Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ciągniczek... traktorek DZIK 2

WFM-SHL-WSK 06 Maj 2011 22:36 62420 77
  • #31
    toku74
    Poziom 31  
    nie wiem co to za dźwignia. przeglądałem twoje zdjęcia i chyba jednak nie musisz osiwać, ale przegub, którego zdjęcie zamieściłeś powinieneś założyć.
  • TermopastyTermopasty
  • #32
    WFM-SHL-WSK
    Poziom 11  
    toku74 napisał:
    nie wiem co to za dźwignia. przeglądałem twoje zdjęcia i chyba jednak nie musisz osiwać, ale przegub, którego zdjęcie zamieściłeś powinieneś założyć.




    Czyli takie coś mogę już zlecić tokarzowi ?
  • #33
    toku74
    Poziom 31  
    Myślę że kumaty tokarz ogarnie temat i nie powinien mieć z tym problemu.
    ps. Sorki za te błędy w poprzednim poście
  • #35
    toku74
    Poziom 31  
    Napiszę tak: jestem w trakcie przerabiania ciągnika TZ4-K-14, gdzie z oryginalnego silnika /2200obr/min max 14KM / wstawiłem 1,5 diesel Isuzu kręcący się do 5 tyś obr/min i mający 50KM. Pytanie :czy wytrzyma? Nie wiem. Sądzę że tak. Moja rada: wstaw, i używaj, ale skrzynie w TZ4 są ponoć bardzo mocne więc powinny dać radę, Jak jest w dziku nie wiem, ale sądzę że to co chcesz zamontować /1,5/ jest za duży.
  • TermopastyTermopasty
  • #36
    WFM-SHL-WSK
    Poziom 11  
    toku74 napisał:
    Napiszę tak: jestem w trakcie przerabiania ciągnika TZ4-K-14, gdzie z oryginalnego silnika /2200obr/min max 14KM / wstawiłem 1,5 diesel Isuzu kręcący się do 5 tyś obr/min i mający 50KM. Pytanie :czy wytrzyma? Nie wiem. Sądzę że tak. Moja rada: wstaw, i używaj, ale skrzynie w TZ4 są ponoć bardzo mocne więc powinny dać radę, Jak jest w dziku nie wiem, ale sądzę że to co chcesz zamontować /1,5/ jest za duży.



    Dzięki za radę....

    ale myślę że ten mały diesel-ek da sobie radę :?)

    Ja nie chcę wymieniać skrzyni w nim....chcę aby mi to zaorało raz do roku ogródek pługiem konnym...pociągało małą przyczepkę z drewnem....

    Nie chce robić z tego URSUS-a :)

    Wiem że za duży ... i nie chce stosować silnik samochodowy ..

    dziś pomalowałem podkładem mój traktorek :)

    I tak z ciekawości szukałem jakiś opon do niego i są cholernie drogie ..

    Może wy coś polecicie z tymi oponami ? :?:



    Ciągniczek... traktorek DZIK 2 Ciągniczek... traktorek DZIK 2 Ciągniczek... traktorek DZIK 2 Ciągniczek... traktorek DZIK 2
  • #37
    WFM-SHL-WSK
    Poziom 11  
    Witam was : )

    Dziś byłem u tokarza i powiedział że zrobi mi taką flaszę jak narysowałem ...

    Tylko zastanawiam się czy nie powiedzieć aby zrobił mi rowek na tradycyjny pasek w tym wałeczku ...Który narysowałem ... Bo jak Wypali silnik to zaraz ruszam z pompą hydrauliczną ...i tam jest chyba jedyne miejsce aby ten wałek wykorzystać ...bo nie ma gdzie (chyba że wy macie jakiś pomysł).
    patrzę tak na allegro i rozglądam się za pompa od wspomagania (Samochodowa), i wpadła mi w oko pompa od Poloneza Caro plus...(I czy ona mi wyda ? czy podniesie konny pług ? )...a najważniejsze czy nie obciążę wałka tą pompka ? czy Tak się uda ?

    A od czego może byście mi doradzili?

    -Jakaś tanią pompę
    - Rozdzielacz
    - siłownik?


