Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kupno pierwszego samochodu

19 Kwi 2011 13:14 5112 38
  • #1 19 Kwi 2011 13:14
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #2 19 Kwi 2011 14:47
    Lord_W
    Poziom 12  

    Z mojej strony moge powiedziec tyle, ze po Seacie nalezaloby sie spodziewac lepszej jakosci, trwalosci itp. Koszty napraw i czesci beda jednak tansze we Fiacie. Z drugiej jednak strony nalezy wziac pod uwage fakt, ze w przypadku 10cio letniego auta, na jego awaryjnosc bardziej bedzie skladala sie historia jego uzytkowania niz marka. Jak kupisz auto od kolesia ktory np od poczatku lal do niego olej mineralny marki norauto bo przeciez tani jest a olej to olej to raczej bez roznicy czy kupisz fiata czy seata :) Nie znam silnika 1.8 HGT ale wiem, ze fiat mial kilka ciekawych silnikow na ktore warto by zwrocic uwage. Z kolei Seat ma silniki VW ale i tu zdarzaja sie lepsze i gorsze jednostki, radzilbym wiec popytac na forach VW o silniki, ktore warto brac pod uwage i nie chodzi mi tylko o pojemnosc ale oznaczenie silnika.

    0
  • #3 19 Kwi 2011 15:57
    robert_d_g
    Poziom 22  

    tomek40 napisał:
    przymierzam się do kupna pierwszego samochodu chcę aby był nie za duży i oszczędny,ale gdy zechcę nim trochę szybciej pojechac to też niech ma trochę mocy pod maską

    tomek40 napisał:
    Fiata Punto II z silniekiem HGT 1.8 lub do Seata Ibizy IIFL od roku 2000 z silnikiem powyżej 100-tu konnym.
    Mam na autko 10 tys


    W zasadzie to musisz mieć spore szczęście przy takich wymaganiach, aby zakupione auto było niezbyt wyeksploatowane i dobrze utrzymane za taką cene, zwłaszcza jeżeli szukasz w aucie oszczędności i dynamiki, osobiście uważam, że Twoje oczekiwania są mało realne, musisz bardziej obadać rynek, a być może znajdziesz auto z mniejszym i dynamiczniejszym silnikiem oferującym przystępne oszczędności, pamiętaj też, że jezeli auto będzie rejestrowane na osobę nie posiadającą zniżek ubezpieczeniowych, to drugą stroną jest podstawowa opłata OC

    0
  • #4 19 Kwi 2011 16:07
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 19 Kwi 2011 16:08
    macias_sk
    Poziom 8  

    najlepiej poszukaj cos w niemczech do sprowadzenia bo w polsce naprawde ciezko trafic dobre nie katowane auto brz przeszlosci wypadkowej w dobrej cenie.

    0
  • #6 19 Kwi 2011 16:16
    ociz
    Moderator Samochody

    Przy takim funduszu i roczniku to będzie na granicy między szrot a w miarę sprawne auto.

    0
  • #7 19 Kwi 2011 16:40
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 19 Kwi 2011 16:47
    patryk3444
    Poziom 20  

    Pomyśl nad nissanem primera p11 samochody bez awaryjne mało palą wygodne oferują dobre wyposażenie i mają nie złego kopa

    0
  • #9 19 Kwi 2011 18:48
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 20 Kwi 2011 09:13
    robert_d_g
    Poziom 22  

    tomek40 napisał:
    a co myślicie o peugeocie 206?
    że to francuz z możliwością kosztownych usterek, podkreślam z możliwością, ponadto silniki benzynowe specjalnie nie są oszczędne.

    macias_sk napisał:
    najlepiej poszukaj cos w niemczech do sprowadzenia
    bo w polsce naprawde ciezko trafic dobre nie katowane auto brz przeszlosci wypadkowej w dobrej cenie.
    Teorie zasłyszane oraz wyciągnięte z brukowców motoryzacyjnych zachowaj dla siebie, taki bystrzacha jesteś, to pomyśł ile gośc musi przeznaczyć w niemczech na auto, jeżeli do dyspozycji ma 10-11tyś zł, plus transport tam i powrót, tymczasowa rejestracje, etc, a niemiec dobrego auta nie sprzeda Ci tanio, kiepskie masz pojęcie, słabo znasz rynek.

