Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W202 C180 immo - rzucił palenie.

stonefree 17 Kwi 2011 16:25 10615 17
  • #1 17 Kwi 2011 16:25
    stonefree
    Poziom 23  

    Witam. Prosze o pomoc związaną z Mercedesem C180 96r. system Siemens PMS i pilot scyzoryk na IR.
    Otóż : samochód przestał odpalać, sprawdzono iskrę, ciśnienie paliwa, w koncu odczytane zostały błędy. W sterowniku silnika P1570 co kierowało by w stronę immobilisera. Diagnoza modułu centralnego zamka poskutkowała odczytaniem błędów B1103 IR receiver,B1104 i B1703 invalid transponder. Błędów nie można skasować. Natępną czynnością były próby wymiany baterii pilota i czyszczenie pompki centralnego zamka, która się zatarła. Obecnie mimo, że drzwi otwierają się i zamykają z klucza, a lampki czerwona i zielona gasną po przekręceniu kluczyka w stacyjce, auto dalej nie odpala.
    Prosze o jakiekolwiek porady, c jeszcze należy sprawdzić? Czy centralny zamek pneumatyczny ma bezpośrednie powiązanie z modułem immobilisera ( nie otwierają się tylne drzwi prawdopodobnie siłowniki stanęły)?Czy podcisnienie w układzie CZ ma związek z nierozbrajaniem immo? Czy zielona lampka w drzwiach kierowcy powinna również migać, bo miga tylko czerwona? Czy w ostateczności zastosowanie emulatora immo rozwiąże problem raz na zawsze?
    Z góry wielkie dzieki i pozdrowienia.

    0 17
  • SterControl
  • #2 17 Kwi 2011 20:45
    lukasz.1889
    Poziom 21  

    najlepiej podpiąć auto pod kompa i wtedy coś pokaże

    0
  • SterControl
  • #3 17 Kwi 2011 21:24
    stonefree
    Poziom 23  

    lukasz.1889 napisał:
    najlepiej podpiąć auto pod kompa i wtedy coś pokaże

    Pisałem, że był podpinany pod carsofta. Błędy sa powyżej .

    0
  • #4 18 Kwi 2011 00:01
    Marcin_ca1
    Poziom 22  

    To że cetralny działa to ślicznie ale immo to jest inna bajka nie ma za wiele wspólnego z centralym, tyle ze siedzi razem z pilotem w kluczyku. Innym kluczem spróbuj odpalić jak masz, spwawdź jakims testerem w parametrach immo czy system akceptuje kluczyk

    0
  • #5 18 Kwi 2011 11:27
    autoas
    Poziom 42  

    stonefree napisał:
    , a lampki czerwona i zielona gasną po przekręceniu kluczyka w stacyjce, auto dalej nie odpala.

    Czyli to nie immo, szukać gdzie indziej

    0
  • #6 18 Kwi 2011 19:32
    stonefree
    Poziom 23  

    Marcin_ca1 napisał:
    immo to jest inna bajka nie ma za wiele wspólnego z centralym, tyle ze siedzi razem z pilotem w kluczyku. Innym kluczem spróbuj odpalić jak masz, spwawdź jakims testerem w parametrach immo czy system akceptuje kluczyk

    Ok, więc jest to pilot na podczewień, który z tego co doczytałem nie ma transpondera, a akceptacja klucza odbywa sie na zasadzie sygnału IR otwarcia drzwi. Niestety drugiego klucza nie ma. Czy programem Carsoft 7.4 da się sprawdzić bloki odczytów w tym sterowniku ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    autoas napisał:
    Czyli to nie immo, szukać gdzie indziej

    Tak myślisz? Spróbuję ponownie skasować błąd rozruchu zablokowanego przez immo w sterowniku PMSa. Szkopuł w tym, że nie było tam żadnych innych błędów. Iskra ok, ciśnienie paliwa jest. Najgorsze,że nie można podejrzeć parametrów bieżących z czujników. Auto przestało palić nagle, poprostu zdławiło się podczas jazdy, odpaliło jeszcze raz, a po zjeździe do garażu juz nie odpaliło.

