Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Audi 100 2.3 10v] - pisk paska

altair 17 Kwi 2011 21:19 1658 10
  • #1 17 Kwi 2011 21:19
    altair
    Poziom 8  

    Witam.

    Mam problem z piskiem paska napędzającego osprzęt, w tym alternator. Piszczy.

    Zaglądałem, i napinacz jest sztywny, nie podskakuje. W ramach testu "spsikałem" pasek delikatnie plakiem od strony zewnętrznej (tej przylegającej do napinacza) i nic się nie zmieniło. Pisk ustawał, gdy delikatnie został nasmarowany pasek na jego krawędzi wewnętrznej (od strony szyby) a po chwili piszczał spowrotem. Wygląda to, jakby jego krawędź obcierała i piszczała w którymś kole pasowym. Pasek Contitecha. Cóż począć? Czy on ma się dotrzeć? Pasek wymieniony był jakieś 500-800km temu.

    0 10
  • #2 17 Kwi 2011 21:39
    stefanscorpio
    Poziom 20  

    Witam! A jak zdejmiesz ten pasek? Pozdrawiam.Stefan.

    0
  • #3 17 Kwi 2011 21:45
    altair
    Poziom 8  

    A jak nie ma paska, to pasek nie piszczy...

    0
  • #4 17 Kwi 2011 21:52
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Któreś z kół jest najpewniej już mocno podrobione i pasek nie siedzi tak jak brak. Ja obstawia koło pasowe alternatora.

    0
  • #5 17 Kwi 2011 21:58
    altair
    Poziom 8  

    stefanscorpio napisał:
    Witam! Zle mnie zrozumiales.Sadze ze to walek rozrzadu piszczy.Pozdrawiam.Stefan.


    Buehehe. A wałek rozrządu napędzany jest z paska osprzętu?!

    ftp.kowal napisał:
    Któreś z kół jest najpewniej już mocno podrobione i pasek nie siedzi tak jak brak. Ja obstawia koło pasowe alternatora.


    Na starym pasku było ok, po założeniu nówki pojawiły się piski. Czy jakiś sposób poza wymianą kół pasowych?

    0
  • #6 17 Kwi 2011 22:07
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    To w takim razie może być wina paska. Miałem taki przypadek że na starym była cisza a po załażeniu nówki zaczęło delikatnie popiskiwać. Sprawę załatwiła kolejna wymiana paska. Sprawdź jeszcze ładowanie, i spróbuj naładować porządnie akumulator. Wtedy alternator będzie miał lżej. i napisz wtedy czy jeszcze trochę popiskuje.

    0
  • #7 18 Kwi 2011 11:09
    altair
    Poziom 8  

    Proszę więc precyzyjniej. Piszczy pasek, piszczy z prawej strony silnika, pasek osprzętu, mniej więcej gdzieś na wysokości wisko. Czy tam jest wałek?

    0
  • #8 19 Kwi 2011 00:14
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Mam takiego "brytana" :). Wymień pasek ponownie i odpowiednio go napręż. Jeśli już go podpaliłeś, to nic z nim nie zrobisz. Najprawdopodobniej żle naprężony był po wymianie i koniec.

    0
  • #9 19 Kwi 2011 14:39
    altair
    Poziom 8  

    Co to znaczy odpowiednio? Tam jest napinacz, który o ile się nie mylę, sam odpowiednio "napręży" pasek.

    0
  • #10 19 Kwi 2011 17:01
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    altair napisał:
    Co to znaczy odpowiednio? Tam jest napinacz, który o ile się nie mylę, sam odpowiednio "napręży" pasek.


    No tak, dlatego musisz to sprawdzić, czy on podciąga (go góry) porządnie pasek i wogóle, czy się nie przycina, nie kantuje...

    0
  • #11 19 Kwi 2011 20:56
    T5
    Admin grupy Samochody

    Proponuję wyczyścić rowki w kołach po których chodzi pasek.

    0