    tomek40 napisał:
    a czy taniej by wyszło sprowadzic samochód z angli i zrobic przekładkę?
    Nie

    patryk3444 napisał:
    Pomyśl nad nissanem primera p11 samochody bez awaryjne mało palą wygodne oferują dobre wyposażenie i mają nie złego kopa
    Zastanawiam się czy jeździłeś tym cudem, bo to że ma niezłego kopa tak zgodze sie, czyli po części coś wiesz, a to czy jest ekonomiczne to juz niebardzo, zacznijmy od silnika diesla, który nie jest rewelacja pod względem ekonomiczności i osiągów, potem 1.6 benzyna - za małe na takie auto, najkorzystniejszy jest 2.0 benzyna - silnik z mienem nieśmiertelności, miałem takie auto i używałem kilka lat, nie zaprzeczam, bo raz tylko stanął, ale to było jakoś podczas wymiany akumulatora, wymieniłem aku, zrobiłem krótką przejazdzke, okolo 7km, po czym auta juz sie nie dalo odpalic, wysiadl przekaznik w okolicach akumulatora i dziwnym zbiegiem okolicznosci zgral sie z wymiana aku. Co do ekonomicznosci, miasto 10-14l/100km Pb, trasa 8-12l/100km Pb w dodatku pojemność 2.0 (wyższe ubezpieczenie), dodatkowo dochodzi kwestia czesto jezdzisz na klimie w lato to nalezy dodac okolo 1l wiekszego zuzycia paliwa na 100km, podobnie w zimie z racji niskich temperatur. Uzytkowałem takie auto kilka lat wiec stwierdzam, ze to nie jest samochód dla nowiciusza.

    tomek40 napisał:
    ale ceny aut na allegro są w miarę, czy kupic samochód za pośrednictwem intermetu czy w komisie?
    W zasadzie to nie ma różnicy, najlepiej byłoby kupić auto bezpośrednio z rąk właściciela, ewentualnie poszukać w rodzinie może ktos sprzedaje w miare utrzymane auto, przynajmniej bedziesz znal jego historie.
    Tak dla przykładu, wczoraj byłem z kolegą i jego córką obejrzeć jedno auto dla jego córki, przyznam, że na zdjęciach było ładne, w ogłoszeniu same superlatywy, dobrze wyposażone za cene giełdową, właściciel przez telefon tylko zachwalał, że było niedaleko około 15-20km wybraliśmy się. To co zobaczyliśmy na żywo, wogóle nie pokrywało się z tym co było na zdjęciach, spytaliśmy się gościa czy to aby napewno to auto co było na zdjęciach? po tym jak odrzekł ze to jest to samo auto, wrocilismy nie ogladajac z blizsza auta, bo nie bylo co ogladac, auto niby serwisowane, stan igiełka, a w rzeczywistosci wygladalo jakby ktos je lwu z gardla wyciagnal.
    Takze proponuje szukac w okolicy czegos sprytnego, masz czas, zakup auta to nie przelewki, przemysl wszystko na spokojnie.

    0
  • #12 20 Kwi 2011 21:35
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 20 Kwi 2011 21:53
    ociz
    Moderator Samochody

    Fiat to Fiat, może być jeśli nie planujesz dużych przebiegów.

    0
  • #14 20 Kwi 2011 22:34
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 20 Kwi 2011 23:24
    tzok
    Moderator Samochody

    Albo ponad 100KM albo ekonomiczne auto, te dwie rzeczy niestety się wykluczają. Punto jest lekkie, więc to 130KM to wystarcza ze sporym zapasem, największą bolączką silnik jest wariator rozrządu (to jest silnik ze zmiennymi fazami). Ogólnie auto bardzo fajne do zabawy i dość trwałe jak na ten segment, niemniej na pierwszy samochód nie polecam. W zupełności w tym aucie wystarcza 80KM z silnika 1.2 16V. Takie małe auto przy dużych prędkościach robi się bardzo niestabilne i trudne w prowadzeniu, zdecydowanie nie nadaje się dla kogoś kto dopiero będzie się uczył jeździć.

    10tys. zł to za mało na Punto HGT w dobrym stanie, nie wierz w cudowne okazje.

