Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Almera 1.5dCi - odpala i gaśnie

TomLib 04 Maj 2013 20:51 19063 49
  • #32 05 Maj 2013 07:59
    emeryt2
    Poziom 42  

    Tymi metodami badawczymi (ogląd kontrolek ,obserwacja obrotomierz i szarpanie wiązkami) nic nie zrobisz przy tym sterowniku , potrzeba DIAGNOSTYKI i znającego się na niej!

  • #33 05 Maj 2013 08:39
    Gli2duS
    Poziom 10  

    Dobrze powiedziane, ale w mojej okolicy jeszcze taki się nie trafił co by się znał. Dlatego auto jeździ od mechanika do mechanika.
    Ten filmik miał za zadanie pokazanie ci się dzieje gdy występuje awaria.
    Być może któryś z forumowiczów miał/zna taki przypadek.

  • #34 05 Maj 2013 13:33
    diodabg
    Poziom 29  

    witam
    kontrolki wyglądają ok i zapalają się normalnie zaraz po zgaśnieciu silnika to wiązka może być ok! wiec jak kolega wyżej pisze trzeba dobrego diagnoste ze sprzętem i ne powinno być problemu. jak jesteś dobry informatyk to sprzęt za 90 dolarów i możesz zdiagnozować sobie sam...

  • #35 06 Maj 2013 18:52
    Gli2duS
    Poziom 10  

    informatykiem jestem i owszem, ale nigdy nie bawiłem się w podłączanie czegokolwiek do samochodu, ponieważ to mój pierwszy z komputerem pokładowym.

    jak niby 90$ mogłoby pomóc zdiagnozować problem?
    jakiś interfejs się kupuje i po USB do laptopa się podłącza?

  • #36 31 Maj 2013 17:29
    Gli2duS
    Poziom 10  

    A więc znów odebrałem auto od piątego z kolei serwisu.
    Wykasowali 3 błędy, auto stało u nich 2 tygodnie.
    Usterka NIE WYSTĄPIŁA.
    Auto każdego dnia odpalało, ktoś nim zrobił trasę próbną.
    Gość powiedział, że nie ma sensu wypruwać całej instalacji, czyścić jej jeśli nie ma gwarancji, że to usunie usterkę. Tym bardziej, że nie ma jak jej zdiagnozować.
    Zapłaciłem za 190zł za diagnostykę i usunięcie błędów.

    Program ESI[tronic] wersja 7.0.723 wykrył takie błędy:

    P0685 - Kontrola przekaźnika głównego
    P0608 - Napięcie zasilania czujników
    P0409 - Czujnik położ. odprowadzania spalin

    Całkowity koszt "naprawy" bez naprawy wynosi już ponad 600zł...

    Chyba zainwestuję w ten interfejs i będę sam sobie te błędy kasował...
    Może mnie ktoś nakierować co jest konieczne do zakupu, aby móc samemu diagnozować i usuwać błędy?
    I jakąś krótką instrukcję obsługi jeśli można :)

  • #37 31 Maj 2013 21:59
    lukado1
    Poziom 20  

    a co ci po usuwaniu błędów...?

    Nie doprowadzi to do usunięcia usterki - a po błędach sie kierując można miernikiem zmierzyć co sie "gubi" jak gaśnie i nie trzeba tutaj megakomputerów i interfejsów...

    ps. Kody DTC można kasować bez kompa...

  • #38 01 Cze 2013 08:31
    Gli2duS
    Poziom 10  

    Może i masz rację, ale tylko w przypadku, kiedy usterka występuje.
    Auto od dnia odstawienia odpalało, robiono nim trasy testowe.
    Usterka nie wystąpiła.
    Tak jakby nic mu nie było.
    Wczoraj odebrałem samochód, przejechałem nim kolejne 35km i nic...

  • #39 23 Lip 2013 12:11
    Gli2duS
    Poziom 10  

    Witam,

    Trochę wody upłynęło od ostatniego wpisu.

    Winowajcą okazał się zapchany EGR.

    Wyczyściłem, auto pojeździło 1500km i pojawiły się nowe problemy.

    Podczas jazdy samochód wydaje dziwny dźwięk. Jakby klekotanie. Tak jakby dwie zębatki ocierały o siebie z dużą prędkością.

    Kiedy to się dzieje z wydechu ulatuje chmura czarnych spalin.
    Auto traci moc. Nie pomaga nawet wciśnięcie pedału gazu do oporu.
    Kiedy klekotanie ustaje auto dostaje kopa i przyspiesza.

    Na poczatku działo się to tylko kiedy jechałem ze stałą prędkością.
    Teraz traci moc nawet przy przyspieszaniu.

    Kiedy auto chodzi na postoju obroty silnika nieco falują a pod maską czuć spaliny.

    Diagnostyka pokazała P0325 i P0409.
    Wymieniłem czujnik spalania stukowego na używany, ale ponoć sprawny.
    Objawy nie ustały.

