Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Tworzenie bazy danych klientów dostępnej dla wszystkich pracowników

blazej2209 18 Apr 2011 15:05 3866 6
  • #1
    blazej2209
    Level 11  
    Witam!

    Mam następujący problem. W firmie prowadzę ewidencję klientów(imię, nazwisko, pesel, komentarz, itp.) w Accessie. Chciałbym jednak ,aby każdy z pracowników na swoim komputerze miał wgląd do bazy danych i mógł ją ewentualnie edytować, dodawać nowych klientów np. poprzez przeglądarkę. W jaki sposób można coś takiego zrobić?.
  • #2
    Elprofesional
    Level 17  
    Ja w bardzo starej wersji poprostu udostępniłem po sieci .

    Wkładasz do folderu udostępniasz , sprawdzasz atrybut plików w taki sposób żeby nie był wyłącznie do odczytu i po sprawie .

    Sprawdz czy sam plik ma w sobie "udostępniony"

    Na dole masz krok po kroku jak zmienić właściwości pliku w accesie , do tego wystarczy ten plik wsadzić do folderu i udostępnić .

    a.Uruchom program Access.
    b.Kliknij przycisk Microsoft Office , a następnie kliknij przycisk Opcje programu Access.
    c.W lewym okienku okna dialogowego Opcje programu Access kliknij pozycję Zaawansowane.
    d.W prawym okienku okna Opcje programu Access w sekcji Zaawansowane w obszarze Domyślny tryb otwierania wybierz opcję Udostępniony.
    e.Kliknij przycisk OK i zamknij program Access.
    3.Skopiuj plik bazy danych do folderu udostępnionego. Po skopiowaniu pliku ustaw jego atrybuty tak, aby umożliwić odczytywanie i zapisywanie. Użytkownicy korzystający z bazy danych muszą mieć prawa odczytu i zapisu.
    4.Utwórz skrót do pliku bazy danych na komputerze każdego z użytkowników.
    Wprowadzając ścieżkę do pliku bazy danych we właściwości Element docelowy, użyj adresu UNC, a nie litery zamapowanego dysku. Użyj na przykład ścieżki \\nazwa_komputera\udostępniona.accdb zamiast F:\przykładowa.accdb.
  • #3
    blazej2209
    Level 11  
    A czy istnieje możliwość stworzenia w Accessie prostej wyszukiwarki oraz okna edycji wpisów uruchamianego przy włączeniu programu ponieważ pracownicy nie za bardzo znają się na obsłudze tego programu.
  • #4
    Elprofesional
    Level 17  
    Masz tabele , masz kwerendy .Napewno się da . Tak jak da się wiele rzeczy zrobić pod .xls pod .mdb .

    Tylko ja nie wiem czy dobrze ciebie rozumiem , chcesz mieć accessa bez accessa ???

    Dodatkowo jaka duża jest taka baza i jak bardzo ją sobie cenisz ??
    Ewentualnie jak chcesz ją rozbudować , nie jestem akurat zwolenikiem accessa .Zle zaprojektowana baza się rozwalila pod naporem danych .

    Nie wiem czy dużo lepszym rozwiązaniem nie byłoby skorzystanie z jakiegoś darmowego oprogramowania CRM / sugar CRM .

    Nie wiem ilu masz pracownikow i jakie ilości klientów których musisz obrobić w takiej bazie .

    To jest oczywiscie wyłącznie moją sugestia .
  • #5
    ceresQ
    Level 14  
    Kolega blazej2209 chce udostępnić bazę zawierającą dane osobowe klientów wszystkim pracownikom w firmie z możliwością edycji.

    Do "danych osobowych" można można zaliczyć adres e-mail jeśli zawiera takie dane jak imię, nazwisko oraz jednoznacznie brzmiącą nazwę firmy w części domenowej, nie wspominając o numerze PESEL, który kolega ma w bazie.

    Czy kolega blazej2209 jest pewien, że chce dać dostęp do tej bazy szerszemu gronu współpracowników?
    Czy taka baza nie powinna zostać zarejestrowana w GIODO, a wprowadzane zmiany rejestrowane ???
  • #6
    Elprofesional
    Level 17  
    Ceres , jeżeli liżesz lizaka zrób to tak żeby poczuć jego smak .

    Teraz idz do ustawy i sprawdz że jeżeli przetwarzanie danych jest związane z celami sprzedażowymi realizacją zamówienia nie musisz rejestrować zbioru .

    Sprawą inna jest możliwość "wyniesienia" takich danych przez pracownika np do konkurencji .Jak narazie nie rozmawiamy w tym poście ani o lizakach ani o GIODO .

    Dodano po 20 [minuty]:

    Nie wiemy czy autor postu szuka rozwiązania docelowego , czy chciałby bezpiecznie udostępniać dane klientów pracownikowi .

    Administruje baza online 10.000 rekordów personalnych nie jest to forum tylko system obsługi kart klienta . Dostęp do bazy 70 osób (administratorów niższego szczebla,operatorów jak to nazwiemy tak to będzie )

    Założenia jakie dotyczyły projektu ,ochrona fizyczna bazy :

    -żaden operator nie może skasować rekordu (układ upierdliwy , ale prosty jak w LIDLU na kasie )
    -operator ma jednorazowy dostęp do jednego rekordu danych personalnych (nawet jeżeli nie ma narzędzi kopiowania może zrobić screny obrazu i wynieść dane )
  • #7
    blazej2209
    Level 11  
    Jeśli chodzi o bazę którą dysponuje nie jest to duża baza danych ok 400 rekordów a jeśli chodzi o jej udostępnienie to po prostu chciałem żeby miała do niej dostęp osoba, która na podstawie tych danych wydaje świadectwa kwalifikacji. Wykorzystałem pomysł o udostępnieniu pliku bazy w folderze sieciowym.

    Miałbym jeszcze jedno pytanie jeśli chodzi o MS Acsses. Chodzi mi o utworzenie takiego formularza, który działał by jak wyszukiwarka czyli po wpisaniu np. nr Pesel wyświetlały by dane osoby z możliwością ich edycji w polach. Nie znam niestety się na programowaniu i jak by ktoś mógł czy była by możliwość zrobienia takiego czegoś do bazy. Poniżej załączam przykład bazy danych do jakiej potrzebny byłby mi taki formularz.