Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Re: Winda - rozmowy o windach i nie tylko c.d.

snozer 16 Maj 2020 17:36 596277 3184
  • #3151
    kkknc
    Poziom 43  
  • AdexAdex
  • #3152
    Spnsc87
    Poziom 2  
    Dzwoniłem do konserwatora to już przez słuchawkę usłyszałem wymiana dwóch podnośników plus udt koszt 2500 brutto
    Przez słuchawkę ocenił co jest. Wymienię w poniedziałek olej oraz węże to sprawdzę sam i wtedy będę szukać konserwatora

    Dodano po 6 [minuty]:

    Winda jest na starym busie. Dholland 2003r.
    Muszę poszukać kogoś na spokojnie. Samochód służyl do budowy domu ale szkoda ładować takie pieniądze w windę. Jeszcze do 1500 bym zrobił ale jeżeli faktycznie takie koszta to lepszy demontaż. Pozdrawiam serdecznie

    Tylko nie lubię jak ktoś przez słuchawkę już wie jakie będą koszta nie widząc windy jak pracuje.
  • #3153
    kkknc
    Poziom 43  
    Bo ma to na co dzień, i 50 wcześniejszych miało to samo. Więc ci powiedział że prawdopodobnie, a nie że na pewno to.
  • #3154
    puperbelt
    Poziom 5  
    A ja podejdę z nieco innej strony, czemu w Łodzi chyba 4/5 wszystkich wind w blokach mieszkalnych jest już wymieniona? Dziwne, że wspólnoty mają na to wszystko pieniądze. Teraz to w sumie tylko po kamienicach szukać.

    Zauważyłem też nieco nietypową sytuację w wielu kamienicach: na piętrze pierwszym windy nie da się ani przywołać, ani tam pojechać. Natomiast po wymianie przystanek ten jest normalnie obsługiwany. Co jest powodem takiego działania??
  • #3155
    Chupacabra
    Poziom 32  
    puperbelt napisał:

    Zauważyłem też nieco nietypową sytuację w wielu kamienicach: na piętrze pierwszym windy nie da się ani przywołać, ani tam pojechać. Natomiast po wymianie przystanek ten jest normalnie obsługiwany. Co jest powodem takiego działania??


    To taka forma oszczędności. Mieszkańcy parteru nie płacą za dźwig, to ci z pierwszego piętra też nie chcą. No to jak nie chcą to blokada na to piętro i po sprawie. Dla mnie głupota, bo ani mebli nie wwieziesz, ani wózkiem nie wjedziesz. O osobach starszych nie wspominając. Po modernizacji pewnie i tak wszyscy musieli zapłacić, łącznie z tymi z pierwszego piętra i winda została odblokowana.

    Tak się kiedyś blokowało zjazd do piwnicy (jak istniała taka możliwość). Osoby obce dostawały się na klatkę schodową i mimo zamkniętych drzwi do piwnicy, zjeżdżały tam windą.
  • AdexAdex
  • #3156
    puperbelt
    Poziom 5  
    Dla mnie w ogóle głupotą jest komuszy sposób na istnienie tego całego abonamentu windowego :D
  • #3157
    Pan raczy zartowac
    Poziom 9  
    Hej,
    Jakie stosujecie oleje do smarowania lin (SEAL, WELLINGTON)? Mam problem z kilkoma dźwigami gdzie producent wyparował podobnie jak te preparaty w sprejach, których jest dużo na rynku. Co miesiąc liny suche. Pamiętam że kilka lat temu miałem olej, który był w kolorze grafitowym ale nazwy nie mogę sobie przypomnieć :( Znacie jakieś firmy gdzie można takie oleje kupić?
  • #3158
    Lukasiolu
    Poziom 1  
    To akurat jest najnormalniejsze w tej firmie, reset i dalej do młyna. Reset to podstawowe narzędzie do "naprawy" usterek. - Byneq...

    Możesz opisac jak zrobić reset sterownika ? Dodaje zdjęcie sterowni windy. Re: Winda - rozmowy o windach i nie tylko c.d.
  • #3159
    puperbelt
    Poziom 5  
    A ja z kolejnym tematem.
    :D :D :D :D
    Ma ktoś zdjęcia typowej maszynowni ORYGINALNEJ tradycji wraz ze stycznikami, tablicą sterową, wciągarką, luzownikiem i takimi pikantnymi szczególikami tej maszyny? Chętnie przygarnąłbym film z jazdy na dachu tradycji.
    P.S. Słyszałem gdzieś, że na dachu wind "przestawnych" nie ma kasety rewizyjnej. Czy to prawda i dlaczego? Czy wtedy jazdę rewizyjną realizuje się tylko z maszynowni?
  • #3160
    konti
    Poziom 27  
    puperbelt napisał:
    A ja z kolejnym tematem.
    :D :D :D :D
    Ma ktoś zdjęcia typowej maszynowni ORYGINALNEJ tradycji wraz ze stycznikami, tablicą sterową, wciągarką, luzownikiem i takimi pikantnymi szczególikami tej maszyny? Chętnie przygarnąłbym film z jazdy na dachu tradycji.
    P.S. Słyszałem gdzieś, że na dachu wind "przestawnych" nie ma kasety rewizyjnej. Czy to prawda i dlaczego? Czy wtedy jazdę rewizyjną realizuje się tylko z maszynowni?


