Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Radiotelefon Motorola gm360 w Volvo fm7 - zwarcie

robertforum 16 Apr 2011 15:34 3876 15
    robertforum
    Level 9  
    Witam.

Chce zainstalować radio Motorola gm360 Volvo fm7 w OSP :).
    opis sytuacji:
    radio jest podłączone do jednego z akumulatorów (12V).
    Radio ma zasilanie jest włączone działa jest ok, ale kiedy próbuję przykręcić antenę (przykręcić, podłączyć do radia, antena jest już przykręcona do dachu auta, ma masę) następuje zwarcie i np zapala się oświetlenie w kabinie (otwarte drzwi. Cała sytuacja ma miejsce tylko przy wyłączonym wyłączniku głównym (hebel). Przy włączonym jest w porządku.

Nie jestem elektrykiem stąd też proszę Was o pomoc.
    Czy po wył. wyłącznika głów auto traci masę i wtedy kiedy próbuje podłączyć antenę masa zamyka sie przez radio, które z kolei jest podłączone do aku (z pominięciem wył głównego) i wtedy zapala się oświetlenie w samochodzie (otwarte drzwi)?

Jeżeli to jest przyczyną to muszę podłączyć radio przez przekaźnik tak aby przekaźnik załączał radio po włączeniu wył. głównego i wyłączał przy wyłączeniu wył. głów. :). Po to, żeby masa nie zamykała się przez radio?

Jakie mogą być inne przyczyny?

PS. Nie mogłem znaleźć w kabinie zasilania 12v a nie chce mocno grzebać w tej instalacji dlatego też podłączyłem zasilanie z aku.
    Dziękuję.

Pierwszy wpis a już raportowany jako "bzdury" .
    Dodam, że również błędy regulamin pkt 3.1.13 . [SP5ANJ]
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
    SP5ANJ
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    Witam.
    robertforum wrote:
    Radio jest podłaczone do jednego z akumulatorów (12V).

Ma być podłączone do masy - jeżeli jest instalacja 12V-oltowa.