    Czyżby czyszczenie EGR nie rozwiązało problemu i również wymagał wymiany?

  • #40 23 Lip 2013 12:51
    emeryt2
    Poziom 42  

    Zrób Kolego porządną diagnostykę , anie tylko błędy.
    Skup się na doładowaniu.

  • #41 23 Lip 2013 13:22
    Gli2duS
    Poziom 10  

    Łatwo powiedzieć, trudniej wykonać.
    Auto stało już chyba w każdym serwisie w promieniu 50km

    Za każdym razem kończy się na kodach błędów i domysłach...

  • #42 25 Lip 2013 10:42
    Gli2duS
    Poziom 10  

    Witam,

    Czy ktoś mógłby poratować mnie service manualem dla N16 rocznik 2004 o początku VIN SJNFHAN16U?
    Znalazłem jedynie dla od i do SJNBAAN16U0164190
    http://www.nissanclub.cz/manuals.php?&kols=13

    Jednak elementy tam zawarte różnią się od zastosowanych w moim aucie.
    Przeczuwam, że różnić się mogą schematy elektryczne.

  • #43 25 Lip 2013 13:36
    emeryt2
    Poziom 42  

    Wiesz gdzie jest turbina? wiesz do czego służy ? jak ona działa? Sprawdź ręka czy nie ma oporów i obraca się lekko.
    Objaw - czarne chmury po dodaniu gazu ( przy grzechocie , ocieraniu ) może świadczyć o braku doładowania - mało powietrza a za dużo ropy!

  • #44 25 Lip 2013 13:53
    Gli2duS
    Poziom 10  

    Wiem gdzie jest turbina i na tym się moja wiedza kończy.
    Staram się podpytywać tutaj, gdyż w mojej okolicy to mechanicy potrafią tylko VW naprawiać a jak słyszą o francuzie to dostają czkawki.
    EGR sam sobie wyczyściłem, czujnik spalania stukowego również.
    Wszystko dzięki poradom osób z tego forum.
    U mnie w okolicy nikt nie ma pojęcia jak te ustrojstwo porządnie zdiagnozować a co dopiero naprawić.
    Po wypłacie chyba polecę do ASO i tyle... :|
    Gdybym wiedział, to na poczatku bym był to zrobił a nie wydawał prawie 1000zł na holowanie i kasowanie błędów....

  • #45 25 Lip 2013 14:50
    emeryt2
    Poziom 42  

    W ASO za turbinę (oni tylko wymieniają ) zapłacisz z 17 stówek , regenerowana jest tańsza, około 7. Może w okolicy jest dobry - kumaty dislowiec , nie musi być spec od japońców. (dlaczego piszesz ,że to marka żabojadów?)
    Nie opieraj się TYLKO na mojej sugestii , gdyż nie znam danych diagnostycznych ( nie błędy) , a sugeruję się opisanymi przez Ciebie objawami.

  • #46 25 Lip 2013 15:31
    Gli2duS
    Poziom 10  

    Ponieważ pod maską siedzi silnik Renault 1,5dCi

  • #47 26 Lip 2013 09:04
    diodabg
    Poziom 29  

    Witamy ponownie . Niestety :cry:
    Ten film który wgrałeś pokazuje kiedy autko gaśnie i nie była to wina EGR.
    Czyściłeś EGR ale to nie była przyzyna pewnie zruszałeś wiązke i dlatego ci jakiś czas chodziło. Problem tkwi jak ci pisałem w poście 17... Ten klekot to też częsta przyczyna uszkodzenia wiązki skacze iskra wewnątrz kabla i sterownik głupieje, a komputer nie ma błędow typu brązowy kabel przegnity a żółty nadgryzła mysza i wigloś zmienia parametry :cry:
    Nożyk tapicerski i cała instalacja do oględzin łącznie z naciąganiem kabli mimo że wyglądają ok...

  • #48 26 Lip 2013 09:09
    Gli2duS
    Poziom 10  

    To może być prawda, gdyż po wymianie czujnika stukowego objawy nie ustały a komputer diagnostyczny pod kodem P0325 mówi "Wiązka przewodów, słaby styk, czujnik spalania stukowego"
    P0409 powiązany z EGRem również mówi "Wiązka przewodów, słaby styk, czujnik układu recyrkulacji spalin, komuter sterujący silnika"

    Niestety nie mam dostępu do sprawnego, używanego EGR, żeby wyeliminować SAM zawór.
    Tak się niestety składa, że w okolicy sami "dobrzy" mechanicy a żadnego fachowca od elektryki, który chciałby się zagłębić w temat :/

  • #49 26 Lip 2013 09:12
    diodabg
    Poziom 29  

    Skorzystaj z mojego doświadczenia i nie zmieniaj zaworu i nic innego tylko szukaj w wiązce... Powodzonka ;-)

  • #50 27 Sty 2015 20:58
    czasqoni
    Poziom 9  

    Czujnik polozenia walu korbowego.