Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV 1.6 automat - olej w skrzyni biegów-wymieniać, nie wymieniać?

Isqua 13 Kwi 2011 23:23 8104 7
  • #1 13 Kwi 2011 23:23
    Isqua
    Poziom 2  

    Mam od jakiegos czasu Golfa IV 1.6 benzyna w automacien rocznik 99 dwóch wlaścicieli przede mną. Przejachane ma 138 tysięcy tylko teraz niewiem czy w milach czy km skoro wszystkie parametry sa wyświetlane "po angielsku". Mechanik doradził mi wymianę oleju w skrzyni biegów, co bedzie mnie kosztowało jakies 120 f. To dla mnie bardzo duzo, za tydz wyjeżdzam do Polski, zastanawiam się czy to nie mogłoby poczekać? czy w Polsce nie zrobie tego taniej, z drugiej strony jesli samochod zacznie "szarpać" to będzie za pózno, i przede mna dluga trasa. Czy jest coś co wskazuje na to ze olej powinien byc wymieniony czy jest to tylko przebieg?

    0 7
  • #2 13 Kwi 2011 23:33
    area51
    Poziom 15  

    Olej możesz sam wymienić jak się znasz choć trochę ,do Polski dojedziesz bez problemu .Może wliczył ci koszt oleju wraz z filtrem z wymianą razem? Na tamte ceny to norma. Zresztą ja bym jechał i zmienił w Polsce.

    0
  • #3 13 Kwi 2011 23:39
    pantera2233
    Poziom 13  

    Jeśli zrobisz to taniej w polsce to spokojnie przyjeżdżaj i rób w polsce. tylko nie oszczędzaj na oleju!

    0
  • #4 14 Kwi 2011 00:29
    Isqua
    Poziom 2  

    No tak, ale czy ja mogę czekac, a jak mi zacznie szarpać na trasie? juz czuje lekkie szarpanie przy wrzucaniu wstecznego z neutrala, i drive z neutrala czy parking,czy to normalne? w sumie caly czas tak było,mam małe doświadczenie z automatem, całe auto ogólnie trzeszczy podczas przerzucania tych trybów (drive-neutral (parking)-rear), podwozie w sensie, mimo wymiany uszczelek, wszelkich tulej, amortyzatorów (orginalne części).

    Dodano po 28 [minuty]:

    Cena którą wymieniłam rzeczywiście uwzględnia te wszystkie rzeczy, jesli jednak dałabym rade zrobic to sama, byłoby najlepiej, tylko jak?

    0
  • #5 17 Kwi 2011 00:34
    sławol
    Poziom 17  

    Wymień olej od razu i bedzie spokój, nad czym się zastanawiasz. Szarpanie przy wybieraniu biegów może być spowodowane uszkodzonym łącznikiem pod silnikiem.

    0
  • #6 17 Kwi 2011 01:35
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Nie każdy się zna na wymianie oleju w "automacie", dlatego podpowiem nieco koledze, jak to się robi...

    Napełnia się 3,0l oleju (po wcześniejszym spuszczeniu) w przekładni automatycznej.
    Przekładnia nie może być w programie awaryjnym ani powyżej 30 °C. Bieg „P” uruchomić silnik i podnieść samochód. Zmierzyć temperaturę oleju przekładni automatycznej. Jeżeli osiągnęła 35° - 45 °C, można przeprowadzić kontrolę. Wymontować zatyczkę. (Może wypłynąć nieco oleju). Przy prawidłowym poziomie oleju może on kapać tylko z przewodu przelewowego. Jeżeli nic nie wypływa, uzupełnić. Jeżeli wypływa bez przeszkód, nieco spuścić. Tak więc nie jest to takie proste, nie mając wiedzy na ten temat. A do autora: masz/miałeś jakieś problemy z tą skrzynią? I drugie: skoro przyjeżdżasz do Polski i chcesz robić "coś" koło auta, to nie lepiej odstawić Ci go do ASO i niech zrobią serwis wg. kilometrów, lub wieku autka? Tak było by najlepiej. Niestety Ty chcąc np. chodzić, musisz zjeść, tak samo samochód, chcąc jeżdzić musi dostać "swoje", czyli PEŁEN serwis NA CZAS! Inaczej się nie da. Pozdrawiam.

    0
  • #7 17 Kwi 2011 12:35
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    zeimp napisał:
    Nie każdy się zna na wymianie oleju w "automacie", dlatego podpowiem nieco koledze, jak to się robi...

    Napełnia się 3,0l oleju (po wcześniejszym spuszczeniu) w przekładni automatycznej.
    Przekładnia nie może być w programie awaryjnym ani powyżej 30 °C. Bieg „P” uruchomić silnik i podnieść samochód. Zmierzyć temperaturę oleju przekładni automatycznej. Jeżeli osiągnęła 35° - 45 °C, można przeprowadzić kontrolę. Wymontować zatyczkę. (Może wypłynąć nieco oleju). Przy prawidłowym poziomie oleju może on kapać tylko z przewodu przelewowego. Jeżeli nic nie wypływa, uzupełnić. Jeżeli wypływa bez przeszkód, nieco spuścić. Tak więc nie jest to takie proste, nie mając wiedzy na ten temat. A do autora: masz/miałeś jakieś problemy z tą skrzynią? I drugie: skoro przyjeżdżasz do Polski i chcesz robić "coś" koło auta, to nie lepiej odstawić Ci go do ASO i niech zrobią serwis wg. kilometrów, lub wieku autka? Tak było by najlepiej. Niestety Ty chcąc np. chodzić, musisz zjeść, tak samo samochód, chcąc jeżdzić musi dostać "swoje", czyli PEŁEN serwis NA CZAS! Inaczej się nie da. Pozdrawiam.


    Może jest to sposób na wymianę oleju w kosiarce, ale nie w automacie. Isqua ma VW ze skrzynką AG4, wymiana wygląda inaczej i wcale nie jest skomplikowana.

    0
  • #8 17 Kwi 2011 13:01
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Ok "romuald-f" , jakoś mi "uciekło" 1.6 benzyna, dlatego tak... Sprostuję może: robi się to przez korek w misie skrzyni, który służy też jako wyznacznik jego poziomu, przy czym podczas pomiaru temp. oleju w skrzyni musi mieć 35-40*C. Pozdrawiam.

    0