    0
  • #7 18 Kwi 2011 19:34
    autoas
    Poziom 42  

    A co, chcesz kupić interfejsik i zacząć naukę diagnozowania ?
    To lepiej daruj sobie.

    0
  • #8 19 Kwi 2011 20:59
    stonefree
    Poziom 23  

    autoas napisał:
    A co, chcesz kupić interfejsik i zacząć naukę diagnozowania ?
    To lepiej daruj sobie.

    Proszę o kolejne głupie odpowiedzi.

    0
  • #10 19 Kwi 2011 22:59
    stonefree
    Poziom 23  

    Jasne, że nie wstyd, pytanie tylko gdzie? Do serwisu BOSCH gdzie chłopaki wymienią pół samochodu zanim znajdą przyczynę, czy do ASO Mercedesa, gdzie dziewczyna wyda półroczne kiesznkowe za diagnostykę? Sorry, panowie, ale razi mnie pisanie porad p.t. " daruj sobie" .Rozumiem,że koledzy prowadzą renomowane warsztaty, dysponują najnowszym KTSem i odbyli wszystkie mozliwe szkolenia w centrum serwis bosch, i oczywiscie oferują atrakcyje ceny fachowych usług, więc proszę o adresy waszych warsztatów i o zamknięcie tematu, który nic nie wniósł.

    0
  • #11 27 Paź 2013 19:50
    paczek8014
    Poziom 2  

    stonefree napisał:
    Witam. Prosze o pomoc związaną z Mercedesem C180 96r. system Siemens PMS i pilot scyzoryk na IR.
    Otóż : samochód przestał odpalać, sprawdzono iskrę, ciśnienie paliwa, w koncu odczytane zostały błędy. W sterowniku silnika P1570 co kierowało by w stronę immobilisera. Diagnoza modułu centralnego zamka poskutkowała odczytaniem błędów B1103 IR receiver,B1104 i B1703 invalid transponder. Błędów nie można skasować. Natępną czynnością były próby wymiany baterii pilota i czyszczenie pompki centralnego zamka, która się zatarła. Obecnie mimo, że drzwi otwierają się i zamykają z klucza, a lampki czerwona i zielona gasną po przekręceniu kluczyka w stacyjce, auto dalej nie odpala.
    Prosze o jakiekolwiek porady, c jeszcze należy sprawdzić? Czy centralny zamek pneumatyczny ma bezpośrednie powiązanie z modułem immobilisera ( nie otwierają się tylne drzwi prawdopodobnie siłowniki stanęły)?Czy podcisnienie w układzie CZ ma związek z nierozbrajaniem immo? Czy zielona lampka w drzwiach kierowcy powinna również migać, bo miga tylko czerwona? Czy w ostateczności zastosowanie emulatora immo rozwiąże problem raz na zawsze?
    Z góry wielkie dzieki i pozdrowienia.
    Miałem podobny problem mój MB w202 1,8 benzynka rzucił palenie.Próbowałem praktycznie tch samych sposobów żeby uruchomić moją gwiazdę i nic.Po dwóch miesiącachy nierównej walki przyszedł czas na podjęcie trudnej i ksztowne decyzji. A więc laweta i serwis MB w G..... W serwisie przedstawiłem i całą sytuację podałem im jakiś trop (jak się później okazało fałszywy) Na drugi dzień auto na chodzie.PRZYCZYNA BARDZO PROZAICZNA niesprawny czujnik poziomu paliwa wskaźnik poazywał ok 1/3 pojemności zbiornika paliwa a jak nie masz paliwa nie jedziesz tak więc po zalaniu 15 L benzyny przez serwis MB zaczął znowu palić kosztowało mnie to 2 miesiące bez samochodu 150 pln laweta 630 pln z haczykiem w serwisie.Tak więc nieraz proste usterki są bardzo kosztowne,bardzo kosztowna nauka dla mnie.Z tym że teraz mam teraz mam inny problem jak odpalam auto silnik co jakieś 20-30 sekund spada z obrotów jak by nie palił przez chwilę na wszystkie cylindry a jak przełącze na D (skrzynia automat)objaw nasila się bardziej jakby miał zgasnąć,po dodaniu gazu wkręca się na obroty jedzie normalnie jakby nigdy nic.Po zatrzymaniu objaw powraca na wolnych obrotach.Może ktoś się z czymś takim spotkał w swoim MB.Można z tym jeździć ale mnie osobiście to w.....wia i nie wiem czy w przyszłości nie objawi się to jakąś poważną awarią.Rozważę każdą podpowiedź. Z góry Dzieki.

