Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes 230 w124 brakm przyspieszenia

18 Kwi 2011 11:28 2705 2
  • Poziom 9  
    Witam. Mercedes 230 , 2,3 benzyna, 88r skrzynia automat. Auto nie chce przyspieszac po wcisnieciu pedalu gazu do oporu, obroty staja na 3500 - 4000obr. To samo dzieje sie podczas jazdy, skrzynia przuca biegi ale na 4 nie chce ciagnac dalej niz do ok 3500 obr. Auto zbiera sie w miare przy starcie ale pozniej klapa. Podczas powolnego dodawania gazu na postoju silnik kreci sie do 5000 obr jakby nigdy nic sie z nim nie dzialo. Na wolnych obrotach chodzi rowno, trzyma obroty. Wczesniej byl wymieniany wtrysk w serwisie merc. Ja sprawdzilem jak do tej pory katalizator, przewody podcisnienia cisnienie w inst. paliwowej. Wszystko w normie oprocz cisnienia w inst. paliw. - jest 10 bar a powinno 5,5-6. Po podmiance regulatora nadal to samo. Dodam jeszcze ze samochod nie reaguje na obrot aparatem zaplonowym. Mam jeszcze dwa pytania dot tego auta - w jaki sposob jest przestawiany kat wyprzedzenia zaplonu, oraz gdzie sie znajduje w nim wtyczka od sondy lambda bo chetnie bym ja sprawdzil a nie moge znalezc wtyczki - przewod wchodzi w karoserie od spodu. Pozdrawiam i z gory dzieki za zainteresowanie.
  • Spec od Mercedesów
    raffad napisał:
    Wszystko w normie oprocz cisnienia w inst. paliw. - jest 10 bar a powinno 5,5-6. Po podmiance regulatora nadal to samo.

    A co to dla Ciebie jest "regulator"?
    Dla mnie to część nr 59 na obrazku.
    http://www.unitcat.ru/mercedes/7/1/1/102982/504/07/075/
    Jeżeli to wymieniałeś, a ciśnienie dalej się utrzymuje to prawdopodobnie zatkana jest rurka przelewowa do baku.
    raffad napisał:
    Dodam jeszcze ze samochod nie reaguje na obrot aparatem zaplonowym. - w jaki sposob jest przestawiany kat wyprzedzenia zaplonu,

    Bo to nie jest aparat zapłonowy tylko rozdzielacz zapłonu. Przecież nie ma w środku ani "platynek" ani czujnika hallotronowego. Układ zapłonu wygląda tak, że na obudowie koła zamachowego jest czujnik, podaje sygnał do modułu zapłonowego na nadkolu, a ten generuje impuls zapłonowy. Nie masz możliwości regulacji - możesz tylko sprawdzić.

    raffad napisał:
    gdzie sie znajduje w nim wtyczka od sondy lambda bo chetnie bym ja sprawdzil a nie moge znalezc wtyczki - przewod wchodzi w karoserie od spodu.

    Troszkę więcej inwencji własnej - wchodzi w karoserię na poziomie tunelu środkowego i nie jest trudno prześledzić jego dalszą trasę. Trzeba wyjąć (lub odsunąć) wykładzinę podłogi i złącze znajdziesz. W nowszych wersjach modelu 124 (z silnikiem 111) złącze sondy lambda jest umieszczone w komorze silnika, w niewielkiej puszeczce przytwierdzonej do grodzi pomiędzy komorą silnika a podszybiem.
  • Poziom 37  
    Witam
    Tam jest chyba silnik 102 982 i złącze jest w plastikowym tunelu pod wykładziną przy tunelu / bliżej fotela / miejsce pasażera . Złącze dwie kostki / chyba płaska i okrągła /