Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.
  • #1
    autkom

    Level 17  
    W seicento 900 z 1999, 60 tys przebiegu, zwłaszcza gdy jest wilgoć mam wrażenie nierównej pracy silnika. Metaliczny stuk, wypadanie zapłonów. Czytałem, że to normalny, częsty problem. Tylko co jest przyczyną?
  • #2
    Zbysław
    Level 24  
    Kiedy były wymieniane przewody wysokiego napięcia?
  • #3
    mkos1
    Level 29  
    Witaj !
    Na początek zacząłbym u Ciebie od wymiany świec i przewodów wysokiego napięcia - to jest standart przy takich objawach (szczególnie te kable).

    Pozdrawiam !
    Marek

    ....................
    Uppps !
    Za wolno pisałem ;)
  • #4
    immo
    Level 14  
    Napisz czy po uruchomieniu zimnego silnika,jest zdecydowanie słabszy czy pracuje na wszystkie cylindry(które),sprawdz swiece czy te dwie srodkowe (drugiego i trzeciego cylindra) nie są czarne.To jest istotne ,a swoją drogą czy swiece były wymienione(w 900 wymiana co drugi przegląd)nie wiecej niż 40000km.Przewody troche za szybko ale też mogą być.
  • #5
    autkom

    Level 17  
    przepraszam sz. Panów, lecz nie jestem aż tak zielony. Prosiłem o odpowiedź , która jest pewną, od osoby, która wie. Ten kłopot dotyczy 3 cylindra, tam wypadają zapłony. To częsty problem tego silnika, tylko jaki dokładnie.
  • #6
    diag
    Level 29  
    Oczekujesz diagnozy telepatycznej czy wróżenia z fusów?
    Jeśli chcesz sam naprawiać samochód to rączki trzeba pobrudzić.
    W innym wypadku daj to zrobić warsztatowi.
    Krótko jujmując 5 lat na przewody WN to troche czasu, wymiana świc co określony przebieg to normalka, napisz coś więcej co bylo robione z tym SC.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    immo
    Level 14  
    Prawdopodobnie problem leży w przeodzie gumowym odmy:)
    Naprawiam na codzień Fiaty i o tej porze roku to normalka,problem jest w tym że przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej jest na pewnym odcinku(zaraz za przepustnicą powietrza) w poziomie i w nim zbiera sie skondensowana woda zmieszna z oparami oleju itp.Po uruchomieniu zimnego silnika jest jakby zasysana pod przepustnice i trafia do kolektora ssącego dalej na cylindry i swiece,w konsekwencji czsowo niedomaga drugi lub trzeci cyl.(w twoim przypadku trzeci)bo te dwa cylindry są najbliżej.Aby problem rozwiązać wystarczy odciąć 2-3 cm przewodu gumowedo w miejscu jego połączenia z pokrywą zaworów(wczesniej trzeba zdjąć jednorazową opaske)i skręcić nową opaską,przed odcięciem należy wyjąc z przewody łapacz płomieni(taka siatka)a po odcieciu włozyć spowrotem umyty i przedmuchany powietrzem.Obcięcie tego przewody spowoduje ze bedzie on nachylony pod kątem do pokrywy zaworów i nie bedzie zalegał kondensat w przewodzie(zimą czasm potrafi zamarznąć i wtedy są cyrki)kondensat kiedy jest go dużo czasem miesza sie z oparami oleju i wytważa sie tam coś co wygląda jak masło,czasem pod korkiem wlewu oleju taż (co nie znaczy o uszkodzeniu uszcz pod głowicą bo jest tego niewiele).po wykonaniu w/w czynnosci wskazanym jest dobre przegonienie auta w celu wydmuchniecia resztek i wilgoci.
    Nie zawsze to w 100% pomaga ale wiekszosci tak.
    Sie troche rozpisałem:)
    Pozdrawiam
  • #9
    autkom

    Level 17  
    bardzo dziękuję Panie Lis. To byłio to. Temat zamknięty.