Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulator napięcia SEA DOO 720HX (skuter wodny)

20 Kwi 2011 19:10 6967 8
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich. Znajomy ma skuter wodny w którym nie ma ładowania. Nie jestem zbyt dobry w elektronice ale udało mi się sprawdzić że z cewek wychodzi prąd zmienny i idzie do regulatora który jednocześnie chyba prostuje prąd. Ale niestety za regulatorem nie ma już napięcia :( Tak wygląda schemat elektryczny skutera
    Regulator napięcia SEA DOO 720HX (skuter wodny)

    Prąd ładowania to 4 ampery a magneto ma moc 160 wat.

    Regulator napięcia SEA DOO 720HX (skuter wodny)
    Ogólnie element nie jest drogi ale w Polsce jest problem z dostępnością. Moje pytanie jest takie czym można to zastąpić z gotowców dostępnych u nas w kraju. Najlepiej jakiś link do allegro i jak to potem podłączyć bo sam sobie raczej nie poradzę. Z góry dziękuje i pozdrawiam.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 42  
    Przy tej mocy prądnicy będzie problem z gotowym regulatorem. Tym bardziej że nie będzie innego odbioru prądu (np. zarówki). 160 W to sporo. Regulatory do skuterów obsługują prądnice do 100W. Trzeba szukać regulatora od większego silnika z zasilaniem jedną cewką tzw. "bezmasową".
    Zrozum, że regulacja jest równoległa inaczej mówiąc stratna, czyli cała moc której nie odbiorą odbiorniki musi wydzielić się regulatorze! Z reguły to niezła grzałka.
    Może ktoś podsunie ci gotowe bo ma w pamięci taki regulator. Jak nie to będzie problem. Można zrobić regulator samodzielnie i tanio, ale wymaga to wiedzy z elektroniki.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 42  
    Zastosowałbym mostek gretza i po nim regulator szeregowy na scalonym plus dobry tranzystor. Akumulator pobiera 50W, reszta gdzieś 10 W. Zapłon mamy na osobnej cewce. Szukaj znajomego elektronika, zrobi Ci to na pewno. Zamiennika nie znajdziesz, chyba że coś nowego się u nas urodziło!
  • Poziom 42  
    emeryt2 A jaki regulator szeregowy proponujesz z jakim tranzystorem?
    Czy zdajesz sobie sprawę z wielkości napięć szczytowych? Przecież to prądnica ze wzbudzeniem od magnesów trwałych!

    buli78 Czy masa zalewowa modułu regulatora jest miękka i dająca się usunąć tak aby można było się dostać do środka i naprawić regulator?
    Sprawdź jeszcze połączenia elektryczne (ew. korozja styków, naderwany kabel itd.) i co najważniejsze połączenia masy!
    Pracujący regulator powinien się grzać i to mocno. Musi być przykręcony do elementu odbierającego ciepło.
    Czy napięcia sprawdzałeś przy podłączonym sprawnym akumulatorze?
  • Poziom 10  
    Witam. Napięcia były sprawdzane na pracującym silniku z akumulatorem. Z magneta wychodzi około 25 volt przy maksymalnych obrotach. Z kablami jest wszystko ok, masa dokręcona i wyczyszczona. A z żywica to nie wiem bo nie sprawdzałem. Odpowiedzieli mi na maila z firmy Digitech że naprawa od 50-150 zł a wykonanie na zamówienie 150 zł. Nie wiem czy jest warto kombinować.
  • Poziom 10  
    jack63 napisał:
    Cena jest do przyjęcia, choć nie wiem jak odnosi się do aktualnej wartości silnika. W kwestiach finansowych decyzja zawsze pozostaje dla właściciela.



    W silnik właśnie zostało włożone 2000 PLN w remont mechaniki :( a jaki byłby zbliżony koszt własnej konstrukcji??
  • Poziom 39  
    Przy chińskich quadach, np. 150 cm3 są stosowane układy ładowania z cewką bezmasową. Koszt takiego regulatora waha się w granicach 30-50 zł. Można poznać je po większej obudowie i wyprowadzonych przewodach. Nie wiem jak jest z wytrzymałością prądową. Teoretycznie pasowałby nawet trójfazowy regulator z motocykla, z tym że jest dużo droższy.
    Taki regulator to mostek Graetza i dwa tyrystory - po jednym na każdą "fazę" które ograniczają napięcie. Można sprawdzić miernikiem.