Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Reanult Megane II 1,9 Dci - ne odpala, zgłasza błędy, załącza wentylator

14 Kwi 2011 08:02 5976 9
  • Poziom 12  
    Witam

    Panowie proszę o pomoc bo już nie wyrabiam z tym samochodem. Wydałem już sporo kasy i nic. Problem polega na tym że auto się otwiera z pilota wszystkie systemy typu, światła, zamki, szyby itp. działają. Problem dotyczy rozruchu. Mianowicie wkładam kartę w czytnik komp prosi mnie o wciśnięcia sprzęgła lub hamulca i zastartowania. Więc startuje i zonk odblokowuje się kierownica, kontrolki się zapalają , wskaźnik paliwa idzie w prawo i nic po za błędem elektroniki i załącza się wentylator chłodnicy który pracuje dobre 15 min. Zauważyłem że nie świeci się sprężynka na wyświetlaczu ale świece się grzeją bo po pierwsze widać po lampce w środku jak przygasa na czas nagrzewania świec oraz sprawdzałem miernikiem czy dochodzi prąd do świec. Raz na jakiś czas zapali ale to loteria wtedy jak zachce mu się zapalić zapala się na chwile sprężynka i odpali, jak już raz zapali to potem pali za każdym razem, gdy jednak zostawię go na noc rano znowu to samo. I jeszcze jedna sprawa po tym jak zapali jeszcze przez chwile zasypie mnie komunikatami że ESP wyłączone i tą elektroniką ale wystarczy że chwilkę pochodzi, zgaszę go i ponownie odpalę i już nie krzyczy. Akumulator po nocy gdy mierzyłem miał 12,10V podczas odpalania schodzi na ułamek sekundy do 10,20V ale mierzyłem u kolegi w lagunie i tam ma to samo. Zauważyłem że mam 1 świecę przepaloną ale czy to świeca powodowała by taki problem że nie puszcza rozrusznika ?. Podmieniałem UPC i nic dalej to samo tylko czasami mniej komunikatów o błędach elektroniki i blokady kierownicy a czasami wcale. Dosłownie błagam was o pomoc bo już mam dość tego padalca. Wpakowałem już sporo kasy kupując części i nic.
  • Poziom 35  
    UPC to ten pod maska po prawej?

    Tam często zalewa modół woda. Sprawdź wiązke i zasilanie do stera silnika.
  • Poziom 12  
    Przełożyłem inny UPC te same objawy. Wiązka sprawdzona, wypinałem ją z kompa wszytko wygląda ok, auto absolutne bezwypadkowe i nie widać w tej okolicy śladów zalania. Elektronika czyściutka i sucho w skrzynce bez żadnych śladów wody.
    Zastanawia mnie tylko dlaczego jak raz złapie to późnej już pali dopiero gdy ostygnie po kilku godzinach to wariuje. Czy to może być akumulator ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Bezpieczniki na klemie akumulatora całe?
  • Poziom 27  
    Opisałeś dużo, ale proszę o sprecyzowanie.
    Z twojego tekstu rozumiem,że jest problem z porannym rozruchem. Wszystko kręci się wokół kontrolki świec żarowych, jak zaświeci na chwilkę to auto odpala od strzała. Jak nie mignie nawet to nie ma szans odpalić.
    I tu poje pytanie kolejne. Czy jak kontrolka nie mignie to nie załącza rozrusznik, czy silnik kręci , a nie chce załapać?
    Z tym akumulatorem wcale nie głupi pomysł.
    Dało by radę przed rozruchem podładować akumulator, albo spróbować przez kable z innego samochodu.
  • Poziom 12  
    Bezpieczniki na aku całe.

    Nie ma znaczenia o której chce odpalić auto czy rano czy po południu. Generalnie problem jest gdy postoi kilka godzin i ostygnie. Jak już się uda to pali.

    Taką zależność zauważyłem, że jeśli nie chce odpalić to nie zapala mi kontrolki od świec ale świece grzeją o czym świadczy przygaśnięcie oświetlenia na około 5-7 sekund oraz pomiar na przewodach świec. Kontrolki gasną, immo świeci ciągłym światłem , blokada się odblokowuje i włącza się wiatrak chłodnicy i czasami wywali mi dziwne błędy typu awaria elektroniki, blokada kierownicy/kół, ESP AUS. Jednak gdy odpali to po około 5 minutach jak zgaszę i zapalę ponownie nic już nie wyskakuje.

    Jak nie zapali się kontrolka od świec rozrusznik nawet nie jąkanie. Dopiero za 5-10 razem gdy zaskoczy o ile zaskoczy bo ostatnio 2 dni się męczyłem , zmieniając UPC i czyszcząc styki aku itp., gdy zechce łaskawie zapalić to zapali na 2 sekundy kontrolkę od świeci uruchamia rozrusznik i zapala od strzała nawet po 3 dniowy postoju. Gdy nie zapali się kontrolka to jest głuchy jak pień , rozrusznik nie reaguje. Nie wiem jak jest w Meganie, co ma wpływ na to by rozrusznik chodził.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Sprzęgło rozumiem masz wduszone podczas odpalania? :lol:

    No to co kolego, pod Clipa by trzeba podpiąć, prawda? Szukać dlaczego nie ma zezwolenia na rozruch.
  • Poziom 12  
    Oczywiście że wciśnięte ;), nawet i hamulec wciskam. Nie wiem co jest grane. Niby wsio ok a ma fucha. Generalnie bardzo fajny samochód, świetnie wyciszony i diabelsko się zwija :D. Ale takie numery 3 dni po zakupie ech....... Najgorsze że pod najbliższy CLIP mam 40 kilosów i do tego nie wiem czy odpali. Chyba pozostanie mi tylko serwis ale sami wiecie jak jest w serwisach. Często wiedza tyle co my a kasują jak za złoto.
  • Poziom 19  
    Pakujesz pieniądze w ślepo a mówisz ze na diagnostyke masz 40km i daleko jest.
  • Poziom 12  
    Powiem krótko samo posiadanie CLIPA nic nie da bo trzeba jeszcze potrafić poprawnie interpretować błędy z niego.
    Samochód naprawiony, niestety ale dopiero w serwisie, większość pseudo speców z Clipem potrafiła tylko powiedzieć co im się wyświetla, szkoda słów i kasy. Problem dopiero usunięto w serwisie, miałem uszkodzoną wiązkę od komputera sterującego wtryskiem. Gdybym słuchał tych wszystkich fachmanów to zapewne byłbym do tej pory lżejszy o kilka tysiaków. Także temat zamykam.