Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana kotła grzewczego - może ktoś doradzi

frigo 13 Kwi 2011 12:28 1848 5
  • #1 13 Kwi 2011 12:28
    frigo
    Poziom 12  

witam,
    od razu zaznaczam że jestem zielony jak wielkanocna rzeżucha w temacie. Tzn wiem co to gaz, rurka, kombinerki i że to kwadratowe nad pralka to kocioł grzewczy beretta idra exclusive który notorycznie się psuje i przynosi rachunki rzędu 800zł za gaz za okres 2mc w zimie. mieszkanie 60m2 jest niestety na parterze, pod mieszkaniem garaże. w dodatku skrajne czyli od trzech stron wystawione na działanie warunków atmosferycznych. Budynek jest docieplony styropianem. od piwnic i garaży również ale jest ciągle zimne mimo wszystko choć teraz w zimie przez pewien okres nikt nie mieszkał a ja zostawiłem piec ustawiony na ok 7-8 st i na termometrze nie widziałem żeby spadła ta temperatura niżej 12 st. nie wiem czy to dużo czy mało bo się na tym nie znam, ale ten piec coś za dużo moim zdaniem spala. jedyne co mogę zrobić na dzien dzisiejszy to jeszcze wstawić drugie drzwi wejściowe. Okna plastikowe ok 15 letnie które też w sumie już szczelne mocno nie są. grzejniki żeliwne których na razie nie chcę wymieniać bo musiałbym robić juz chyba porządnie całą instalację na nowo.
    jednak wydaje mi się zę ten piec kwalifikuje się już do wymiany bo sama świeczka przecież ciągnie tego gazu od groma. Mieszkanie obecnie wynajmuję i wiadomo że nie bedę tam wstawiał super sprzetu bo najemcy jak najemcy... dbają ale nie o cudze więc interesuje mnie jakiś model pieca w miare bezawaryjnego, który choć trochę ograniczyłby zużycie gazu, nie sprawiał kłopotu i w miarę za jakieś rozsądne piniendze żebym tu nie dokładał do tego interesu. wprowadzać sie tam nie zamierzam a w przyszłości może to mieszkanie sprzedam bo ta zabawa w wynajmowanie to więcej nerwów niż korzyści.