    Co do kupowania w necie - kupiłem swoje Grande Punto, kolega ostatnio kupił Corollę E12 TS, w obydwu przypadkach można powiedzieć, że to były okazje, ale w obydwu przypadkach auta były "na miejscu", także nie był to stricte zakup przez Internet - auta przed zakupem zostały dokładnie obejrzane "na żywo" i sprawdzone na stacji diagnostycznej.

    Jeśli chodzi o auta z zacięciem sportowym to ta Corolla TS ma silnik 1.8 16V i... 192KM. Przy super ekonomicznej jeździe (90-100km/h, za TIRem) w trasie z trudem da się zejść do ok 6l/100km, ale chwila nieuwagi i robi się z tego 10 czy 12l/100km, mocniejsze wciśnięcie pedału gazu i chwilowe spalanie robi się na poziomie 40-50l/100km.

    0
  • #16 21 Kwi 2011 08:31
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 21 Kwi 2011 08:55
    pawel380V
    Poziom 19  

    Gdybym ja miał wybierać między Fiatem a Seatem wybrałbym Seata... Ibizę lub Cordobę, nie będę się już rozpisywał dlaczego jak już ktoś wyżej napisał "fiat to fiat... " każdy Ci tak powie na temat Fiata.

    0
  • #18 21 Kwi 2011 09:54
    tzok
    Moderator Samochody

    pawel380V napisał:
    jak już ktoś wyżej napisał "fiat to fiat... " każdy Ci tak powie na temat Fiata.
    ...każdy poza osobami, które miały/mają niezajechany egzemplarz Punta lub wyższego modelu FIATa.

    tomek40 napisał:
    Właśnie obejrzałem filmik jak jezdzi to punto , czego na zakrętach podnosi mu się tylne koło? Chyba jednak wybiorę wersję ze słabszym silnikiem.
    A jaki samochód byście doradzili aby był "krótki" pięcio osobowy i miał zapas mocy przy wyprzedzaniu
    Jak chcesz dobrze prowadzące się auto kup sobie Focusa. Każde małe auto będzie się zachowywało jak to Punto w szybko pokonywanych ciasnych zakrętach. Nikt normalny tak nie jeździ po drogach, więc to nie jest problem, chyba że chcesz tym autem startować w KJSach. Punto 16V (80KM) bez problemu jedzie 150-160km/h, tyle że u nas nie ma gdzie z takimi prędkościami jeździć, no i w każdym aucie powyżej 90km/h spalanie idzie radykalnie w górę. Auto waży nieco ponad 900kg i przy tej mocy nie ma problemu z wyprzedzaniem ani w mieście ani na trasie, chyba że jedziesz z kompletem pasażerów - wtedy zaczynasz odczuwać niedostatek mocy, ale to dobre dla początkującego kierowcy - wie że nie zdąży i nie będzie nawet próbował ryzykownych manewrów "na styk". Podejmując decyzję o wyprzedzaniu zawsze musisz brać pod uwagę ewentualność, że w trakcie manewru coś pójdzie nie tak - pęknie opona, urwie się półoś, zgaśnie silnik - nie ważne czy masz 200KM czy 50KM musisz mieć tyle miejsca, by nie spowodować wypadku w takiej sytuacji.

    P.S.
    Czytając niektóre posty zaczynam rozumieć decyzję ustawodawców w niektórych krajach gdzie do 25 roku życia opłaty za samochód o mocy powyżej 80KM są takie, że żaden młody kierowca sobie takiego auta nie kupi (oczywiście trzeba by rozwiązać istniejący u nas problem rejestrowania aut na rodziców/dziadków).

    0
  • #19 21 Kwi 2011 10:29
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 21 Kwi 2011 11:38
    ociz
    Moderator Samochody

    Carisma dobra dla początkującego czy niedzielnego kierowcy bo tym nawet się nie da szybko jeździć na seryjnym zawieszeniu.

    0
  • #21 21 Kwi 2011 12:34
    tzok
    Moderator Samochody

    Dla młodego kierowcy (poniżej 25 lat) proponuję auto segmentu A z niewielkim silnikiem benzynowym 1.1-1.3. Mitsubishi Colt, Renault Clio, VW Polo, FIAT Punto. Na początek te 55-60KM wystarczy, ważne by miało poduszki powietrzne, ABS i zapewniało względnie wysoki poziom bezpieczeństwa biernego, im nowsze tym lepiej. Poduszki SRS mają trwałość 10 lat, więc w 15-18 letnim aucie, nawet jeśli są, to tak jakby ich nie było.