    Obrazek :




    Ciągniczek... traktorek DZIK 2


    Pompa :

    Ciągniczek... traktorek DZIK 2
  • #38
    jwieckowski
    Poziom 13  
    Odnośnie trwałości skrzyni od dzika to posiadam ciągnik z takową skrzynią i założony mam silnik diesla andrychowski od motopompy chyba. Ponad 20lat to jeździ i problemów nie ma :)
  • #39
    WFM-SHL-WSK
    Poziom 11  
    WFM-SHL-WSK napisał:
    Witam was : )

    Dziś byłem u tokarza i powiedział że zrobi mi taką flaszę jak narysowałem ...

    Tylko zastanawiam się czy nie powiedzieć aby zrobił mi rowek na tradycyjny pasek w tym wałeczku ...Który narysowałem ... Bo jak Wypali silnik to zaraz ruszam z pompą hydrauliczną ...i tam jest chyba jedyne miejsce aby ten wałek wykorzystać ...bo nie ma gdzie (chyba że wy macie jakiś pomysł).
    patrzę tak na allegro i rozglądam się za pompa od wspomagania (Samochodowa), i wpadła mi w oko pompa od Poloneza Caro plus...(I czy ona mi wyda ? czy podniesie konny pług ? )...a najważniejsze czy nie obciążę wałka tą pompka ? czy Tak się uda ?

    A od czego może byście mi doradzili?

    -Jakaś tanią pompę
    - Rozdzielacz
    - siłownik?


    Obrazek :




    Ciągniczek... traktorek DZIK 2


    Pompa :

    Ciągniczek... traktorek DZIK 2




    Może ktoś pomoże :)?

    Bo Jutro Jadę już do tokarza ...

    pozdrawiam serdecznie ! :)
  • #40
    toku74
    Poziom 31  
    Nie za małej średnicy ten wałek, żeby na na nim wtoczyć klin pod pasek? Tam pasek może sie nawet nie ułożyć. Spójrz na kółka alternatorów /są chyba najmniejsze/ i przynajmniej tej średnicy musisz mieć koło. Im większe koło pasowe, tym większa powierzchnia styku paska /ślizganie się pod obciążeniem/. Polonezoska pompa powinna dać radę jednej skibie. Jak dasz siłownik dużej średnicy, to pompa będzie miała łatwiej /ale wolniej/. Pytanie tylko czy silnik jaki tam zakładasz da radę wszystkiemu ; jazda, pompa.
  • #41
    ^ToM^
    Poziom 38  
    toku74 napisał:
    Napiszę tak: jestem w trakcie przerabiania ciągnika TZ4-K-14, gdzie z oryginalnego silnika /2200obr/min max 14KM / wstawiłem 1,5 diesel Isuzu kręcący się do 5 tyś obr/min i mający 50KM. Pytanie :czy wytrzyma? Nie wiem. Sądzę że tak. Moja rada: wstaw, i używaj, ale skrzynie w TZ4 są ponoć bardzo mocne więc powinny dać radę, Jak jest w dziku nie wiem, ale sądzę że to co chcesz zamontować /1,5/ jest za duży.


    Nie wytrzyma, jest to chyba logiczne. Silnik z TK ma pi x drzwi z 30-50 Nm a z Isuzu 100 Nm, że o mocy nie wspomnę, bo to drugorzędny parametr. Skrzynia z traktorka nie była zaprojektowana do takich obciążeń i na dłuższą metę większego silnika nie zdzierży. Albo zostanie ona gwałtownie uszkodzona (np. przy jakimś szarpnięciu) albo znacznie szybciej się zużyje. Nie wiem po jaką cholerę wstawiać tak ogromny silnik do tak małej skrzyni biegów. Technicznie to kompletny nonsens i działanie pozbawione jakiejkolwiek logiki. Dla tej skrzyni silnik jaki dał producent jest optymalny - projekt skrzyni i napędu uwzględnia siłę jaką jest w stanie ten silnik wytworzyć. Miałem okazję używać takiej maszyny w terenie i uważam że mocniejszy silnik nic tam nie da. Ograniczeniem przeniesienia mocy są małe koła (16''), które nie są w stanie przenieść większej siły na grunt. No chyba, że będziesz jeździć po asfalcie ale do tego traktor 4x4 wszak nie służy.
  • #42
    WFM-SHL-WSK
    Poziom 11  
    ^ToM^ napisał:
    toku74 napisał:
    Napiszę tak: jestem w trakcie przerabiania ciągnika TZ4-K-14, gdzie z oryginalnego silnika /2200obr/min max 14KM / wstawiłem 1,5 diesel Isuzu kręcący się do 5 tyś obr/min i mający 50KM. Pytanie :czy wytrzyma? Nie wiem. Sądzę że tak. Moja rada: wstaw, i używaj, ale skrzynie w TZ4 są ponoć bardzo mocne więc powinny dać radę, Jak jest w dziku nie wiem, ale sądzę że to co chcesz zamontować /1,5/ jest za duży.


    Nie wytrzyma, jest to chyba logiczne. Silnik z TK ma pi x drzwi z 30-50 Nm a z Isuzu 100 Nm, że o mocy nie wspomnę, bo to drugorzędny parametr. Skrzynia z traktorka nie była zaprojektowana do takich obciążeń i na dłuższą metę większego silnika nie zdzierży. Albo zostanie ona gwałtownie uszkodzona (np. przy jakimś szarpnięciu) albo znacznie szybciej się zużyje. Nie wiem po jaką cholerę wstawiać tak ogromny silnik do tak małej skrzyni biegów. Technicznie to kompletny nonsens i działanie pozbawione jakiejkolwiek logiki. Dla tej skrzyni silnik jaki dał producent jest optymalny - projekt skrzyni i napędu uwzględnia siłę jaką jest w stanie ten silnik wytworzyć. Miałem okazję używać takiej maszyny w terenie i uważam że mocniejszy silnik nic tam nie da. Ograniczeniem przeniesienia mocy są małe koła (16''), które nie są w stanie przenieść większej siły na grunt. No chyba, że będziesz jeździć po asfalcie ale do tego traktor 4x4 wszak nie służy.


    Dlatego Ja nie chcę wstawiać tam wielkiego silnika ....

    Tylko chcę go zmienić na diesel a ten akurat co mam to jest od oryginalnego 1-2 konie mocniejszy ...

    więc skrzynia nie odczuje na tym wielkiego obciążenia .. i momentu ...
  • #43
    toku74
    Poziom 31  
    Autor sie pyta co z dzikiem, a ^Tom^ mi pisze że mój silnik za duży. Weź się człowieku w garść i czytaj o co bryzga lub zamilknij.
    Używałeś takiego ciągnika i chwała Ci za to. Dlaczego wstawiam silnik jaki wstawiam ;moja sprawa. Jak miałbyś pojęcie i wiedzę o tym co piszesz i widział przedmioty /skrzynię biegów o której tak wylewnie sie wypowiedziałeś/ porównał ze skrzyniami biegów z ciągników rolniczych z dużo większymi silnikami, ruszył głową /porównując Nm przy obrotach max/ to zauważyłbyś, że konstrukcje z lat 80 tych takie jak np. TZ4 są zrobione na "zapas". Nie twiardzę, że trzeba to wykorzystać, ale jeżeli koszt cylindra TZ4 przewyższa koszt całego silnika Isuzu /50KM/ to mając do tej pory i go użytkując / kupiłem z zatartym silnikiem oryginalnym, a poprzedni właściciel chwialił się, że wyciągał- szarpał- za błota 60tke, a cały wieszak z płytą z blachy 12mm był powyginany/ z głową to mogę wstawić mu i 200KM i 400Nm a pochodzi dłużej niż na silniku Slawia i właścicielem z gównem zamiast mózgu. Chyba do tych się nie zaliczasz, ale nie masz pojęcia o użytkowani jakiegokolwiek sprzętu chyba. Na wsi na której mieszkam też są tacy: zapier.... aż stanie, potem się martwić, wymienić olej w silniku z racji remontu, który trwa jeden dzień i dziwić się dlaczego za rok znowu silnik olej bierze. Pokomunistyczne podejście do wszystkiego: jak chdzi ok< jak nie to zroibić tak żeby chodził byle jak. Żałosne!
  • #44
    ^ToM^
    Poziom 38  
    toku74 napisał:
    Autor sie pyta co z dzikiem, a ^Tom^ mi pisze że mój silnik za duży. Weź się człowieku w garść i czytaj o co bryzga lub zamilknij.
    Używałeś takiego ciągnika i chwała Ci za to. Dlaczego wstawiam silnik jaki wstawiam ;moja sprawa. Jak miałbyś pojęcie i wiedzę o tym co piszesz i widział przedmioty /skrzynię biegów o której tak wylewnie sie wypowiedziałeś/ porównał ze skrzyniami biegów z ciągników rolniczych z dużo większymi silnikami, ruszył głową /porównując Nm przy obrotach max/ to zauważyłbyś, że konstrukcje z lat 80 tych takie jak np. TZ4 są zrobione na "zapas".