    Mam co prawda towarowy duży tablica stycznikowo przekaźnikowa. Faktycznie nie mam tam rewizji. Nie pamiętam numeru schematu ale chyba 06 końcówka. Jazda rewizyjna realizowana jest za pomocą styczników.
  • #3161
    Łukasz-O
    Admin Elektroenergetyka
    puperbelt napisał:
    Ma ktoś zdjęcia typowej maszynowni ORYGINALNEJ tradycji wraz ze stycznikami, tablicą sterową, wciągarką, luzownikiem i takimi pikantnymi szczególikami tej maszyny? Chętnie przygarnąłbym film z jazdy na dachu tradycji.
    P.S. Słyszałem gdzieś, że na dachu wind "przestawnych" nie ma kasety rewizyjnej. Czy to prawda i dlaczego? Czy wtedy jazdę rewizyjną realizuje się tylko z maszynowni?

    Gdzieś w otchłani tego wątku wklejałem kilkanaście zdjęć z różnych maszynowni przed modernizacją, które pamiętały jeszcze głęboki PRL.
    Mogę wkleić raz jeszcze pod warunkiem, że moderator tego subforum nie da mi bana :D
  • #3162
    puperbelt
    Poziom 5  
    No chętnie przygarnę trochę tych fotek w jednym miejscu, szkoda ze nie ma opcji album na elektrodzie :(
  • #3163
    puperbelt
    Poziom 5  
    jaki jest zastosowany silnik w tradycji dwubiegowej i czy ta wciągarka ma reduktor ??

    Dodano po 10 [godziny] 31 [minuty]:

    a i jsszcze tak dopytam czym się różni r4 od r5 ?
  • #3164
    Pan raczy zartowac
    Poziom 9  
    puperbelt napisał:
    jaki jest zastosowany silnik w tradycji dwubiegowej i czy ta wciągarka ma reduktor ??

    Dodano po 10 [godziny] 31 [minuty]:

    a i jsszcze tak dopytam czym się różni r4 od r5 ?


    5,5kW. Tak były w nich stosowane reduktory. R4 od R5 różniły się wielkością. Te drugie były stosowane przy dźwigach o większym udźwigu.
  • #3165
    puperbelt
    Poziom 5  
    mam jeszcze pytanko skąd może dobiegać (techniczne wyjaśnienie)
    a) wycie na biegu dojazdowym
    b) pisczenie na biegu dojazdowym takie trzeszczenie piszczące?
    to pierwsze to z tego co czytałem jest interferencje magnetyczne z polami stojana ale wyjaśni mi to ktoś? :D
  • #3166
    Pan raczy zartowac
    Poziom 9  
    puperbelt napisał:
    mam jeszcze pytanko skąd może dobiegać (techniczne wyjaśnienie)
    a) wycie na biegu dojazdowym
    b) pisczenie na biegu dojazdowym takie trzeszczenie piszczące?
    to pierwsze to z tego co czytałem jest interferencje magnetyczne z polami stojana ale wyjaśni mi to ktoś? :D


    To wycie i piszczenie dobiega z silnika?
  • #3167
    puperbelt
    Poziom 5  
    Pan raczy zartowac napisał:
    To wycie i piszczenie dobiega z silnika?

    Tak. Kwestia piszczenia, jakby hamulce? Z reguły miały to nowsze windy, koniec lat 80'tych.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Jesli wie ktos gdzie moga znajdowac sie windy w Łodzi, prl i starsze to zapraszam pv :D
  • #3168
    Jacek1l
    Poziom 14  
    Witam
    Proszę o pomoc, szukam i nie mogę znaleźć PN-EN 81-1 oraz PN-EN 81-2
    Jeżeli ktoś taką posiada proszę o pv
    Pozdrawiam
    Jacek
  • #3169
    Plumpi
    Specjalista - systemy grzewcze
    Jacek1l napisał:
    Witam
    Proszę o pomoc, szukam i nie mogę znaleźć PN-EN 81-1 oraz PN-EN 81-2
    Jeżeli ktoś taką posiada proszę o pv
    Pozdrawiam
    Jacek


    Ale te normy już nie są aktualne. Obecnie obowiązują normy:
    PN-EN 81-20 (dotyczy budowy i montażu nowych dźwigów w nowych budynkach) oraz PN-EN 81-21 (dotyczy budowy i montażu nowych dźwigów w budynkach istniejących)
    Normy są płatne i można je zakupić lub poczytać w PKN
    https://sklep.pkn.pl/catalogsearch/advanced/r..._date%5Bfrom%5D=&pzn_expiration_date%5Bto%5D=

