Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia I, 1.4, 2004 16V gaz BRC, kontrolka EPC

20 Kwi 2011 13:41 14109 5
  • Poziom 9  
    Witam.
    Co jakiś czas moja Fabka nagle w trakcie jazdy traci moc i zapala się kontrolka EPC. Po zgaszeniu silnika odpala bez problemu kontrolka się nie świeci i kilkadziesiat kilometrów jest spokój a potem ten sam problem, dodam tylko ,ze światła hamowania są OK.

    VAG pokazał dwa błędy:
    ddress 01: Engine Labels: 036-906-034-APE.LBL
    Controller: 036 906 034 HE
    Component: MARELLI 4TV 6294
    Coding: 0007253
    Shop #: WSC 58655
    1 Fault1 Found:
    16490 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal
    P0106 - 000 - - - Intermittent

    Gazownicy przeinstalowali cały program i wszystko posprawdzali, wykluczając usterkę związaną z instalacją LPG. Map sensor (czujnik ciśnienia i temperatury w kolektorze) wymieniony ale nie usunęło to problemu. Co robić dalej?
  • Poziom 13  
    Witam błąd dotyczy czujnika ciśnienia barometrycznego i odnosi się do działania układu ciśnienia bezwzględnego w kolektorze sprawdź kolego czy nie masz jakiejś nieszczelności zacznij od filtra powietrza a skończ na kolektorze ssącym.
  • Poziom 9  
    Wszystko było sprawdzane u gazowników przyrządem do badania ciśnienia w kolektorze, jest ono prawidłowe,dodatkowo Brain Bee St-6000 wyświetlił nieszczelność w systemie zasysania powietrza, ale wszystkie wężyki i obejmy wyglądają w porządku. Podejrzewam ,że jeszcze może być uszkodzony kabel pomiędzy tym czujnikiem a ECU, bo on chyba tam dochodzi.

    W jaki sposób sprawdzić to połączenie? MAP sensor ma 4 styki.
  • Poziom 2  
    Cześć

    Ciekaw jestem czy doszedłeś co był przyczyną.

    mam Seat Ibiza 2007r 1.4 16v i podobne objawy.
  • Poziom 9  
    No jasne po takim czasie :D

    Żaden czujnik żadne nieszczelności tylko po prostu zabrudzona przepustnica, kupiłem uszczelkę, benzynę ekstrakcyjną i potem szmatka i pucowanko . Po dokładnym wyczyszczeniu założyłem nowa uszczelkę zamontowałem z powrotem przepustnicę, adaptacja VAG- iem (choć słyszałem ,że nie zawsze jest konieczna) i auto śmiga do dziś.
  • Poziom 2  
    dziękuje zrobiłem w końcu i działa.