Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf IV 98r ABS kłopoty z zasilaniem. Wznowienie po zamknieciu tematu.

adamus811221 14 Apr 2011 21:40 6947 6
  • #1
    adamus811221
    Level 11  
    Witam zakładam znowu nowy temat z tym ABS poprzedni zamknięto jak by to rozwiązało problem zero wypowiedzi z mojej strony a moderator pozwolił sobie zamknąć temat i nie raczył nawet odpisać, dlaczego to zrobił.
    Golf IV 1998r 1.9 Tdi 90KM Pompa 1J0 909 609 od jakiegoś czasu zaświecił się ABS i czerwona kontrolka hamowania i pikał 3 razy sygnał po uruchomieniu silnika. Podłączyłem VAG i wyskoczył błąd 00668 napięcie na zacisku 30 za niskie sygnał poza wartościami granicznymi.
    1.Sprawdziłem Aku jest ok przeczyściłem klemy i bezpieczniki i dalej ten sam błąd
    2.Gniazdo i wtyczka były zaśniedziałe od ABS, ale wyczyszczone i zakonserwowane wazeliną. Zgasł ABS i było ok do czasu 4 odpalenia i znowu ten sam błąd.Wazelina techniczna lekko przesmarowana cienka warstewka na stykach.
    3.Sprawdziłem przewody od zasilania czerwone i brązowe przeczyściłem złącza na masie i dalej to samo błąd 00668
    4.Zauważyłem że jak jest chłodno na dworze to nie zapala się ten błąd ABS VAG nie pokazuje błędu, ale gdy jest ciepło tak około 12 *C to zapala się ABS i nie gaśnie wraz z czerwoną kontrolką i sygnałem.
    5.Sprawdzałem przewody są w porządku żadnych strat prądowych żadnych przetarć ani pęknięć.
    6. Bezpieczniki jak i skrzynka nad akumulatorem sprawdzone.
    Już nie wiem co może być z tym zasilaniem, czy przez to że było zaśniedziałe na kostce ABS jakiś dłuższy czas to mogło dojść do uszkodzenia sterownika lub pamięci w nim proszę o pomoc z tym ABS-em. Jeśli ktoś z szanownych kolegów ma jakiś schemat połączeń pompy sterownika ABS i mógł udostępnić byłbym bardzo wdzięczny.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    matrixs
    Level 25  
    Musisz mieć dwa prądy i dwie masy na stałe oraz plus za zapłonem. Sprawdź najlepiej pod obciążeniem(np. żarówką H4). Musisz dokładnie obejrzeć styki skoro były zaśniedziałe. Może dostało się do pompy i zgniło w środku?
  • #3
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Kolego, skoro aku ok, to pozostają przewody. I zacznij jeszcze raz od:
    adamus811221 wrote:
    2.Gniazdo i wtyczka były zaśniedziałe od ABS, ale wyczyszczone i zakonserwowane wazeliną.


    Wyczyść to porządnie i dokładnie jeszcze raz tak GNIAZDO jak i wtyk. Kup sobie ewentualnie jakiś środek do "odkażania" zaśniedziałych połączeń elektrycznych i po wcześniejszym ręcznym oczyszczeniu, użyj takiego preparatu. Przed wpięciem wtyczki, preparat ten usuń/wydmuchaj. Powinno pomóc - pozdrawiam.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    adamus811221
    Level 11  
    Witam kable sprawdzone pod żarówką h3 bardzo dobrze świeci na 2 wejściach plusa. Mam pytanie, żeby rozebrać ten sterownik trzeba wyciągnąć całą pompę, czy jest możliwość dojścia od spodu z kanału i odkręcić sam sterownik??
  • #6
    trans-serwis
    Level 39  
    Posiadasz wiedzę do naprawy tego sterownika?
  • #7
    adamus811221
    Level 11  
    Elektronik, ale zawsze wole się popytać niż coś sknocić i potem żałować.