Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przezwajanie silnika trójfazowego 2,2kW

20 Kwi 2011 19:03 7421 7
  • Poziom 20  
    Witam.
    Mam w domu silnik produkcji czechosłowackiej 2,2kW.
    jest totalnie spalony.
    Nigdy w życiu nie przewijałem takiego silnika.
    Czy mógłby mi ktoś podać jaki drut ile zwoi, i w jaki sposób to zrobić? najlepiej prosiłbym o jakiś link do jakiegoś poradnika/ katalogu. Szukam w internecie około 1h lecz nic ciekawego nie mogę znaleść:/ Więcej danych silnia:
    ZSE PRAGHA 4AP100l
    nr 42943/0
    IM1081
    2.2kW
    IP 54
    50Hz
    S1
    380/220V
    1440 obr/min
    5/1/8/8A
    25kg
    cos fi 0.82
    25kg
    36 żłobków
    Średnica stojana ok 10,2mm.
    dziękuję za pomoc
  • Poziom 42  
    Witam.
    Jeśli przezwajałeś inne silniki, to nic prostszego jak wyciąć stare uzwojenie,zmierzyć grubość drutu , długość "małej "cewki, ilość zwoi i do roboty. A jeśli nie robiłeś takich rzeczy ,to myślę ,że dane katalogowe uzwojenia nic Ci nie pomogą.
  • Poziom 20  
    Nigdy w życiu nie robiłem nic takiego z silnikami. Kiedyś przewijałem kilka głośników niskotonowych. A myślę że powinienem się kiedyś wziąć za przewijanie, bo jest czasem wolna chwila w domu i zamiast siedzieć i się obijać to można coś pożytecznego stworzyć. Prosił bym o dane takiego uzwojenia, na pewno są podane gdzieś one w katalogu, tylko że nie mam takowego.
  • Poziom 30  
    Kolego odpowiedź właściwie już dostałeś.
    Wycinasz tgz. koronę czyli czoła uzwojeń od strony połączeń.
    Potem wybijasz cewki, liczysz druty w jednej z nich i już wiesz ile ma zwoi do tego zobaczysz jaki ma poskok żłobkowy i ilu jest częściowa.
    Oczyść jeden drut i mikrometrem zmierz jego średnicę. I cała filozofia.
    Robisz szablon i nawijasz, wszystko ładnie wsypujesz do stojana.
    Delikatnie rozbierając koronę zobaczysz jaki był sposób łączenia cewek, zrób tak samo. Nowe uzwojenie polakieruj i wygrzej w piekarniku i ciesz się sprawnym silnikiem.
    Dobrze by było gdybyś chociaż raz widział jak to się robi, było by ci łatwiej.
    Jażeli nigdy nie przezwajałeś silnika to same dane z katalogu nic ci nie dadzą.
  • Poziom 20  
    http://www.youtube.com/watch?v=7tEsJ-xAoEQ&feature=related
    Coś w tym stylu?
    Na filmie widać jak gość wbija zabezpieczenia cewek. Rozumiem że należy kupić nowe bo stare są nie do odzyskania. Nakłada kilka warstw w 1 żłobek, czy u mnie też tak będzie to tak wyglądało? Właściwie to ja nie mam mikrometru i "boję" się pomiaru grubość drutu, z katalogu byłoby łatwiej.
  • Poziom 42  
    Wydaje mi się, że skończy się na chęciach. Cewek się nie kupuje,chyba że w warsztacie u przewijacza . Zazwyczaj kupuje się drut na szpulce i samemu przygotowuje cewki. Z mikrometrem, to byłby najmniejszy problem. Wystarczy iść do sklepu z kawałkiem starego drutu,a tam można zmierzyć ,zanim kupi się nowy.
  • Moderator
    ojciec10 napisał:
    Nigdy w życiu nie robiłem nic takiego z silnikami. Kiedyś przewijałem kilka głośników niskotonowych. A myślę że powinienem się kiedyś wziąć za przewijanie, bo jest czasem wolna chwila w domu i zamiast siedzieć i się obijać to można coś pożytecznego stworzyć.


    Jasne! Spróbuj też poćwiczyć śpiew tenorowy.
    Temat zamykam, a do kosza nie wysyłam, aby posłużył jako materiał szkoleniowy.