Witam Serdecznie.
Od jakiegoś tygodnia w aucie słychać dziwny gwizd. Myślałem że to turbina ale w jej okolicy jest cichutko - natomiast z przodu - w okolicy chłodnic jest dość intensywny. Najbardziej słyszalny jest w kabinie podczas jazdy i momencie załączania się turbinki. Czytałem, szukałem, byłem u jednego mechanika który stwierdził że chyba to będzie intercooler. Spalanie wzrosło do 37l/100 przy 24t z 34l/100km. Oglądałem go całego ( z wyjątkiem strony od chłodnicy wody bo tam nie ma dojścia ) nie widać zabrudzeń itp. tematów. przewody sprawdziłem, wszystkie złączki poodkręcałem. Nie wiem co dalej robić - bo koszt IC jest dość wysoki a jak się okaże że to co innego to co wtedy....
Drugi problem to dziwne zachowanie wskaźnika temperatury wody. Generalnie stoi na 80 sC. ale bywają momenty ( jak wczoraj ) że nagle skacze na 90 i 100 w ciągu kilku sekund !!!. Po natychmiastowym zatrzymaniu auta, wygaszeniu i przekręceniu zapłonu znów pokazuje 80 :/ Wymieniłem termostat, czujnik temp. wody ( ten przy termostacie - czy jest jeszcze jakiś inny ??) została jedynie chłodnica. W chwili kiedy pokazuje 100 woda się na 99% nie gotuje ale zawsze zostaje ten 1%.... Czy to może być wina chłodnicy ?
I jeszcze jedno - nie mogę tego nigdzie znaleźć - jak i gdzie odczytać kody błędów?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Marek
Od jakiegoś tygodnia w aucie słychać dziwny gwizd. Myślałem że to turbina ale w jej okolicy jest cichutko - natomiast z przodu - w okolicy chłodnic jest dość intensywny. Najbardziej słyszalny jest w kabinie podczas jazdy i momencie załączania się turbinki. Czytałem, szukałem, byłem u jednego mechanika który stwierdził że chyba to będzie intercooler. Spalanie wzrosło do 37l/100 przy 24t z 34l/100km. Oglądałem go całego ( z wyjątkiem strony od chłodnicy wody bo tam nie ma dojścia ) nie widać zabrudzeń itp. tematów. przewody sprawdziłem, wszystkie złączki poodkręcałem. Nie wiem co dalej robić - bo koszt IC jest dość wysoki a jak się okaże że to co innego to co wtedy....
Drugi problem to dziwne zachowanie wskaźnika temperatury wody. Generalnie stoi na 80 sC. ale bywają momenty ( jak wczoraj ) że nagle skacze na 90 i 100 w ciągu kilku sekund !!!. Po natychmiastowym zatrzymaniu auta, wygaszeniu i przekręceniu zapłonu znów pokazuje 80 :/ Wymieniłem termostat, czujnik temp. wody ( ten przy termostacie - czy jest jeszcze jakiś inny ??) została jedynie chłodnica. W chwili kiedy pokazuje 100 woda się na 99% nie gotuje ale zawsze zostaje ten 1%.... Czy to może być wina chłodnicy ?
I jeszcze jedno - nie mogę tego nigdzie znaleźć - jak i gdzie odczytać kody błędów?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Marek