Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Poszukuję płyty sterującej (układu scalonego) do Mhouse Kit WG2

marko1984 18 Apr 2011 23:33 5128 8
e-mierniki
  • #1
    marko1984
    Level 10  
    Witam Serdecznie.
    Poszukuję całego kompletnego układu scalonego, sterującego automatyką bramy Mhouse Kit WG2.

    Przeszukałem Pana Google i na stronie producenta istnieje za kwotę 796zł - co trochę mi nie odpowiada.

    Może ktoś ma jakiś dostęp do części tego producenta, albo ma może sterownik tej automatyki niepotrzebny - chętnie odkupię.
    Może pasuje jakiś tańszy odpowiednik, który to obsłuży. - to moje sugestie- kompletnie się na tym nie znam.

    Fotki:

    Poszukuję płyty sterującej (układu scalonego) do Mhouse Kit WG2

    Poszukuję płyty sterującej (układu scalonego) do Mhouse Kit WG2

    Poszukuję płyty sterującej (układu scalonego) do Mhouse Kit WG2




    Z góry Dziękuje za pomoc.
  • e-mierniki
  • #2
    Łuki3828
    Level 2  
    Witam. Proszę podać szczegóły a na temat układu który Pan poszukuje, sama centrala CL2 posiada ich aż 5!!!! A może najlepiej proszę opisać objawy co się dzieje po podaniu zasilania. Z tego co widzę płytka jest zawilgocona zalana i usterek może być wiele lub tylko jedna niewielka. Znam doskonale centrale Mhouse i wiem co pada najczęściej po zalaniu, ale ważne jest jakie objawy są po podaniu zasilania. Pozdrawiam Łukasz Szczubliński
  • e-mierniki
  • #3
    marko1984
    Level 10  
    Witam.
    Nie reaguje na pilota i z tego co wiem nie chce się ponownie zaprogramować.
    Dwie diody się świecą koło przycisków.
    Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie wiec precyzyjnie ciężko mi więcej powiedzieć.
  • #4
    przysniciel

    Level 19  
    chyba korzystniej będzie kupić centrale uniwersalną za ok. 240zł, jak pogadasz to mogą zrobić, żeby przyjęła piloty mhousa. Kupowałem już te polskiej produkcji i działają bez zarzutu. (eL13Q to sie chyba nazywa)
  • #5
    Łuki3828
    Level 2  
    Koszty zakupu nowej centrali "uniwersalnej " nie będą dużo mniejsze. W tym przypadku trzeba zmienić fotokomórki, Mhouse są w systemie Bluebus komunikuje sie po 2 przewodach a centrala uni potrzebuje zwykłych fotokomórek czyli musimy kupić fotokomórki koszt od 130 wzwyż i zakup odbiornika radiowego który obsłuży piloty Mhouse oryginał R2-240 zł lub uniwersalny ok.160zł. Tak wiec koszt centralki uni z potrzebnymi do poprawnego działania elementami około 530zł nie liczyłem kosztów przesyłek.

    Wracając do naprawy
    Należy przyjrzeć się ścieżka a najlepiej podejrzane przedzwonić i w tych centralach na szczególna uwagę należy zwrócić na punkty przejścia pomiędzy stronami płytek!!! Wilgoć powoduje pod trawienie tych punktów.
    Pozdrawiam
  • #6
    Fidelis
    Level 16  
    Łuki3828 wrote:
    Wracając do naprawy


    Jakiś czas temu zaobserwowałem, że po otwarciu wrót w trybie furtki (otwarte jedno skrzydło), nie mogę skrzydła ponownie zamknąć. Wyłączyłem zasilanie do automatyki i problem ustąpił. Sprawę zignorowałem.
    Od paru dni wrota w mojej bramie domykają się, po czym przy próbie otwarcia otwierają się, ale tylko o kąt ok. 40-45st, po czym otwieranie (i zamykanie) jest wstrzymywane. Wysprzęglam wrota, zamykam tzn. "dociskam" ręcznie do ogranicznika i zasprzęglam po czym bez problemu, już pilotem, dociskam/domykam tak, jak zawsze.
    Jednak już przy kolejnej próbie otwarcia sytuacja się ponawia tzn. wrota otwierają się o te 40-45st i zatrzymują się. Mam wrażenie, że wrota otwierają się do momentu, w którym (jak do tej pory) otwarcie bramy przełączało się na drugi bieg - tzn. brama przyspieszała, po czym przed samym ogranicznikiem zwalniała. Próbowałem ponownie "nauczyć" automatykę lokalizacji ograniczników, ale przy próbie otwierania skrzydła zatrzymały się no i proces "nauki" zawiesił się (mruga dioda P3).