    Tu się zgodzę - istotnie, to co napisałeś jest żałosne. Podałem merytoryczne argumenty, (odnośnie, wyłącznie Twojej wypowiedzi - zadałeś przecież pytanie) a zrobisz co zechcesz. Możesz nawet do tej skrzyni założyć silnik z Ursusa C-385, nie mój problem. W mechanice na zapas robi tylko pan Rysio i Henio w stodole czy garażu. Normalnie, wszystko jest obliczone i zaprojektowane w oparciu o założenia, wymaganą trwałość i zasadność ekonomiczną i zastosowanie. Natomiast całe to Twoje dalsze bajkopisarstwo jest bezzasadne i nic z niego nie wynika.
    BTW: Tak się spieniłeś a błędów nie chciało Ci się poprawić - a jest ich tam bez liku i praktycznie cała Twoja wypowiedź jest przez to niezrozumiała.
  • #47
    WFM-SHL-WSK
    Poziom 11  
    Witam was...

    mam jeszcze do was małe pytanko ....

    se sprzęgłem...czy ktoś rozbierał już te sprzęgło ?

    Bo ono u mnie ma mały strasznie mały skok i nie wysprzęgla ....

    I czy można coś z tym zrobić czego to jest przyczyna ?

    Druga sprawa to z tą pompa samochodową do podnośnika mojego.... ktoś mi ostatnio powiedział że to nie będzie chodziło bo taka pompka od samochodu się nie nadaje i będzie puszczała ciśnienie ... co o tym sądzicie ?


    Ciągniczek... traktorek DZIK 2
  • #49
    ^ToM^
    Poziom 38  
    WFM-SHL-WSK napisał:
    A co sądzicie o silniku ?
    czy może zastosować 1,6 od samochodu ?
    Ale pewnie skrzynia szybko padnie ...


    Najpierw ukręcisz półosie. Ja mam w moim dziku oryginalny silnik FSM Bielsko i już 2 razy się takie coś przydarzyło. Żaden mocniejszy silnik niż 6-10KM nie ma sensu, bo układ przeniesienia napędu i sprzęgło ulegną szybkiemu zużyciu.

    Dodano po 9 [minuty]:

    WFM-SHL-WSK napisał:

    se sprzęgłem...czy ktoś rozbierał już te sprzęgło ?
    Bo ono u mnie ma mały strasznie mały skok i nie wysprzęgla ....
    I czy można coś z tym zrobić czego to jest przyczyna ?


    Ono ma konstrukcyjnie mały skok - to normalka. Natomiast czemu nie wysprzęgla, to trzeba sprawdzić czy mechanizm nie ma luzu. Jeżeli to nie pomoże to tarcze zapewne są zużyte. Tam jest sprzęgło wielotarczowe mokre.

