błąd to "brak paliwa" ... niejako wymuszony ale tylko sprawdzany na błyskowych


    czytałem kiedyś o podobnym objawie w necie ale dawno to było a googlam już 2 dni i nic ciekawego
    tutaj jeszcze jeden z kolegów pisał coś o "strasznym poziomie oleju" przy okazji szukania usterki pompy VP (chyba wątek z tdi 2.5) co było przyczyną ale nie wspomniał skąd się ona wzięła


    mają koledzy jakieś sugestie skąd to paliwo w oleju ? i dlaczego na powrocie z wtryskiwaczy pobiera paliwo ?

    0 0