    Płytę i trafo wyjąłem. Trafo podaje prawidłowe napięcie. Dioda LED ECSbus nie sygnalizuje usterki. Płyta czysta, ścieżki - jak się wydaje - są w stanie idealnym, przekaźniki Omron sprawdziłem miernikiem i też wyglądają OK. Niepokojąco wygląda odbarwienie TIP127 (Darlington) i napięcie na diodzie 0,1V (elementy zaznaczone na zdjęciu), kiedy na pozostałych diodach mierzę 0,5V. Darlingtona jednak mierzę, i też wygląda OK. Podobnie sąsiedni MOSFET P55nf06l.
    Natomiast po usunięciu obciążenia M1 i M2 i załączeniem pilotem, na gniazda siłowników nie podawane jest napięcie. Przy próbie załączenia trybu "nauki" słychać przez sekundę-dwie pracę przekaźników, po czym przez kilka kolejnych sekund mruga dioda P1 no i gaśnie .

    Wiesz może co jest (lub może być) powodem usterki na płycie mhouse CL2 polegającej na przerwaniu pracy w chwili otwierania wrót ?
    Automatyka bez problemu działała 7 lat.

    Poszukuję płyty sterującej (układu scalonego) do Mhouse Kit WG2
  • #8
    Fidelis
    Level 16  
    Wymieniłem wszystkie kondensatory. Niestety, płyta zachowuje się identycznie - bez zmian. Wymiana kondensatorów (na lepsze) oczywiście nie zaszkodzi. Zacząłem testować pozostałe elementy. Wylutowałem stabilizator liniowy TA78L005AP i niefortunnie ułamałem nóżkę przy samej obudowie. Czy ten stabilizator można zastąpić jakimś innym stabilizatorem nieregulowanym? Pytam, bo 78L005 chyba nie jest już produkowany.

    W międzyczasie sprawdziłem silniki siłowników i tu zaskoczenie -, podanie napięcia (z lokalizacji centralki) na jeden siłownik otwiera i bez problemu zamyka bramę do samych ograniczników. Natomiast podanie napięcia na drugi z siłowników powoduje otwarcie gdzieś tak do 45st lub brama w ogóle nie reaguje na podanie napięcia. Napięcie podane bezpośrednio na siłowniki, z pominięciem kabli, powoduje, że brama otwiera i zamyka się bez problemu. Problem jest więc w jednym z kabli doprowadzających (pod ziemią) napięcie do jednego ze skrzydeł bram. Kabel bardzo dziwnie się zachowuje: w ogóle nie reaguje na zapętlenie drugiego końca (na dowolnej kombinacji żył) i przedzwonienie. Po zdjęciu zapętlenia na każdej z żył wskazuje wahania napięcia pomiędzy 10 a 60mV. Skąd może wziąć się to napięcie na mierniku, skoro kabel niejako "wisi w powietrzu" odłączony od sieci ? Z kablem do drugiego skrzydła wszystko jest OK. Oba kable dedykowane są do ziemi i dodatkowo puszczone w peszlu a całość w grubej rurze do wody z PE fi 40 chroniącej przed ewentualnymi uszkodzeniami mechanicznymi.

    Wadliwy kabel oczywiście wymienię.

    Pytanie, jak sobie poradzić z tym stabilizatorem ? Dobrać z zastosować inny, w innej obudowie ?
  • #9
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Sądząc z parameteów, można zastąpić zwykłym 7805 (pinout i obudowa TO- 220 też się zgadza).
    PS. Skoro brama otwiera się do pewnego kąta - widziałbym przyczynę raczej w nadłamanym kablu elastycznym słupek - siłownik niż coś w ziemi.