    A ten silnik, to właściwie czemu tak odsadziłeś od skrzyni biegów, jeśli można wiedzieć?
    Pozdrawiam
  • #50
    WFM-SHL-WSK
    Poziom 11  
    Ten silnik co mam to nawet nie ma pełnych 10 km ; )


    Ten mechanizm u mnie może miedz jednak lekki luz...a co do tarcz to są jeszcze dobre ; ) a sprzęgło to Ja mam suche ; )


    Musiałem go aż tyle odsunąć ponieważ osiowość wałka napędowego nie zgadzała się z wałkiem od traktorka i musiałem opuścić silnik niżej .....:|
  • #53
    WFM-SHL-WSK
    Poziom 11  
    Hej chłopaki !

    Co to jest w końcu ?

    To jest reduktor ?

    Czy może wyłącznik samego wałka napędowego a wyłączenie jazdy :?:


    Ciągniczek... traktorek DZIK 2
  • #54
    Jka
    Poziom 16  
    rozłączasz tym zwolnice (kręcą sie tylko wtedy same półosie ,nie ciągniesz reszty trybów jak pchasz,lub ciągniesz) ale musisz podnieść tą blokadę z oczkiem i przekręcić na pokrywie , dopiero wtedy wepchnąć tego trzpienia.
  • #55
    WFM-SHL-WSK
    Poziom 11  
    Jka napisał:
    rozłączasz tym zwolnice (kręcą sie tylko wtedy same półosie ,nie ciągniesz reszty trybów jak pchasz,lub ciągniesz) ale musisz podnieść tą blokadę z oczkiem i przekręcić na pokrywie , dopiero wtedy wepchnąć tego trzpienia.



    To po co to jest ?

    po co ma to dokładnie w praktyce służyć ?
  • #56
    Jka
    Poziom 16  
    Nie znam myśli konstruktora ale pchac jest napewno lżej-nie raz sprawdzałem- hihi.
    A przy okazji mam pytanie czy uszkadzają sie komuś tryby w tym dziku ? dokładnie chodzi mi o wałek zdawczy(tak to chyba się zwie) i koło tależowe. U mnie juz trzy razy padł taki zestaw- można to gdzieś jeszcze kupić ? Może z 10 lat temu kupiłem jeszcze coś takiego w rybniku ale tam już tego sklepu nie ma.
  • #57
    WFM-SHL-WSK
    Poziom 11  
    Jka napisał:
    Nie znam myśli konstruktora ale pchac jest napewno lżej-nie raz sprawdzałem- hihi.
    A przy okazji mam pytanie czy uszkadzają sie komuś tryby w tym dziku ? dokładnie chodzi mi o wałek zdawczy(tak to chyba się zwie) i koło tależowe. U mnie juz trzy razy padł taki zestaw- można to gdzieś jeszcze kupić ? Może z 10 lat temu kupiłem jeszcze coś takiego w rybniku ale tam już tego sklepu nie ma.



    Aha....dzięki tobie kolego...


    Mi teraz padła jakaś mała zębatka jest wypiłowana do połowy...i muszę ją wymienić..ale talerze to chyba mam jeszcze dobre...a tak to chyba tylko allegro...
  • #58
    VireWolf
    Poziom 11  
    Jka napisał:
    dokładnie chodzi mi o wałek zdawczy


    Kiedyś słyszałem że ten typ tak ma ale zależy też od egzemplarza bo niektóre jeżdżą i wszystko gra a inne sypią się co chwilę.
  • #59
    WFM-SHL-WSK
    Poziom 11  
    Witam was...


    Którą pompę byście zamontowali do pompy do podnoszenia ?

    -Pompa od wspomagania od ostrówka ?
    czy ....
    -pompę od busa od wspomagania ?


    Ciągniczek... traktorek DZIK 2 Ciągniczek... traktorek DZIK 2



    Pozdrawiam.....
  • #60
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze
    Zębatą, bardziej idiotoodporna i przeznaczona głównie do tego. Wytrzyma pracę na ciśnieniu większym niż 100 bar. Łopatkowa do wspomagania jest wrażliwa na zanieczyszczenia i nie pracuje na ciśnieniu przekraczającym 100 bar. Poza tym napęd na pasek wielorowkowy nie sprawdzi się.
    Jakiej średnicy masz cylinder? Pompy od wspomagania nie mają zbyt dużego wydatku. Zasilają siłownik o średnicy około 5 cm.