    Na to, że ktoś Ci skseruje czy zeskanuje raczej nie licz, ponieważ normy są licencjonowane i każda kopia jest oznakowana na każdej stronie dla kogo jest przeznaczona.
  • #3170
    pablo11z
    Poziom 16  
    Plumpi napisał:
    Jacek1l napisał:
    Witam
    Proszę o pomoc, szukam i nie mogę znaleźć PN-EN 81-1 oraz PN-EN 81-2
    Jeżeli ktoś taką posiada proszę o pv
    Pozdrawiam
    Jacek


    Ale te normy już nie są aktualne. Obecnie obowiązują normy:
    PN-EN 81-20 (dotyczy budowy i montażu nowych dźwigów w nowych budynkach) oraz PN-EN 81-21 (dotyczy budowy i montażu nowych dźwigów w budynkach istniejących)
    Normy są płatne i można je zakupić lub poczytać w PKN
    https://sklep.pkn.pl/catalogsearch/advanced/r..._standards=&replaced_by=&technical_committee=§or=&harmonized_with_directive=&pzn_expiration_date%5Bfrom%5D=&pzn_expiration_date%5Bto%5D=

    Na to, że ktoś Ci skseruje czy zeskanuje raczej nie licz, ponieważ normy są licencjonowane i każda kopia jest oznakowana na każdej stronie dla kogo jest przeznaczona.

    Normy PN-EN 81-1 i 81-2 są jak najbardziej aktualne dla dżwigów, które zostały zaprojektowane i zainstalowane zgodnie z tymi normami.
  • #3171
    puperbelt
    Poziom 5  
    Czy tablica sterowa w maszynowni z wyłącznikami wezwań i dyspozycji oraz przyciskami załącza styczniki, czy jak to działa?
  • #3172
    puperbelt
    Poziom 5  
    Temat znowu siadł w rogu, podparł się na łokciach i wbił gwoździa :D
  • #3173
    oxzremb
    Poziom 3  
    Re: Winda - rozmowy o windach i nie tylko c.d. Re: Winda - rozmowy o windach i nie tylko c.d.
    Uważajcie na Otisa, bo w bloku przy Jana Olbrachta 19a była naprawiana przez 7 miesięcy i był napis na kartce od Otisa - "Obecnie Twoja Winda Podlega Przeglądowi". Czy mieliście tak z Otisami? Ale ta winda to była Zremb odważnikowy ze sterowaniem zbiorczym. Winda nie działała od września i w kwietniu ją naprawili.
  • #3174
    puperbelt
    Poziom 5  
    Ale ona od kwietnia stoi tak? Podpytaj sie może administracji co z tą windą, może ściągają części z jakiejś korei północnej, albo honolulu :D
  • #3176
    puperbelt
    Poziom 5  
    To znaczy, że przez 7 miesięcy do kwietnia ona stała? Najprawdopodobniej nie wina firmy tylko administracji, "jest druga winda przecież". Przykre jest to, że administracje, wiele administracji w Polsce jest w stanie tak działać.
  • #3177
    Jacekser
    Poziom 20  
    Piszcie, piszcie! Wymienienie firmy z nazwy (mam świadomość, że nie zawsze to ICH wina) zwykle ją mobilizuje do działania. U mnie dopiero wpis tu na forum "dał im asumpt" do definitywnej, skutecznej naprawy. Przedtem o ile działała, to prawie 8 miesięcy jeździła nie na to piętro gdzie powinna (głupiała). Po wpisie skutecznie naprawiono w miesiąc. I jest OK. Dzięki za pomoc koledzy z tego forum.
  • #3178
    puperbelt
    Poziom 5  
    W tym przypadku najprawdopodobniej jest to wina administracji.
  • #3179
    puperbelt
    Poziom 5  
    Łukasz-O napisał:
    Mogę wkleić raz jeszcze

    Dopominam się, panie Łukaszu :D

    Przykro trochę, że wątek ten nie jest już tak "ciekawy" jak dawniej. Wyjasni ktoś, dlaczego dobre lata temu jego poprzednik został zamknięty? Będąc w hydeparku podnosił trochę poziom wiedzy dla ogółu, zawierał nawet anegdotki z branży, a teraz jest to wątek gdzie dyskutują praktycznie sami fachowcy. Nie dałoby się jakoś scalić jego z poprzednikiem? Wyglądałoby to lepiej jako całość, duży wątek. Dla mnie był podstawowym źródłem wiedzy, poprzedni wątek przestudiowałem cały i wiele się dowiedziałem.
  • #3180
    sterowiec8800
    Poziom 1  
    Czy ktoś może pomóc ? Dźwigi LS konserwacja na różnych osiedlach a problem ten sam. Dźwigi LS raz na miesiąc na 2 a nie raz i 2 razy w miesiącu przejeżdżają krańcówkę. Firma konserwująca wszystko posprawdzała i ok. Niestety krańcówka go wyłącza. Najgorsze jest to, że nawet producent rozkłada ręce . Dlatego proszę Was o pomoc