Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto I 95r. Gaśnie silnik jak jest mokro

13 Kwi 2011 22:54 7405 32
  • Poziom 8  
    Witam.
    Kupiłem punciaka I z 1995roku. Wszystko było dobrze do momentu, gdy nie pojawi się deszcz. Auto podczas jazdy traci moc i słychać jak nie równo pracuje to na 2 lub 3 garach. Problem pojawia się tylko, gdy jest mokro, a gdy świeci słońce nic się nie dzieje.
    Wymieniłem : świece, przewody wysokiego napięcia i obie cewki.
    Moze ktoś się spotkał z podobnym problemem?

    PS. Z góry przepraszam za mało fachowe słownictwo.
  • Poziom 21  
    Auto ma szyberdach?
  • Poziom 8  
    Witam
    Auto nie posiada szyber dachu
  • Poziom 21  
    Czy te rzeczy zostaly wymienione na nowe?
  • Admin grupy Samochody
    Weż butelkę z wodą i polej czujnik położenia wału -polewaj OSTROŻNIE po kolei aż zlokalizujesz.Najlepiej zimny dopiero co odpalony silnik.
  • Poziom 8  
    Witam
    Zibi te wszystkie czesci zostaly wymienione na nowe

    Dodano po 3 [minuty]:

    T5 nie bardzo rozumiem co masz na mysli mowiac OSTROŻNIE az zlokalizujesz??
    1. zlokalizuje usterke
    2. czy czujnik polozenia walu

    Dodano po 2 [minuty]:

    to moje GG 13092054

    Dodano po 1 [minuty]:

    jeszcze jedno co mam pokolei polewac??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Witam.
    Kiedyś miałem Punto I 1,2 z 1996 roku i identyczny objaw (jak spadł deszcz to silnik wariował, a jak wjeżdżałem w kałużę to już na 100% byłem królem pobocza).
    Szukałem, szukałem..... wymieniałem, wymieniałem..... i nic. Aż w końcu zastosowałem najbardziej prymitywne rozwiązanie - zrobiłem sobie osłonę pod spód silnika :). W moim przypadku osłona sprawdzała się jeszcze przez dwa lata, aż w końcu przyszedł ten smutny dzień kiedy musiałem sprzedać swojego punciaka :(
  • Admin grupy Samochody
    Czyli polej sobie-na zdrowie.I po czujniku położenia wału.
  • Poziom 8  
    Witam
    Sobie polalem z rozpaczy a z czujnikiem bede walczyl w sobote

    silnik o pojemnosci 1.2
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Jednak jestem glab

    Motronic - 75 koni ma ta furmanka
  • Poziom 8  
    Witam
    Polewalem czujnik polożenia walu i nic sie nie dzialo.
    Zalożylem oslone pod silnik i nadkola, 50km w deszczu i to samo.
    Nie mam pojęcia co się dzieje

    PS. Bez oslony po 25km zaczynal wariować.
  • Poziom 19  
    Kupiłeś chińskie kable zapłonowe i mają przebicie.
  • Poziom 42  
    Nad gorącym silnikiem się moczą i przebijają?
    Jak długo trzeba czekać aby znowu pracował prawidłowo?
    Z polewaniem to dobra sprawa - polewaj , ale lewą ,a później prawą stronę szyby przedniej! Może ten test da odpowiedź?
  • Poziom 8  
    Witam
    Kable kupilem NGK i świece też, powinny być dobre.
    Silnik wraca do normalnej pracy po okolo 1,5 godziny.
    Jutro pleje szybę, zobaczymy co sie bedzie dzialo
  • Moderator Samochody
  • Poziom 12  
    Ale jak ty wodą lejesz to się nie dziw. Byłem kiedyś na forum założonym przez Punto I. Gadały te punciaki, że one tylko szampanskoje i kawior. Od biedy może być spiryt.:D
    A tak na serio, jak chcesz znaleźć usterkę, skoro nawet nie wiesz gdzie i jak szukać? Już wydałeś trochę kasy i pudło, to akurat pewnie nie zaszkodziło, fakt. Ale mniej więcej za taką cenę byś miał diagnozę. Widzisz w tym jakąś logikę?
  • Poziom 8  
    Witam
    Przewody i cewki kupilem w Intercars.
    Zamontowali mi instalaje gazowa w środe i co ciekawe nic sie nie dzieje jak jeżdze na gazie.
    Polewanie szyby nic nie dalo, żadnych objawów.
    Alfredo88, ciężko zrobić diagnozę gdy jest sucho bo wszystko jest ok.
    Podlączylem pod kompa to nie pokazalo żadnych blędów.
    Dwóch znajomych mechaników obstawia, że to coś z instalacją elektryczną
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Ja bym nie szukał już w czujniku położenia wału czy innych które sterują też zapłonem skoro na lpg jest dobrze. Problem masz w układzie zasilania paliwem czyli albo wtryskiem albo pompą paliwa. Osobiście bym sprawdził wtyczki i połączenia przy wtryskach.
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich
    Ostatnie deszcze, wilgoć i nie pali na paliwie, a na gazie jest wszystko oki.Pracuje równo i na wszystkich cylindrach na obroty też się wkręca prawidlowo.
    Jest iskra i paliwo dochodzi do listwy wtryskowej, zamontowalem nową pompę paliwa.
    Piątek i sobota suszenie na sloneczku i zapalil, ale nie pracuje na 4 cylindrach, jednego nie ma. Nie rowno i po woli wkreca sie na obroty. To zrobilem mu prysznic na przednia szybe przez 20 min i nie chcial zapalic. Dziś odpalil, ale to samo pracuje na 3 cylindrach czasami na 2.
    Panowie sugerujecie, że moze popsola sie lub zapchala końcówka na ktorymś wtryskiwaczu.
    Przepraszam za chaotyczne pisanie ale dopiero wrocilem z garażu i szzlak mnie tarfia, ale mu nie odpuszcze, ma jeżdzić.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Albo wiązka albo sterownik już zielony.
  • Poziom 10  
    Wypinaj po kolei wszystkie czujniki, zwłaszcza wody i próbuj odpalić - niebieski, który podaje ci info do sterownika o temp. cieczy chłodzącej.
    Wyczyść silniczek krokowy.

