Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problemy z temp silnika

jaran82 05 Lis 2004 22:30 1557 7
  • #1 05 Lis 2004 22:30
    jaran82
    Poziom 12  

    auto to Golf 2 silnik 1.8 benz. choc to chyba nie jest tu wazne.Moje pytanie brzmi.Jakie moga byc przyczyny przegrzewania sie silnika.Wyklyczmy TERMOSTAT.Auto zachowuje sie dobrze nie zrzera oleju, ma moc.JEst delikatny wyciek plynu chlodniczego spod glowicy(100ml na tydzien).JEdyna jego wada jest to ze sie grzeje .Jak wentylator go schladza to wacha sie miedzy srodkiem wskaznika a jego pierwsza kropka po prawej stronie.OStatnio niestety przerwal mi sie przewod i musialem przejechac 10 kilometrow bez wentylatora i (przy temp zewn.10C) temp stawala dopiero na tej kropcepo prawej od srodka wskaznika.Jechalem wtedy poza miastem i 80 km/h na piatym biegu i temp ne spadala ,ale tez nie wzrastala gdy musialem zwolnic przez miejscowosci.Babelkow w zbiorniczku z plynem nie zauwazylem .

    0 7
  • #2 05 Lis 2004 22:42
    rafi999
    Poziom 16  

    Najprawdopodobniej jednak to wina termostatu.
    Poprostu zacina się i nie do końca otwiera duży obieg.Najlepiej zdemontuj go i spróbuj pojeździć bez.Na dzień dzisiejszy powinien być niedogrzany - ok.70 stopni.Natomiast wyciek nie powinien mieć nic wspólnego jeżeli układ się nie zapowietrza.Jeżeli to nie da efektu pozostaje pompa płynu - poluzowany wirnik i nie tłoczy płynu.

    Pozdrawiam

    0
  • #3 05 Lis 2004 22:59
    jaran82
    Poziom 12  

    jak juz napisalenm !! WYKLUCZMY TERMOSTAT!!Gdyz bez termostatu dzieje sie to samo!!Dodam jeszcze ze chlodnica jest tez cieplac po nagrzaniu silnika,wiec to chyba wyklucza rowniez pompa plynu? Amoze sie myle .Prosze o jakas podpowiedz

    0
  • #4 05 Lis 2004 23:06
    Krzysztof399
    Poziom 10  

    Wymień koniecznie uszczelkę pod głowicą bo i tak niedługo ci przedmucha ją i będzie lipa. A odnośnie temperatury to właśnie ta uszczelka może być przyczyną wzrostu temperatury, być może kompresja bije ci ciśnienie w układ chłodzący. Sprawdź czy przewody od chłodzenia są miękkie czy twarde (przy pracy silnika), bo jak twarde to przyczyną może być ta właśnie uszczelka.
    Pozdro

    0
  • #5 06 Lis 2004 01:32
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Uszczelka pod głowicą na bank.

    0
  • #6 06 Lis 2004 08:22
    Pawel_xp
    Poziom 11  

    Przyczyną może być jeszcze pompa wody, jest za słaba i nie wymusza odpowiedniego obiegu, lub tez ktoś jeździł na wodzie i zakamieniła się chłodnica. Sprawdzałeś może tą temperaturę innym czujnikiem może przyczyna leży po stronie wskaźnika i czujnika temperatury????

    0
  • #7 06 Lis 2004 08:50
    Bzzz
    Poziom 17  

    Jak mówisz że masz wyciek płynu z pod głowicy to tylko i wyłącznie uszczelka, radziłbym ją szybko wymienić. Później mogą być tego większe konsekwencje.Jeżeli kopci ci siwym dymem to już tym bardziej wymieniaj.Jeżeli nie, to nie czekaj aż zacznie.

    0
  • #8 06 Lis 2004 11:53
    Stefanek1
    Poziom 26  

    Witam.

    Jeśli wykluczasz termastat to;

    1. chłodnica - zapchana, lub nie orginalna - za mała
    2. pompa wodna, zgniły skrzydełka lub obluzowanie wirniczka
    3. przedmuchy, jak piszesz uszczelka pod głowicą
    4. wentylator chłodnicy
    5. zdarza się też złe podłaczenie węży chłodnicy
    6. zbyt mały poziom płynu chodniczego
    7. czujnik temperatury - sprawdzić, często oszukuje, do wymiany
    8. wskażnik temperatury, żadko ale niewykluczam
    9. istalacja elektryczna feler w 'okolicach' czujnik temp. licznik.
    10 ciało obce, np kawałek szmaty, lub gałganka, czyściwa w wężu

    Pozdrowienia.

    0