Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto I - problem z LPG

05 Lis 2004 12:39 9929 9
  • Poziom 10  
    Witam. Pisze w imieniu kolegi. Dostal on "w spadku" :) od ojca Punciaka 1.1, rok 1998, jednopunktowy wtrysk, przebieg 230 tys i od mniej wiecej 200 tys jest przejechane na gazie. Postanowil go doprowadzic do stanu pelnej sprawnosci bo wczesniej za bardzo o niego nie dbano:(. Sprawa dotyczy instalacji LPG. W instalacji wymieniono reduktor tydzien temu na nowy tomasetto.
    1. Samochod pracuje nierowno na gazie (bylo tak juz przed wymiana reduktora). Natomiast na bezynie jest wszystko ok. Nie chodzi tu o to ze np. silnik gasnie (choc niekiedy mu niewiele brakuje, lecz po chwili wraca na obroty), ale odglos jego pracy wyraznie sie zmienia, zaczyna nadmiernie drgac, nierowno idzie i w ogole chodzi jakby sie mial rozleciec, poza tym jezdzi sie normalnie, przyspiesza itd. Skoro na bezynie jest ok to chyba raczej odpada uszkodzenie cewek czy kabli lub tez silniczka krokowego bo to objawailoby sie chyba na obu rodzajach zasilania, tak mi sie wydaje:), lecz sie po prostu nie znam, wiec prosze o porade:)
    2. Swieci sie tez kontrolka wtrysku gdy samochod chodzi na gazie, na bezynie gasnie. W zakladzie powiedzieli ze trzeba by zalozyc emulator, ale ze to nie ma sensu bo poza ta swiecaca kontrolka nic zlego sie nie dzieje. Czy maja racje? Bo jesli tak to moze faktycznie nie ma sensu tego zakladac. Samochod przejechal tak juz 200000km wiec chyba faktycznie nie jest to konieczne, chodz cos sie chyba dzieje, gdyz w czasie dynamicznej jazdy na bezynie,przy wysokich obrotach siknik zachowuje sie jakby mu brakowalo paliwa, mimo dodawania gazy przestaje ciagnac:(

    Co przy takich objawach robic. Co wymieniac? A moze konieczna jest porzadna regulacja, chodz samochod byl tydzien temu na wymianie reduktora i ponoc regulowali. Bede wdzieczny za jakies porady.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 26  
    Musisz bardziej opisać instalację gazową i nie ma problemu, bo to co opisujesz wygląda na źle zadbaną instalację lpg.

    Napisz jaki dokładnie masz reduktor, jaką masz centralkę sterującą gazem i komputer od gazu. Czy na wężu od reduktora do miksera masz silnik krokowy czy pokrętło ręczne? Kiedy zapala się check-point?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 10  
    Sprawdzilismy wszystko i wyglada to tak:

    1. Reduktor: Na fakturze za wymiane pisze ze to TOMASETTO 100 HP-AT07, zas na reduktorze( pisze doslownie) BLUE STAR for AGS polska i ze jest to model AT07 ( taki model jest tez wpisany na jakies ulotce z opakowania, jednak nie jest na niej napisany producent). Czyli z tego wynika ze kumpla zrobili w balona:)

    2. Centralka sterujaca gazem (rozumiem ze to to cus na czym wybieram tryb pracy): ELPIGAZ by A.E.B. ( stary reduktor tez byl elpigaz)

    3. Komputer firmy A.E.B. VIOLA, o kodzie AEB 180

    4. Na wężu jest zaloąony silniczek krokowy

    5. Kontrolka od wtrysku zapala sie w momencie przelaczenia zasilania na gaz i gaśnie po przełączeniu na benzyne

    Tak to wyglada. Na marginesie na allegro zanleźliśmy reduktor taki jak jest zamontowany i gosc nazywa go Zavoli ASTERIK AT07 100, wiec ja juz sie calkiem gubie co jest co :). Prosze o rade co robic? Regulowac czy cos wymieniac, byle tanio:)
  • Poziom 26  
    Ogólnie...
    Gorszego gówna nie dało się założyć jeśli chodzi o reduktor, bo nie ma w polsce gorszych gówien.

    Komputer jeśli pracuje dobrze (pewnie chodziło o nazwę VOILA a nie VIOLA) to nie powinno dochodzić do załamania obrotów, chyba że coś te majstry źle podłączyły, albo mieszanka się nie doregulowuje prawidłowo.
    (Po klasie wszystkich montowanych urządzeń wnoszę, że montowało je ok. 2 złodzieji, którzy patrzeli tylko na kasę.)

    ad. 2.
    Aby nie świeciła się kontrolka check-point należało zastosować moduł EMULACJI SONDY LAMBDA (jeśli A.E.B. byłby to AEB 4622 - ok. 70 zł.), ale skoro zaoszczędzono na nim, to niech się kontrolka świeci. Dziury nie wypali, szkody nie narobi.

    ad. 1.
    Trzeba by było sprawdzić JAKOŚĆ mieszanki na wolnych obrotach (na gazie, rzecz jasna) zewnętrznym urządzeniem, np analizatorem spalin.
    - Jeśli okaże się że coś nie gra z mieszanką, to trzeba by sprawdzać instalację gazową (podłaćzenie sondy, attuator, podłączenie TPS itd).
    - Jeśli mieszanka na wolnych jest OK, to należy się zabrać za SILNIK KROKOWY od wolnych obrotów silnika. Można go sprawdzić na benz. zatykając wlot powietrza i sprawdzając, czy silnik będzie sam sobie podnosił obroty. Z resztą, jeśli na zimnym silniku utrzymują się obroty ok. 1500 to z krokowym wszystko gra.

    POWODZONKA!
  • Poziom 14  
    trzeba sprawdzić jaka jest emulacja sondy lambda w urzadzeniu viola
    trzeba ustawić otwartą. sprawdzić należy dolot gazu czy nie zasysa powietrza
  • Poziom 10  
    Dzieki za porady. Teraz juz wiem gdzie szukac i czego wymagac. Wyruszam na 'krucjate' do warsztatu.:)
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Aby nie zapalała się kontrolka wtrysku trzeba założyc emulator na wtryskiwacz, emulacja sondy nic tutaj nie da.
    Kupiłem taki do Punto 1,2 16V za 30 złotych. Jak kolega zainteresowany to dam namiary, montaż bardzo prosty.
    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    ECU MM IAT nie zaświeca MIL z powodu sondy lambda, brak jest emulacji wtryskiwacza, czyli... rezystora 2 Ohm/5W.

    Rozstrojona centralka LPG może wpływać również na pracę ECU od benzyny, aby skasować adaptacje trzeba odłączyć akumulator (po właściwym zestrojeniu LPG).

    Na LPG są dużo większe wymagania wobec układu zapłonowego - świeca musi dostarczać iskry o większej energii. Przy LPG trzeba dbać o kable WN i dobrze jest stosować świece dedykowane do LPG.
  • Poziom 1  
    A ja mam odwrotny problem na gazie pali a na bendzynie niechce odpalac:cry: