Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Czy ktoś zna tą centralke alarmową?

Pierek 18 Apr 2011 17:59 3241 8
  • #1
    Pierek
    Level 12  
    Witam,
    Centralka została wypruta ze starego auta, nie jest znana mi jej nazwa. Szukałem po zdjęciach w foto google lecz nie znalazłem nic podobnego. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć co to za autoalarm, lub objaśnić mi jak go podłączyć?

    Postaram się opisać co udało mi się rozszyfrować.
    Trój przewodowa wtyczka od góry najprawdopodobniej odpowiada za centralny zamek, gdyż napięcie na przewodzie czerwonym zmienia się pomiędzy 0V a 12V a na niebieskim 0V-5V. Zmiany występują naprzemiennie po wciśnięciu lewego przycisku na pilocie.
    Od dołu z lewej widać czerwoną dwu żyłową wtyczkę, która była ucięta i nie wiem do czego służy. Następnie niebieska, do niej jest podłączony microswitch, wydaję mi się, że do resetu alarmu. Dalej widać 3 pinową wtyczkę, jednak wykorzystane są tylko dwa skrajne przewody, mogą to być pod jakieś czujniki zewnętrzne?
    Kolejno jest główna wtyczka alarmu, po jej wylutowaniu widać było napisy:
    IGN (żółty przewód);
    VS+ (bez wyprowadzonego przewodu);
    P/S (niebieski przewód);
    VS-(zielony przewód);
    TRK (szary przewód);
    P/T (bez wyprowadzonego przewodu);
    GND (czarny przewód);
    SIR (brązowy przewód);
    12V (czerwony przewód z bezpiecznikiem 5A);
    PL (biały przewód z bezpiecznikiem 10A).

    Po podłączeniu napięcia do czerwonego i czarnego przewodu a wyzwalania syreny do brązowego, po wciśnięciu lewego przycisku na pilocie było słychać charakterystyczny biiip biip :P i stukanie przekaźnika.

    Czy ktoś jest w stanie mi pomóc?

    Aha do tej mniejszej czarnej puszki podłączone były dwa mikrofony i wychodzą z niej 3 przewody.

    Pozdrawiam!

    Czy ktoś zna tą centralke alarmową?

    Czy ktoś zna tą centralke alarmową?
  • #2
    jawiczka
    Level 28  
    Górna wtyczka na trzy piny to wyjście na czujniki dodatkowe, a nie centralny zamek, czerwona wtyczka z uciętymi przewodami to dioda led sygnalizująca w jakim stanie jest alarm, biała wtyczka z zielonym i niebieskim przewodem to prawdopodobnie sterowanie centralnego zamka, ale trzeba sprawdzić miernikiem lub kontrolką, pozostałą resztę przewodów można też rozszyfrować używając miernika.
  • #3
    Autoalarm1
    Level 14  
    Prawdopodobnie jest to autoalarm Frodo. Pozdrawiam.
  • #4
    Pierek
    Level 12  
    Dzięki za zainteresowanie.
    Autoalarm1 - niestety nie jest to FRODO :(

    Jawiczka ma racje :D Czerwona wtyczka to dioda sygnalizacyjna (nie wiem czemu o niej nie pomyślałem), górna trój przewodowa wtyczka to tak jak mówisz czujniki, po uzbrojeniu centralki pojawia się tam napięcie 12v. Co do dolnej dwu przewodowej to też masz raczej rację bo względem + zasilania pojawia się tam krótki impuls napięcia na zielonym przewodzie po uzbrojeniu centralki a na niebieskim po rozbrojeniu.

    Pierwszy żółty przewód to chyba zapłon (IGNITION). Po rozbrojeniu centralki i zwarciu go do + zasilania centralka się wyłącza i nie da się jej uzbroić.
    Na trzecim niebieskim przewodzie (P/S) jest stałe napięcie +4,6V do masy. Nie zmienia się w żaden sposób przy rozbrajaniu bądz uzbrajaniu centralki. Nie reaguje też na zwarcie IGN do + zasilania. Idzie przez diode prostowniczą w kierunku zaporowym na procesor pod naklejką. Jak myślicie, do czego on może służyć?
    Na czwartym zielonym (VS-) występuje +4,8V do masy a do plusa zasilania -6,2V. Idzie też przez diodę i dodatkowo rezystor 10k do procka i nie wiadomo do czego służy :(
    Na piątym szarym (TRK) nie ma nic, żadnych napięć, idzie do ULN2003.
    Kolejny czarny to masa, brązowy - wyzwalanie syrenki, czerwony to plus zasilania a biały to + wyjście z przekaźnika - pewnie do podłączenia świateł.
  • #5
    jawiczka
    Level 28  
    Niebieski i zielony to prawdopodobnie będą czujniki drzwiowe i pokrywy silnika i bagażnika, ale to chyba, trzeba sprawdzić, a szary to będzie wyjście na przekaźnik blokady zapłonu, ale to też musisz sprawdzić, podłącz zasilania i masę alarmu, i spróbuj wyzwolić alarm, wtedy na szarym przewodzie powinno coś sie pokazać albo "+" albo "-".
  • #6
    djatom
    Level 13  
    Ostatnio naprawiałem taką centralkę była założona w Audi A4 i chyba jest to orginał z tego co mi mówił włąściciel ale nie jestem przekonany może po tym znajdziesz schemat.
  • Helpful post
    #7
    jawiczka
    Level 28  
    djatom wrote:
    Ostatnio naprawiałem taką centralkę była założona w Audi A4 i chyba jest to orginał z tego co mi mówił włąściciel ale nie jestem przekonany może po tym znajdziesz schemat.

    Na pewno nie był to oryginalny alarm w A4, możliwe że zakładany w serwisie przed wyjazdem z salonu audi, ale na pewno nie jest to fabryczny.
  • Helpful post
    #8
    robus_cz
    Level 12  
    to jest starszy model alarmu legendford
  • #9
    Pierek
    Level 12  
    Tak, to Legendford LF100, dzięki robus_cz i koledze jawiczka za pomoc :)
    Temat zamykam.