Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Próba przelewowa wtryskiwacza Renault Laguna II 1.9dci 2001 r jakie wartości?

pawelek_kukowski 16 Apr 2011 23:51 14727 10
  • #1
    pawelek_kukowski
    Level 10  
    Witam koledzy.
    Mam problem z odczytem wartości próby przelewowej. Zrobiłem dzisiaj próbę przelewową wtryskiwaczy w Renault Lagunie 1.9dci 120km i wyszły mi takie wartości:
    1 i 3 wtryskiwacz- 12ml ,
    2 i 4 wtryskiwacz- 17ml.
    Dodam, że próbę wykonywałem przez okres 1 minuty.
    Nie mam zielonego pojęcia czy to znaczy, że wtryski są padnięte czy nie. Jakby ktoś podał mi dopuszczalne parametry przelewu tego typu wtryskiwacza byłbym bardzo wdzięczny.
    Próbę robiłem dlatego, że w mojej Lagunie podczas przyspieszania na wyższych biegach (4,5,6 bieg) czuć jakby rzucało silnikiem, tak jakby dostawał za małą dawkę paliwa, na któryś cylinder.
    Dzieje się tak w zakresie 1700-2000obr/min, później objawy ustają.
    Brak błędów w pamięci kompa i brak pomysłów co jest przyczyną?
    Nadmienię, że ciśnienie na listwie i turbo ok.
    Podczas przyspieszania nie widać żeby kopciła z tłumika.
    Może ktoś walczył już z takim przypadkiem?
  • #2
    macvir
    Conditionally unlocked
    kolego przyjzyj sie pracy EGR-u oraz przeplywomierza, wartosci sa dopuszczalne, przez 1min 17ml miesci sie w normie, 12 takze.
    pozdrawiam
  • #3
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Wszystko zalezy w jakich warunkach był robiony test. Powinno być gorący silnik, test 5 min, część na wolnych, część 2 tys. Opisz dokladnie co sie dzieje? Bo te 2 i 4 odbiegaja od normy. W niektorych silnikach nawet nie wielkie odchyłki oznaczaja uszkodzony wtrysk. Warto sprawdzić EGR jak kolega wyzej radzi.
  • #4
    macvir
    Conditionally unlocked
    gdyby byl problem z wtyskiem wywalilo by DTC o cisenieniu na listwie.
    pozdrawiam
  • #5
    fuelinyourblood
    Level 35  
    macvir wrote:
    gdyby byl problem z wtyskiem wywalilo by DTC o cisenieniu na listwie.
    pozdrawiam


    Przestań
  • #6
    pawelek_kukowski
    Level 10  
    Testowałem w następujący sposób.
    Na początek przejechałem się samochodem ok 20.km aby silnik był rozgrzany następnie zamontowałem w każdy z wtrysków strzykawkę 20 ml (na króciec strzykawki dopasowałem wężyk aby ciasno wszedł w otwór przelewowy wtryskiwacza) , zaślepiłem przewody przelewowe żeby pompa nie łapała powietrza i żeby nie kapało z nich paliwo, następnie odpaliłem silnik na 1 minute wskazania tak jak pisałem w temacie.
    Co do zaworu EGR to czy jeżeli nie wykazuje błędu po podpięciu do kompa jest możliwość żeby był zabrudzony? Jak też przepływomierz? Podpinany był do kompa dwa razy. Jednego dnia po wykasowaniu błędów z pamięci i po ponownym podpięciu nic nie pokazało. Drugiego dnia tak samo.
    Jeszcze taka ciekawostka która mnie trochę zastanawia to, to że drugiego dnia po badaniu kompem coś się poprawiło ale tylko chwilowo było to w tym czasie jak na desce rozdzielczej przestało mi pokazywać temperaturę płynu chłodzącego, ale wtedy silnik tak jakby łapał muła w zakresie 1700 - 2000 obr/min. Sam już nie wiem co o tym sądzić. A nie chciałbym wymieniać od razu pół silnika. Także was proszę. Może już ktoś to przerabiał?
  • #7
    fuelinyourblood
    Level 35  
    1700- 2000 Obr/min słaby a pozniej ma kopa?
    Otwarty EGR. Błedy nic nie mówia, a parametry?
  • #8
    pawelek_kukowski
    Level 10  
    Moc jak moc najgorzej niepokoi mnie to szarpanie. Tak jak pisałem wcześniej mocno szarpie przy wciśnięciu pedału gazu tak jakby nie dostawał odpowiedniej dawki na jeden cylinder. Parametrów nie znam bo nie miałem czasu i znajomy był z samochodem u mechaniora. Spróbuje w poniedziałek wyczyścić ten EGR i napisze czy pomogło. W końcu od czegoś trzeba zacząć. Jeszcze jakby ktoś napisał czy mimo że nie puszcza kopcia z rury to może być ten EGR ???
  • #9
    pawelek_kukowski
    Level 10  
    EGR wyczyszczony, przepływomierz także jeszcze w trakcie wyszło że przewody które idą do EGR-u i czujnika temperatury sparciały. Przelutowałem je w nadziei że to będzie przyczyna. Ale niestety wszystko bez zmian jak silnik szarpał tak szarpie w dalszym ciągu. Ręce mi opadają.
  • #10
    Werewolf
    Level 25  
    pawelek_kukowski wrote:
    EGR wyczyszczony, przepływomierz także jeszcze w trakcie wyszło że przewody które idą do EGR-u i czujnika temperatury sparciały. Przelutowałem je w nadziei że to będzie przyczyna. Ale niestety wszystko bez zmian jak silnik szarpał tak szarpie w dalszym ciągu. Ręce mi opadają.


    Odepnij całkowicie wtyczkę od EGR, i sprawdź czy objawy się powtarzają.
    Po odpięciu nie powinien wyskakiwać żaden błąd.
  • #11
    pawelek_kukowski
    Level 10  
    Problem jednak leżał po stronie układu paliwowego, ale jak na razie obeszło się bez ingerencji w niego. Zastanawiacie się pewnie co to znaczy "bez ingerencji w niego". Otóż pomogło dolanie w podwójnej dawce do paliwa niż instrukcja zalecała dodatku do czyszczenia wtryskiwaczy. Po przejechaniu około 250 km bez gaszenia silnika i wprowadzaniu go raz na wyższe raz na niższe obroty podczas jazdy. Do tego stopnia że w pewnym momencie podczas wyprzedzania innego samochodu jak dostał "kopa" to aż sam byłem w szoku. Minęło już trochę czasu od tamtej pory i problem jak na razie nie powrócił. Moim zdaniem coś się zacinało w jednym z wtryskiwaczy, ale nie jestem od tego ekspertem więc się nie będę tu mądrzył.
    W każdym bądź razie dziękuję za rady i porady przy okazji usunąłem inną usterkę szukając w tym co radziliście.
    I po to właśnie jest Forum.
    Dzięki :D