    0
  • #12 28 Paź 2013 20:21
    dob12
    Poziom 21  

    paczek8014 napisał:
    Miałem podobny problem mój MB w202 1,8 benzynka żucił palenie.Próbowałem praktycznie tch samych sposobów żeby uruchomić moją gwiazdę i nic

    Chyba jednak nie, bo gdyby było sprawdzone ciśnienie paliwa to by wyszła przyczyna odrazu ;-)

    0
  • #13 28 Paź 2013 20:28
    majsster
    Poziom 22  

    Sprawdzałeś czy działa Ci podczerwień w pilocie ?

    0
  • #14 05 Lis 2013 18:19
    paczek8014
    Poziom 2  

    majsster napisał:
    Sprawdzałeś czy działa Ci podczerwień w pilocie ?
    sory za opóźnienia w odpowiedzi ale jak gwiazda chodzi to rzadko zaglądam na forum odnośnie podczerwieni to wszystko w najlepszym porządku.

    Dodano po 9 [minuty]:

    dob12 napisał:
    paczek8014 napisał:
    Miałem podobny problem mój MB w202 1,8 benzynka żucił palenie.Próbowałem praktycznie tch samych sposobów żeby uruchomić moją gwiazdę i nic

    Chyba jednak nie, bo gdyby było sprawdzone ciśnienie paliwa to by wyszła przyczyna odrazu ;-)
    co do ciśnienia to pewnie masz rację ale kto by pomyślał że akurat nie ma paliwa jak wskaźnik pokazuje że jest więc wydało mi się zbędnym sprawdzenie tak oczywistej rzeczy jak sprawdzenie ciśnienie paliwa lub czy wogóle jest ono w zbiorniku.Kolejne doświadczenie w moim dorobku za 600 pln z hakiem :cry: najważniejsze że gwiazda śmiga :D

    Dodano po 3 [minuty]:

    dob12 napisał:
    paczek8014 napisał:
    Miałem podobny problem mój MB w202 1,8 benzynka żucił palenie.Próbowałem praktycznie tch samych sposobów żeby uruchomić moją gwiazdę i nic

    Chyba jednak nie, bo gdyby było sprawdzone ciśnienie paliwa to by wyszła przyczyna odrazu ;-)
    soryy nie zajażyłem sugesti z tym ciśnieniem :idea: napewno sprawdzę i się odezwę.Dzięki za radę :D

    0
  • #15 05 Lis 2013 20:23
    Gmedza
    Poziom 15  

    Nie wiem czy pomogę, ale w tych mietkach padał sterownik silnika pod zbiornikiem spryskiwacza. Jeżeli usterka wydarzyła się w czasie jazdy to bardzo prawdopodobne. Dlatego też nie szukałbym usterki w immo. Jeżeli masz gdzie to podmień bo to coś sporo kosztuje.

    0
  • #16 17 Lis 2013 06:58
    lukasz.1889
    Poziom 21  

    Witam
    I co było przyczyną sterownik?

    0
  • #17 17 Lis 2013 08:01
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 35  

    [quote="Gmedza"]ale w tych mietkach padał sterownik silnika pod zbiornikiem spryskiwacza[/quote

    A GDZIE TAM JEST JAKIŚ STEROWNIK POD ZBIORNIKIEM SPRYSKIWACZA ?

    0
  • #18 17 Lis 2013 16:40
    Gmedza
    Poziom 15  

    Odkręcasz zbiornik na płyn i masz sterownik. Idą do niego dwie duże kostki oraz na przewód (podciśnieniowy chyba)? Sterownik ma dużą cenę i z tego co wiem był częstą przyczyną martwego silnika.

    1