Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Trudna decyzja - Samochodzik

l_ukas 18 Kwi 2011 23:36 3110 22
  • #1 18 Kwi 2011 23:36
    l_ukas
    Poziom 9  

    Witam wszystkich

    poszukuję samochodu do 15 000 zł. Zależy mi aby:

    - max. pojemność silnika była do 1,6 (mniejsze opłaty)
    - był ekonomiczy (najlepiej na wode :):)) (nie brać na poważnie!)
    - wersja 4/5 drzwi
    - roczniki powyżej 2002 r

    Dziennie pokonuję ok. 50 Km (praca - dom na krętych drogach) miesięcznie wychodzi 2500 km. Zakupionym samochodem mam zamiar raczej robić większe trasy. Częściej jeżdżę spokojnie więc nie wymagam od samochodu dużego kopa (ale niech się nie ociąga jak maluch z -86 r)
    Zastanawiam się nad Yarisem 1,4 D4D diesel lub 1,3 VVti - nie mogę się zdecydować która wersja, obawiam się ze diesel może się spieprzyć.
    W oko wpadł także nissan almera 1,5.

    Jeśli macie inne propozycje lub używacie powyższych samochodów - wypowiedzcie się! Dziękuję.

    0 22
  • #2 18 Kwi 2011 23:56
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Auta bezawaryjnego dzisiaj nie kupisz. Co do wymienionych przez Ciebie to, czy dieslel, czy benzyna nie ma większego znaczenia, choć VVTi o wiele "przyjemniejsze" dla ucha ;). Co do polecenia, hmm, ciężko powiedzieć, może opel corsa, lub vw polo? :)

    0
  • #3 19 Kwi 2011 00:01
    degename
    Poziom 18  

    Ja polecę coś z grupy VW - Polo 1.4 TDI. Do 15 tys. zł powinno się udać znaleźć coś fajnego, choć nie wiem jak będzie z samochodami z Niemiec - nam trafił się Golf IV który nie miał obniżanego przebiegu (przy sprzedaży 180 tys. km) ale znajomym trafił się Passat który miał ujęte 170 tys. (przy sprzedaży faktycznie miał 340 tys. km).
    Z przodu podróżuje się bardzo komfortowo, silnik wysokoprężny powoduje że przy niskich obrotach auto sprawnie się porusza, a i nie pali zbyt wiele - mi palił 5,4l ale niestety zbyt krótko jeździłem po mieście żeby potwierdzić to ostatecznie. Samochód był znajomych i przejechałem nim około 140 km w jeden dzień - naprawdę przypadł mi do gustu, od paru miesięcy w naszej rodzinie pojawił się też wspomniany Golf IV który jak dla mnie jest prawie ideałem - przy porównaniu z polonezem którym obecnie jeżdżę ma kilka wad. W każdym razie gdybym teraz szukał samochodu - byłby faworytem.

    0
  • #4 19 Kwi 2011 10:43
    bellcross
    Poziom 9  

    Polówka to dobry wybór a skoro polówka to skoda też będzie dobra, mają dobre ocynkowania w tej cenie możesz też szukać seata toledo po zagazowaniu, na pewno nie polecam Ci dieasli na oszczędność, wsiądziesz pojeżdzisz na mniejszym spalaniu ale tylko tyle z ekonomi tutaj bedzie, do dieasal drogie sa częsci a w najbliższej przyszłości dofinansowanie do ropy się skończy i jej cena bedzie o wiele wieksza niz ceny benzyny, dlatego benzynka + LPG bedzie najlepszym rozwiązaniem, jeżeli nie jesteś pewien wyboru benzyna+lpg podczas zakupu, kup za 13k benzyniaka i dopiero wmontujesz sekwencje. Niestety tu moje radzenie już się kończy, mógłbym coś powiedzieć na temat A4ek. Powodzenia w zakupie ^^

    0
  • #5 19 Kwi 2011 20:01
    krzysiekg7
    Poziom 16  

    A ja polecę Seata Ibizę od 2002 roku, bardzo przyjemne i ekonomiczne auto. Z silnikiem 1.4 + lpg byś jeździł ''prawie'' jak na wodę ;)

    0
  • #6 19 Kwi 2011 21:51
    tzok
    Moderator Samochody

    25km w jedną stronę to trochę mało by zasadne było kupowanie diesla. Silnika 1.4 TDI unikaj, jak już chcesz Polo z dieslem to 1.9SDI, to prosty, nie wysilony i trwały silnik, przy tym dość ekonomiczny... tyle, że 1.9.
    Może Punto IIFL z 1.3 MultiJet?

    0
  • #7 19 Kwi 2011 22:02
    patryk3444
    Poziom 20  

    Może pomyśl nad golfem 4 bardzo fajne i wygodne samochody oferują bogate wyposażenie nie spalają dużo :) w tej cenie są dostępne

    0
  • #8 19 Kwi 2011 22:15
    kovalski2
    Poziom 10  

    Może Renault Megane 1.5 DCI, jeżeli większe to scenic. Osobiście mam Renówkę i też nie zamienił bym na inne. Komfort komfort i jeszcze raz komfort. Słabe tylko zawieszeniach na naszych drogach czasami coś z elektroniką może się zdarzyć. Cena niska z dobrym wyposażeniem.

    0
  • #9 20 Kwi 2011 09:27
    Maciuś01
    Poziom 11  

    Jak poszukujesz Diesla to nie pakuj sie w VW 1,4 TDI prawie żadnych oszczędności w stosunku do 1,9 a bardziej awaryjny. VW Golf 4 godny polecenia najlepiej z silnikiem 90 konnym bo z drogich awarii jedynie koło 2 masowe - tylko ciężko coś znaleźć coś rozsądnego.
    Absolutnie nie kupuj Renówki z silnikiem 1,5 dci
    Toyota 1,4 D4D ekstemalnie drogi w naprawach...

    Jest jeszcze jedno rozwiazanie Astra 2 z silnikiem 1,7 DTi ISUZU ale tylko z tym motorem nie bierz czasem 2,0.

    0
  • #10 20 Kwi 2011 19:18
    Luska
    Poziom 10  

    A ja ze swojej strony polecam Opla Astrę II lub Forda Focusa. Jeżeli interesują cię większe autka to za małe pieniądze ( w stosunku do swojej klasy) idzie znaleźć Mondeo MK3 (np. z gazem).

    0
  • #11 20 Kwi 2011 19:48
    pantera2233
    Poziom 13  

    Kup astrę, golfa lub megane z silnikiem 1.4, lepiej 1.6, najlepiej 8 zaworów-ciężko znależć! Dlaczego? Rozrząd tanszy 50% od 16 zaworów i lepiej tolerują gaz. Załóż sekwencję: koszt od 2000 do 3000zl i tańszych aut w eksploatacji nie znajdziesz!

    Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych.[P]

    0
  • #12 21 Kwi 2011 11:13
    PCcepuk
    Poziom 19  

    jak ci sie podoba to kup almere, bedziesz bardziej zadowolony niz z yarisa....
    utrzymana almera bedzie najlepszym wyborem szczegolnie benzynowa, polecam jeszcze focusa.....

    z 2002roku powinienes jeszcze gdzies trafic taka co ma realnie 200-250tys km, i to nie jest duzo -to jest w miare normalny przebieg, po zakupie JAKIEGOKOLWIEK samochodu nalezy miec jeszcze ok 1000zł, (tym bardziej jezeli ma to jezdzic) na: filtry, oleje, płyny, rozrząd, klimę, a to sie gałka jeszcze trafi i klocki po miesiacu....
    NIE wierz w bzdury ze ktos sprzedaje samochod z małym przebiegiem w pełni sprawny....
    powyzsze stwierdzenie nie dotyczy na ogół samochodow poleasingowych, servisowanych, ktore mialy regularne przeglady i wymiany ale ich realne przebiegi to 40-70tys/rocznie...

    Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych.[P]

    0
  • #13 21 Kwi 2011 17:58
    l_ukas
    Poziom 9  

    Tak jak piszecie to volswagen polo nie jest zły. jak sie jeszcze gaz zamontuje ...:) Reno i ford fokus raczej odpada. Do Reno nie jestem przekonany. W rodzinie mają meganke i niestety dużo usterek. Fokusy dużo palą no chyba ze diesel.
    Chyba wezmę tez pod uwagę większe silniki ale z dieslem.
    Ta Almera to całkiem fajne autko, a ma ktoś wniej gaz zamontowany??

    0
  • #14 21 Kwi 2011 18:08
    tzok
    Moderator Samochody

    VW ma kiepskie silniki benzynowe, Focusy wcale tak dużo nie palą - kolega benzynę 1.6 i jest bardzo zadowolony. Znam tylko jedną osobę która ma auto z LPG i na niego nie narzeka, problem w tym, że tej osobie po prostu nic nie przeszkadza, byle auto w ogóle jeździło.

    0
  • #15 23 Kwi 2011 01:01
    annubis17
    Poziom 14  

    patryk3444 napisał:
    Może pomyśl nad golfem 4 bardzo fajne i wygodne samochody oferują bogate wyposażenie nie spalają dużo :) w tej cenie są dostępne

    Uznam to za żart:D Wygodne może i są jeżeli ktoś porównuje je do taczki, chociaż dużo bardziej komfortowe nie są... Wyposażenie? Jeżeli mają el. szyby to już jest luksus dla Vagena:D

    0
  • #16 23 Kwi 2011 12:34
    degename
    Poziom 18  

    Czemu uważasz że podróżowanie VW Golfem IV jest tak samo komfortowe jak jazda w taczce? Niby wizualnie IV jest podobna do III ale to dwa zupełnie inne samochody. Jest cicho, duże welurowe fotele można dopasować do swojej ulubionej pozycji, a i klimy też nie brakuje jeśli kupimy odpowiednią wersję wyposażenia.

    Jednak powyżej 2002 roku ciężko będzie znaleźć coś ładnego jeśli chodzi o Golfa IV.

    0
  • #17 23 Kwi 2011 12:44
    annubis17
    Poziom 14  

    degename napisał:
    Czemu uważasz że podróżowanie VW Golfem IV jest tak samo komfortowe jak jazda w taczce? Niby wizualnie IV jest podobna do III ale to dwa zupełnie inne samochody. Jest cicho, duże welurowe fotele można dopasować do swojej ulubionej pozycji, a i klimy też nie brakuje jeśli kupimy odpowiednią wersję wyposażenia.

    Jednak powyżej 2002 roku ciężko będzie znaleźć coś ładnego jeśli chodzi o Golfa IV.

    Dlatego że jest to cholernie twardy miejski samochód w którym człowiek podskakuje na wybojach w rytm tłuczących plastików. Wiem bo chciałem kiedyś taki samochód kupić i powiedziałem sobie ze nigdy wiecej. I żeby jeszcze szukać auta z klimą? Toż to śmiech na sali, już pare lat wcześniej w innych autach klima była standardem.

    0
  • #18 28 Kwi 2011 20:13
    reneeww
    Poziom 11  

    Z czystym sumieniem mogę Ci polecić nissana almerę n16 szczególnie w dieslu. Autko tanie w eksploatacji, a co najważniejsze jest cała masa używanych części do niego, co sprawia że idzie je kupić bardzo tanio jak na Japończyka.

    0
  • #19 08 Maj 2011 09:19
    degename
    Poziom 18  

    Nie zdarzyło mi się jechać po dziurawej drodze i czuć podskakiwanie samochodu. Może przez krótkie skoki zawieszenia producent zdecydował się trochę utwardzić sprężyny żeby nie dobijały, w każdym razie ten golf nie wydaje mi się twardy choć na co dzień jeżdżę miękkim Polonezem GSI. Akurat dla mnie klima jest zbędna i nigdy nie korzystałem z niej ani w Golfie ani w Clio, więc szukając samochodu na pewno nie kupiłbym niczego z klimą zwłaszcza że w większości samochodów sprężarka pracuje cały czas zużywając paliwo. Co innego wspomaganie hydrauliczne które kocham i nigdy nie przywyknę do elektrycznego, elektrycznie szyby też są ok ale elektryczne lusterka to już dla mnie niepotrzebny bajer. Jeśli Golf byłby za twardy to autor tematu na pewno wychwyciłby to podczas pierwszej przejażdżki - są gusta i guściki więc raczej starajmy się doradzić coś a nie skreślać z góry to auto - zresztą i tak ładnie utrzymane golfy powyżej 2002 roku przekraczają daleko granicę 15 000 zł. A tak przy okazji, l_ukas, kupiłeś już autko?

    0
  • #20 08 Maj 2011 12:12
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 08 Maj 2011 13:52
    demon26
    Poziom 9  

    To kup sobie peugeota 206 1.4 hdi, spala ok 4-5l/100km na trasie lub słabszego zwykłego 1.9 diesla , trochę słabszy ale wiesz że jest bez turbo, comon rail i nic ci się nie popsuje, spalanie ok 6l/100km na trasie. Masz więc małe opłaty, niska eksploatacja a i blachy wytrzymają dłuszży czas bo mają podwójny ocynk-gwarancja producenta to 12 lat na perforację blachy od daty produkcji. Lub też możesz kupic xsare II z tymi silnikami. Ja mam z salonu peugeota 206 sw z silnikiem 1.4 8v benz i osobiście nie narzekam mimo iż realne spalanie na trasie to ok 6-7l/100km bez używania klimatyzacji bo wtedy troszkie więcej a w mieście ok 9-11l/100km zależy czy teren jest górzysty i jak duże są tam korki. Miałem wcześniej matiza(tu niestety słaba konserwacja producenta i po 8latach pojawiał się "rudy" na progach) i to było bardzo ekonomiczne autko-nic się nie psuło, spalanie na trasie 5-6l/100km zależy od prędkości, w mieście ok 8l/100km. silnik tylko 0.8l więc opłaty były śmieszne a i jak na taki silnik to 160km/h poleciał bez problemu.

    Dodano po 5 [minuty]:

    krzysztof_326 napisał:
    degename napisał:
    Akurat dla mnie klima jest zbędna i nigdy nie korzystałem z niej ani w Golfie ani w Clio, więc szukając samochodu na pewno nie kupiłbym niczego z klimą zwłaszcza że w większości samochodów sprężarka pracuje cały czas zużywając paliwo.
    Ciekawa teoria...

    Bardzo dziwnę, z tego co jest wiadomo to cały czas chodzi tylko koło pasowe na kompresorze klimatyzacji a załącza się on dopiero wtedy gdy włączysz klimatyzację przyciskiem ac lub na panelu ustawisz niżśzą temperature jaka panuje w aucie, wówczas sprzęgiełko a w nim coś w rodzaju elektromagneszu blokuje te koło pasowe i wówczas obraca się oś kompresora a w nim porusza się kilka małych tłoczków i tłoczy freon.... Jeśli chodzi na stałe to napewno te koło pasowe od pompy jest do wymiany razem z tym sprzęgiełkiem.

    0
  • #22 16 Maj 2011 15:17
    l_ukas
    Poziom 9  

    Niestety jeszcze nie. Nie chcemy się spieszyć z decyzją. Jednak trudno znaleźć samochód bezawaryjny i taki co mało pali:P - a wole si,ę z tą decyzją nie spieszyć. Do czerwca raczej kupię:) Znalazłem pewien artykuł o nisanie almerze, Który negatywnie wpływa na wybór tego samochodu. http://www.auto-swiat.pl/1-nissan-almera-ii-japonczyk-tylko-z-nazwy


    Pod uwagę wziąłem także mazda 2 I generacji i zainstalować tam gaz. Niestety ta mazda 2 to ford fiesta + fiusion - a nie che przepłacać, za markę.

    0
  • #23 24 Sie 2011 20:53
    l_ukas
    Poziom 9  

    kupiłem Nissana Almere N16 98KM jak narazie jestem zadowolony.
    Jak narazie spalanie wychodzi 7,5 l/100. Niezależnie czy to w trasie czy w mieście.

    Dziekuję wszystkim za pomoc.


    Temat zamykam.

    0