Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć silnik jednofazowy 0,37kW z kondensatorem

19 Kwi 2011 14:44 19655 4
  • Poziom 10  
    Witam,

    Mam pytanie jak podłączyć silnik 1 fazowy z kondensatorem 25µF.
    Silnik pochodzi ze starej wyważarki kół samochodowych.
    Wszystkie części Made in Italy

    Kondensator 500V 25µF

    Przedstawiam rysunki:
    1. jak jest podłączone w puszce
    2. schemat na dekielku
    3. tabliczka znamionowa
    4. foto kabelków

    2 czerwone przewody i 2 żółte przewody są cieniutkie i wchodzą gdzieś w tylną część silnika.

    Dopatrzyłem się, że w puszce jest nieco inne oznaczenie na kostce - odwrócone :
    W2 - niebieski przewód
    U2 - czerwony - połączony z V1
    V2 - czarny - połączony z U1
    U1 i V1 połączone z kondensatorem
    W1 nie podłączone.

    Po zdjęciu obudowy znalazłem naklejkę koło wentylatora Serie V90, Volt. 96

    Pytanie jak uruchomić ten silnik.

    Jak podłączyć silnik jednofazowy 0,37kW z kondensatorem Jak podłączyć silnik jednofazowy 0,37kW z kondensatorem Jak podłączyć silnik jednofazowy 0,37kW z kondensatorem Jak podłączyć silnik jednofazowy 0,37kW z kondensatorem Jak podłączyć silnik jednofazowy 0,37kW z kondensatorem

    Dodano po 5 [godziny] 20 [minuty]:

    pilotas83 napisał:
    Witam,

    Mam pytanie jak podłączyć silnik 1 fazowy z kondensatorem 25µF.
    Silnik pochodzi ze starej wyważarki kół samochodowych.
    Wszystkie części Made in Italy

    Kondensator 500V 25µF

    Przedstawiam rysunki:
    1. jak jest podłączone w puszce
    2. schemat na dekielku
    3. tabliczka znamionowa
    4. foto kabelków

    2 czerwone przewody i 2 żółte przewody są cieniutkie i wchodzą gdzieś w tylną część silnika.

    Dopatrzyłem się, że w puszce jest nieco inne oznaczenie na kostce - odwrócone :
    W2 - niebieski przewód
    U2 - czerwony - połączony z V1
    V2 - czarny - połączony z U1
    U1 i V1 połączone z kondensatorem
    W1 nie podłączone.

    Po zdjęciu obudowy znalazłem naklejkę koło wentylatora Serie V90, Volt. 96


    Pytanie jak uruchomić ten silnik.


    Podpiąłem zasilanie 230V do W2 i U2 silnik próbował ruszyć jednak trzyma go hamulec elektromagnetyczny. Po odwiedzinach u specjalisty dowiedziałem się, że muszę na elektromagnes dać napięcie ok 96V prądu stałego.

    Na płytce drukowanej którą wyciągnąłem z urządzenia jest jakiś transformator, powpinałem odpowiednie bezpieczniki bo nie było i po podłączeniu wystrzelił pierwszy bezpiecznik 10A, jak mogę znaleźć gdzie jest zwarcie?
    Jak sprawdzić transformator czy jest sprawny i nie robi zwarć?

    Na życzenie mogę wkleić fotę płytki drukowanej.
  • Poziom 42  
    Witam.
    Dobrze by było przyjrzeć się całej płytce.
  • Poziom 10  
    stanislaw1954 napisał:
    Witam.
    Dobrze by było przyjrzeć się całej płytce.


    O to fotki
    Oznaczenie na transformatorze sugeruje , że daje na wyjściu 96V
    Bezpieczniki jakie są użyte to:
    1x 10A 250V
    2x 0,315A 250V
    2x 0,125A 250V
    1x 1A 250V

    Przy podłączeniu zasilania 230V wystrzelił 10A
    Zauważyłem że jest okopcone wyjście na elektromagnes na pinach 5 i 4
    W momencie podłączania płytki gdy wystrzelił F10A elektromagnes był podłączony na pin 5 i 3

    J1 wejście zasilania, J2 wyjście na silnik oraz elektromagnes
    J8 wyjście chyba na elektromagnes
    Do hamulca idą 4 przewody
    J5 sterowanie z panelu dotykowego


    Jak podłączyć silnik jednofazowy 0,37kW z kondensatorem Jak podłączyć silnik jednofazowy 0,37kW z kondensatorem Jak podłączyć silnik jednofazowy 0,37kW z kondensatorem Jak podłączyć silnik jednofazowy 0,37kW z kondensatorem Jak podłączyć silnik jednofazowy 0,37kW z kondensatorem Jak podłączyć silnik jednofazowy 0,37kW z kondensatorem Jak podłączyć silnik jednofazowy 0,37kW z kondensatorem Jak podłączyć silnik jednofazowy 0,37kW z kondensatorem Jak podłączyć silnik jednofazowy 0,37kW z kondensatorem
    Jak podłączyć silnik jednofazowy 0,37kW z kondensatorem
  • Poziom 42  
    Jak na moją znajomość elektroniki,to trochę"tego" za dużo.
    Jeśli ten silnik ma napędzać to samo urządzenie, to sprawdź pod tą przypaloną listwą(może tam jest zwarcie).Jeśli nie to >>do elektronika.
    A gdy można obejść się bez hamulca, to pewnie da się go rozebrać i korzystać z silnika bez niego.
  • Poziom 10  
    Płytki nie uruchomiłem

    Znalazłem firmę która specjalizuję się w zasilaczach i transformatorach - produkują je pod zamówienie, po wstępnej rozmowie zbudowanie zasilacza pod ten elektromagnes to koszt 120zł netto.

    Cena do przyjęcia.
    Zamykam temat.