    0
  • #22 21 Kwi 2011 13:00
    pantera2233
    Poziom 13  

    dokładnie popieram kolegę tzok na początek jakieś małe autko z niedużym silnikiem. Po mieście idealne, małe spalanie, w zimie nauczysz się jeździć. Odpadają problemy typu w zakręcie dałem za dużo gazu i wyleciałem. Kup seicento, clio, polo. ważne żebyś kupił od pierwszego właściciela, nie handlarza. To gość powie Ci co jest grane z autem. musisz mieć jescze jakieś 2 do 3 tys zł po kupnie. czeka Cię rejestracja, oc, płyny wymienić nowe oponki jeśli stare się kończą... Do seicento dasz za oponę 110-130zł w renault na 13tkach dasz 120-150zł a jak kupisz jakiś sportowy wóz na 16tkach 17tkach to zobacz sam ile kosztuje jedna opona. Ja w swoim życiu miałem raz sportową furę; za portki najtańsze z możliwych dałem 400zł, silniczek krokowy 700zł łożysko w kole 300zł, wielu części tylko w aso... Sprzedałem kupiłem seicento, wymieniłem w nim portki i wydech za sumę 280zł i nic się nie psuło, nie dostawałem mandatów i...nie wyprzedzałem:D

    0
  • #23 21 Kwi 2011 13:42
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 21 Kwi 2011 13:50
    tzok
    Moderator Samochody

    Naklejka z "terminem przydatności" poduszek jest w schowku przed pasażerem, przynajmniej w Oplach i FIATach.

    Ja bym wybrał FIATa, bo mam już drugie Punto i po prostu lubię te auta. Wyborem z rozsądku wydaje mi się Colt, choć wybitnie mi się to auto nie podoba. Polo jest relatywnie drogim autem, w tej cenie kupisz model 6N /III/, których większość jest bardzo ubogo wyposażona, ABS to luksus, poza tym auto toporne tak z zewnątrz jak i wewnątrz, model 6N2 /IIIFL/ ma już zdecydowanie przyjemniejsze wnętrze (takie samo jak 9N /IV/).

    Z w/w za te same pieniądze i przy podobnym wyposażeniu najnowsze kupisz Punto, potem Clio, Colt i Polo.

    0
  • #25 21 Kwi 2011 14:14
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #26 21 Kwi 2011 14:28
    tzok
    Moderator Samochody

    Możesz śmiało założyć, że wersje z tymi silnikami i w tej cenie były katowane, bo po to się takie auta kupuje... ceny części do Punta są są najniższe, oczywiście jeśli mówimy o częściach nowych i w miarę renomowanych producentów posiadających wymagane certyfikaty jakości, bo chińszczyzna jest mniej więcej w jednej cenie dla wszystkich tych modeli z danego segmentu, a części ze szrotu to chyba najtańsze będą do VW.

    W/g mnie Punto II z silnikiem 1.9JTD to nie jest dobry wybór, ten silnik jest ciężki i na śliskiej nawierzchni to auto jest bardzo podsterowne (przód jedzie prosto). Dobrze Ci radzę, szukaj Punta ale z silnikiem 1.2 16V 80KM.

    0
  • #27 21 Kwi 2011 14:32
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #28 21 Kwi 2011 14:45
    pantera2233
    Poziom 13  

    myślę że spokojnie da radę. w puncie sprawdź dokładnie progi i podłogę, jak gość nie będzie za bardzo chciał jechać na przegląd to daj sobie spokój... POWTARZAM: punto==sprawdz dokładnie podłogę!! Najtańsze części to w punto potem w clio. Polo mają problemy z blachą i silnikami 1.4 Ogólnie to nie kupuje się aut na 'f' czyli foklsfagena:D

    0
  • #29 21 Kwi 2011 14:57
    tzok
    Moderator Samochody

    Nie przesadzaj z tymi "tylko" 80KM, są 5-cio osobowe auta które mają 45-50KM i też jeżdżą.

    0
  • #30 21 Kwi 2011 14:58
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto