Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf TDI 105koni PD na 500km 1litr oleju.

dwoje19 15 Kwi 2011 13:55 3577 15
  • #1 15 Kwi 2011 13:55
    dwoje19
    Poziom 25  

    Golf TDI 105koni PD.
    Czy mimo iż logi turbiny są wzorcowe to jej uszczelnienia mogą puszczać olej?.
    Bo silnik bierze bardzo dużo oleju, na 500km zeżre z pół litra. Co może być tego powodem?.

  • #2 15 Kwi 2011 14:00
    misiozol
    Poziom 29  

    A co maja logi do zarcia oleju komputem wszystkiego nie zdiagnozujesz , klucze w dlon i sprawdzaj gdzie olej sie podziewa.

  • #3 15 Kwi 2011 14:38
    dwoje19
    Poziom 25  

    Myślałem, że to jedno zależne od drugiego. Że jak uszczelniacze puszczają to i słabo będzie ładować turbo...

  • #4 15 Kwi 2011 20:31
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  

    Toż to nie musi być wcale turbo, jest więcej przyczyn ubywania oleju!

  • #5 15 Kwi 2011 20:36
    robert10
    Poziom 12  

    Turbo może pracować wzorowo ,a olej będzie puszczać do do ssącego .Jeśli to turbo to może skończyć się bardzo żle ,odkręć rury i posprawdzaj jakie są tam ilości oleju,oraz diagnoza turbo .pozdr.

  • #6 15 Kwi 2011 21:52
    m.marcin
    Poziom 16  

    Nie napisałeś roku produkcji i przebiegu , ale ja raczej skłaniał bym się do stwierdzenia że do wymiany są uszczelniacze na zaworach.

  • #7 15 Kwi 2011 22:30
    Tommi029
    Poziom 17  

    m.marcin-chyba fantazja cie poniosła
    A odnośnie oleju, odkręc rure dolotową, przyłóż kawałek papieru i dodaj gazu-będzie widac,
    Dodatkowo tak jak inni już mówili do kontroli ilośc oleju w przewodach,chłodnicy powietrza

  • #8 15 Kwi 2011 23:52
    m.marcin
    Poziom 16  

    Nie jeden remont silnika mam za sobą i żadna fantazja mnie nie ponosi. Przy tej ilości oleju sama turbina na pewno nie jest winna. Przypadków jest mnóstwo od nieszczelności silnika ( wycieków ) aż po pęknięte pierścienie zbierające a nawet pęknięte tuleje cylindrów.

  • #9 16 Kwi 2011 20:57
    robert10
    Poziom 12  

    Ta ilość to przedewszystkim w pierwszej kolejności sprawdziłbym turbo , przez same uszczelniacze tyle by nie brał ..pozdr.

    Dodano po 8 [minuty]:

    tak się złożyło ,że w tym tygodniu miałem podobny przypadek -skoda octavia z silnikiem agr ale zasada ta sama ,pobierała na 1000 ok1,5 l i coraz więcej ,zdjęte rury z turbo okazało się ,że na wolnych obrotach z turbiny się lało ciurkiem więc może przez turbinę tyle pobrać .

  • #11 17 Kwi 2011 18:41
    slawek2727
    Poziom 11  

    Taka ilość świadczy o turbinie i powinien kopćić wiec sprawdz odma odkreć i sprawdz. Pozdrawiam

  • #12 21 Kwi 2011 19:45
    m.marcin
    Poziom 16  

    Nieważne którędy olej dostanie się do komory spalania , zawsze zostanie spalony efektem czego są spaliny koloru niebieskiego.

  • #14 16 Paź 2011 17:20
    dwoje19
    Poziom 25  

    Kupno oleju w sklepie w bańce rozwiązało problem. Wcześniej olej był od mechanika z beczki i u niego były robione wszystkie dolewki. Coś musiał dolewać do tego oleju...

  • #15 17 Paź 2011 19:41
    gregorianin
    Poziom 27  

    m.marcin napisał:
    Nie jeden remont silnika mam za sobą i żadna fantazja mnie nie ponosi. Przy tej ilości oleju sama turbina na pewno nie jest winna. Przypadków jest mnóstwo od nieszczelności silnika ( wycieków ) aż po pęknięte pierścienie zbierające a nawet pęknięte tuleje cylindrów.


    Silnik doładowany (zwłaszcza Diesel, gdzie brak przepustnicy) nie specjalnie ma okazję do wciągania oleju przez uszczelniacze zaworowe.

  • #16 01 Lut 2012 21:22
    m.marcin
    Poziom 16  

    ainal napisał:
    m.marcin napisał:
    Nie jeden remont silnika mam za sobą i żadna fantazja mnie nie ponosi. Przy tej ilości oleju sama turbina na pewno nie jest winna. Przypadków jest mnóstwo od nieszczelności silnika ( wycieków ) aż po pęknięte pierścienie zbierające a nawet pęknięte tuleje cylindrów.


    Silnik doładowany (zwłaszcza Diesel, gdzie brak przepustnicy) nie specjalnie ma okazję do wciągania oleju przez uszczelniacze zaworowe.


    Swoje już przerobiłem i wiem co mówię.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME