Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mercedes 230 w124 brakm przyspieszenia

raffad 18 Apr 2011 11:28 2894 2
  • #1
    raffad
    Level 10  
    Witam. Mercedes 230 , 2,3 benzyna, 88r skrzynia automat. Auto nie chce przyspieszac po wcisnieciu pedalu gazu do oporu, obroty staja na 3500 - 4000obr. To samo dzieje sie podczas jazdy, skrzynia przuca biegi ale na 4 nie chce ciagnac dalej niz do ok 3500 obr. Auto zbiera sie w miare przy starcie ale pozniej klapa. Podczas powolnego dodawania gazu na postoju silnik kreci sie do 5000 obr jakby nigdy nic sie z nim nie dzialo. Na wolnych obrotach chodzi rowno, trzyma obroty. Wczesniej byl wymieniany wtrysk w serwisie merc. Ja sprawdzilem jak do tej pory katalizator, przewody podcisnienia cisnienie w inst. paliwowej. Wszystko w normie oprocz cisnienia w inst. paliw. - jest 10 bar a powinno 5,5-6. Po podmiance regulatora nadal to samo. Dodam jeszcze ze samochod nie reaguje na obrot aparatem zaplonowym. Mam jeszcze dwa pytania dot tego auta - w jaki sposob jest przestawiany kat wyprzedzenia zaplonu, oraz gdzie sie znajduje w nim wtyczka od sondy lambda bo chetnie bym ja sprawdzil a nie moge znalezc wtyczki - przewod wchodzi w karoserie od spodu. Pozdrawiam i z gory dzieki za zainteresowanie.
  • #2
    Gerri
    Mercedes specialist
    raffad wrote:
    Wszystko w normie oprocz cisnienia w inst. paliw. - jest 10 bar a powinno 5,5-6. Po podmiance regulatora nadal to samo.

    A co to dla Ciebie jest "regulator"?
    Dla mnie to część nr 59 na obrazku.
    http://www.unitcat.ru/mercedes/7/1/1/102982/504/07/075/
    Jeżeli to wymieniałeś, a ciśnienie dalej się utrzymuje to prawdopodobnie zatkana jest rurka przelewowa do baku.
    raffad wrote:
    Dodam jeszcze ze samochod nie reaguje na obrot aparatem zaplonowym. - w jaki sposob jest przestawiany kat wyprzedzenia zaplonu,

    Bo to nie jest aparat zapłonowy tylko rozdzielacz zapłonu. Przecież nie ma w środku ani "platynek" ani czujnika hallotronowego. Układ zapłonu wygląda tak, że na obudowie koła zamachowego jest czujnik, podaje sygnał do modułu zapłonowego na nadkolu, a ten generuje impuls zapłonowy. Nie masz możliwości regulacji - możesz tylko sprawdzić.

    raffad wrote:
    gdzie sie znajduje w nim wtyczka od sondy lambda bo chetnie bym ja sprawdzil a nie moge znalezc wtyczki - przewod wchodzi w karoserie od spodu.

    Troszkę więcej inwencji własnej - wchodzi w karoserię na poziomie tunelu środkowego i nie jest trudno prześledzić jego dalszą trasę. Trzeba wyjąć (lub odsunąć) wykładzinę podłogi i złącze znajdziesz. W nowszych wersjach modelu 124 (z silnikiem 111) złącze sondy lambda jest umieszczone w komorze silnika, w niewielkiej puszeczce przytwierdzonej do grodzi pomiędzy komorą silnika a podszybiem.
  • #3
    pioart
    Level 38  
    Witam
    Tam jest chyba silnik 102 982 i złącze jest w plastikowym tunelu pod wykładziną przy tunelu / bliżej fotela / miejsce pasażera . Złącze dwie kostki / chyba płaska i okrągła /