    Jeśli to nie pomoże, poczekaj do ładnej pogody i spróbuj go sprzedać, ja tak zrobiłem.... tyle w temacie fiata punto
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich
    Walczę nie ugięcie wciągnąlem wiazke od koputera, znalazlem przetarte dwa kabelki
    na dwoch wtyczkach od sterowania wtryskami. Dwa dni walki, wkladam spowrotem, odpalam dziala, pracuje równo, na paliwie i na LPG, tak bylo w sobote. Niedziela nie byla taka piękna, odpalam rano, a auto pracuje raz na 3 raz na 4 cylindrach. Pojeżdzilem w niedzielę z 30km i raz jest dobrze, a raz chadzi na 3.

    Kurcze szkoda już nie wiem co zrobić, bo zainwestowalem 1800 PLN w instalacje LPG
  • Admin grupy Samochody
    Wlej wody do butelki po płynie do mycia szyb i spryskaj cewkę i kable zapłonowe.(Dwa dni temu tak znalazłem przyczynę szarpania po wjechaniu w kałużę w polo-cewka ładnie się świeciła jak poczuła wilgoć-i co najlepsze po wjechaniu prawym kołem w wodę.)
  • Poziom 33  
    Panowie , jaka cewka, przecież kolega wyraźnie pisał, że na LPG wszystko prawidłowo pracuje. Problem jest po stronie zasilania benzyną a właściwie mieszanką paliwowo- powietrzną. A taka prosta sparawa kolego- czy filtr powietrza masz czysty, bo gdy powietrze z wodą czy wilgotne przez niego przechodzi to może go zakleja i OUT. Logika mówi: zapŁon jest bo na gazie pracuje OK, ma być jeszcze paliwo czyli sprawne wtryskiwacze mają je podać do "gara" i ma być powietrze . Wyeliminuj teraz problemy z powietrzem a pozostanie wtedy jedna możliwość. Aby zdiagnozować problemy z wtryskami niestety trzeba na komputer jechać. Mój kumpel ma takie samo auto ale z 98 r. i musiał już dawno wszystkie wtryski wymienić bo na kiepskim ( z przemutu ) paliwie hulał.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Ja bym nie szukał po stronie powietrza tylko paliwa. Gaz też potrzebuje powietrza a jak na gazie jeździ to znaczy, że powietrze jest. Wtryski możesz sprawdzić menzurką czy leją i czy leją równo choć osobiście stawiam, że wtryski nie są uszkodzone mechanicznie od paliwa tylko elektrycznie jeśli już - sterowanie wtryskiem, albo cewka na wtrysku.
    Zrób teraz tak:
    1. Jak auto będzie źle chodzić zlokalizuj niepracujący cylinder. - Możesz zdejmować wtyczki z wtryskiwaczy lub przewody wysokiego napięcia z cewki.
    2. Jak znajdziesz, że to konkretny cylinder to winny będzie wtrysk. Możesz pomierzyć mu rezystancję na cewce i porównać z pozostałymi.
    3. Jak się okaże, że niepracujący cylinder jest "ruchomy" to niestety wina albo sterowania wtryskami albo coś jeszcze innego czego na odległość Ci nie powiem.
    4. Jeśli rezystancja jest inna niż pozostałych. Postaraj się o nowy wtryskiwacz. Ogólnie z tego co czytam to jest to dosyć wadliwy element w tych autach.
    5. Jeśli rezystancja jest taka sama pozostaje Ci sprawdzenie wtrysków w menzurkach. Lub znalezienie innego powodu dlaczego dany wtrysk nie pracuje jak jest mokro. Może ma przebicie, słaby kontakt z masą?
  • Poziom 8  
    Witam
    Filtr powietrza ma dwa miesiące, raczej jest OK. Paliwo tankuje na BP, bo u mnie w okolicy jest dziadostwo. Panowie mala uwaga auto stoi od tygodnia w garażu i nie widzialo deszczu. Wcześniej problem pojawial sie jak bylo mokro, teraz auto wyschlo,a usterka pozostala.
    Powalczę z wtryskami zobaczymy efektów :D