Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 3 brak zasilania. Bezpieczniki są dobre. Gdzie i czego szukać?

pantomcio87 19 Kwi 2011 13:57 5217 10
  • #1 19 Kwi 2011 13:57
    pantomcio87
    Poziom 8  

    proszę uprzejmie o jak najszybszą pomoc ponieważ samochód stoi na parkingu z otwartym bagażnikiem i szyberdachem.

    Otóż wyjechałem z domu, zrobiłem około 30 km po czym musiałem się na 5 minut zatrzymać, po powrocie do samochodu i próbie pojechania dalej :) natknąłem się na mały (mam nadzieję, problem) otóż otworzyłem samochód, samochód dostał napięcie jak należy po czym włożyłem kluczyk do stacyjki, włączyło się radio którego nie ściszyłem (+ skrzynia basowa, nie duża) odpaliłem samochód i włączyłem światła i w momencie wszystko zgasło, samochód całkowicie stracił zasilanie. Nie działa nawet centralny zamek (co się wcześniej nie zdarzało)
    samochód mam około półtora miesiąca, jest to WV Golf 1,6 z mocą 75km z roku 93. benzyna + gaz.
    całe szczęście że wszystko miało miejsce na monitorowanym parkingu przy miejscu mojej pracy, mimo to proszę o szybką pomoc.

    Wypadało by też dodać, że ze znajomym podłączaliśmy go pod jego akumulator, oczywiście bez efektu. Bezpieczniki też są dobre. Sądzę że coś na kablach, tylko jak, gdzie i czego szukać? podkreślam że samochód stracił zasilanie kiedy włączyłem światła.

  • Megger
  • #2 19 Kwi 2011 14:09
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Straszne...
    Pierwsze pytanie w tego typu sprawach - co SAM do tej pory zrobiłeś? Co SAM sprawdziłeś?
    Wziąłeś choć miernik w łapę i sprawdziłeś dokąd dochodzi napięcie? Nawet miernika nie potrzeba! Wystarczy żarówka i kawałek drutu. Sprawdziłeś przewody, czy nie skorodowane i nie urwane? W ogóle cokolwiek?

    Skoro nie działa nic(awaryjne też?), to jest to sprawa głównego zasilania. Sprawdź okablowanie akumulatora i główne przewody zasilające. Zarówno plus, jak i masę. W zasadzie od niej bym zaczął.

  • #3 19 Kwi 2011 14:19
    qbeat1
    Poziom 11  

    Masa przewaznie przy duzym poboze pradu dostaje przebicia i ma zazwyczaj chwilowo lepszy styk.
    Stawialbym raczej na glowny bezpiecznik albo przekaznik.
    Zobacz jak z tuba basowa tzn czy wogole dostaje prad.
    Napisz czy masz bezposrednie polaczenie od akumulatora czy kombinowales podlaczenie inaczej.
    Jak powiedzial blazej miernik w lape i do roboty.
    Jestem przekonany ze blachostka

    Moderowany przez Błażej:

    Jasne... Szczególnie jak przewody zmieniły się w zielony proszek. Na pewno samo się naprawi. I wskaż ten je3den główny bezpiecznik idący na całe auto.

  • #4 19 Kwi 2011 14:22
    pantomcio87
    Poziom 8  

    sam? jak już wspomniałem samochód mam półtora miesiąca, wcześniej nie miałem z nimi nic wspólnego. Zielony kompletnie jestem - nie mój fach, a o elektryce/elektronice samochodowej nie mam bladego pojęcia, nie ogarniam gdzie skąd jaki kabel idzie, nawet skrzyni basowej samodzielnie nie podłączyłem. Brak wiedzy, nie interesowałem się tym do tej pory.

    Dodano po 2 [minuty]:

    też uważam, że błachostka. Jednak bez wiedzy niestety nic nie mogę zrobić. załatwię zatem miernik i zobaczę co i jak, na początek może spróbuję uziemienie ze skrzyni odłączyć. dzięki wielkie, odezwę się za jakiś czas.

  • Megger
  • #5 19 Kwi 2011 14:22
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    pantomcio87 napisał:
    sam? jak już wspomniałem samochód mam półtora miesiąca, wcześniej nie miałem z nimi nic wspólnego. Zielony kompletnie jestem - nie mój fach, a o elektryce/elektronice samochodowej nie mam bladego pojęcia, nie ogarniam gdzie skąd jaki kabel idzie, nawet skrzyni basowej samodzielnie nie podłączyłem. Brak wiedzy, nie interesowałem się tym do tej pory.

    To po co wogóle założyłeś ten temat?
    To nie jest forum z ogłoszeniami serwisów VW i telefonów do pomocy drogowej.
    Nawet gdyby ktoś wywróżył ze szklanej kuli co spowodowało usterkę, to i tak nie naprawisz samodzielnie samochodu.
    Chyba, że masz zamiar "podpowiadać" mechanikowi.

    Możesz jeszcze zapytać na forum ile będzie kosztowała ta naprawa - przyda się, bo będziesz się mógł targować z mechanikiem ;)

  • #6 19 Kwi 2011 14:25
    pantomcio87
    Poziom 8  

    Mimo wszystko mam jednak nadzieję że to błachostka i sam sobie poradzę (miałem już zaniki zasilania w samochodzie, ale nie do tego stopnia).
    Założyłem temat aby dowiedzieć się co mogę zrobić, a jak to zrobić w razie potrzeby dowiem się od google. Brak wiedzy nie oznacza, że mam 2 lewe ręce.

  • #7 19 Kwi 2011 14:26
    qbeat1
    Poziom 11  

    Zatem drogi kolego albo sprawdz tylko bezpieczniki jesli to potrafisz, szczegolnie te duze a jak nie to szukaj elektryka samochodowego.

  • #8 19 Kwi 2011 14:27
    CameR

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów

    Faktycznie - w opisie "informatyk" - po co wiedza? Google na 100% usunie usterkę bez brudzenia rąk!
    Gwarantuję, Ci że wszyscy mechanicy baaaaardzo lubią takich klientów jak Ty

  • Megger
  • #9 19 Kwi 2011 14:34
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A jeśli bezpieczniki całe, to co panie qbeat1? Tutaj tylko metoda na sprawdzanie napięcia i to najlepiej pod obciążeniem. Usterka do zlokalizowania w kilka minut.

  • #10 19 Kwi 2011 15:09
    qbeat1
    Poziom 11  

    Tak panie blazeju, ale jesli kolega mowi ze jest totalnie zielony nie wydaje mi sie ze nauczymy go obslugi miernika na poziomie uzytkowym w kilka minut, a co zasugerowalem to to co moze w takim wypadku sprawdzic sam i byc moze podsunie nam jakis pomysl.

  • #11 19 Kwi 2011 15:12
    pantomcio87
    Poziom 8  

    Problem rozwiązany, wstyd się przyznać czym Wam głowy zawracam, oglądałem i podpinałem akumulator do innego samochodu ale klemą nie ruszałem, a tyle wystarczyło zrobić. Dzięki wielkie za wsparcie.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME