Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio III 1.5dCi 2007r nie pali na rozrusznik, pali na plak i pych.

20 Kwi 2011 21:52 19356 32
  • Poziom 32  
    Witam
    Auto jak w temacie, osprzęt Delphi.
    Auto po tankowaniu w trefnej stacji która załatwiła kilkanaście aut,
    Paliwo wymienione.

    Auto nie pali na rozrusznik, ciśnienie na listwie podczas rozruchu max 100bar.
    Jak psikniesz mu samostart zapali i wtedy ciśnienie na listwie jest przez chwile 150bar, po chwili zrównuje się z ciśnieniem zadanym czyli jakieś 280bar.
    Pdczas jazdy nic się nie dzieje ładnie przyspiesza, nie dymi, ciśnienie po dodaniu gazu na postoju rośnie do ponad 700bar.
    Sterownik zgłasza błąd P0089 czyli obwód zaworu regulacji.
    Zawór ok, ciągłość obwodu ok, działanie raczej też, cyka ładnie na zasilaczu, na siatkach zaworu brak opiłków.
    Właściciel palił na pych i odpalał również.
    Rozrusznik ładnie kręci, na kompie widać dobre 250 obr/min
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Przelewy sprawdzone?
  • Poziom 32  
    Domyślam się że w99% to problem w wtryskach, ale nie mam zestawu do przelewów.
  • Pomocny post

    Poziom 34  
    ja to zrobiłem tak: 4szt Finlandii 50ml (smakowe w gratisie do 0,7) , wężyki przezroczyste , porozłączałem przelewy przy wtryskach, zaślepiłem co trzeba i już zestaw do prób jak znalazł :)
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Albo pojemniczki do moczu, dziurka w deklu, wciskasz w tą dziurkę wężyki i masz profesjonalny sprzęt :D Nawet z podziałką do dokładnych odczytów :D
  • Poziom 32  
    No fakt delphi ma przelewy na zwykłe wężyki, zrobie test na zwykłych wężykach i słoiczkach.
    W końcu musze kupić coś do tego.

    To raczej trzeba stawiać na wtryski wtym przypadku myśle.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    No skoro kilka aut umarło po tej ropie... A te 1.5 nie lubią dziwnych paliw, spuść jeszcze paliwo z filtra i zobacz czy tam magnes coś wyłapie, tak dla pewności.
  • Poziom 32  
    Kilka tirów i osobówek, właściciel ma podobno ciepło...

    Robiłem taki manewr że zamiast wtrysku na wyjściu zasobnika wkręcałem na moment zaślepioną rurkę wtryskową. Niestety bez plaka i tak nie palił, ale może problem leżeć w dwóch wtryskach, dlatego zaślepianie nie da efektu.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Sprawdż przelewy, tak jak przemo napisał, z odłączonym reg. ciśnienia i kręcąc ok. 30 s.. jeszcze jedno, możesz potrzebować opornika w tym roczniku do podpięcia zamiast czujnika. Nie pamiętam już, zapytaj przemo
  • Poziom 32  
    Który czujnik masz na myśli.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Sorki nie czujnik tylko regulator ciśnienia paliwa na pompie. Sprawdź obroty silnika przy starcie. Pozdrowienia.
  • Poziom 32  
    Sprawdziłem przelewy.
    Żaden wtrysk nie sika, wszystkie kropelkują intensywnie.
    Na chodzącym silniku bieg jałowy po około 2.5min było 1;2; 180ml 3;4; 200ml.
    Na chodzącym silniku na lekkiej przygazówce 3000 obr/min różnica była większa.
    Podczas rozruchu z wypiętym regulatorem ciśnienia wszystkie wtryski kropelkują mniej więcej tak samo.

    Można gdzieś znaleść jakies normy ilości paliwa z przelewów.
  • Poziom 23  
    Witam

    Sprawdź oscyloskopem napięcie na akku podczas kręcenia .... skoro pali na plaka i pych (chyba, że długo trzeba ciągać).

    pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Przecież kolega pisze że ciśnienie podczas rozruchu jest 100bar także na takim nie zapali , może czujnik ciśnienia leci w kulki , skoro wtryski ok zostaje się skupić na pompie może podmienić zawór na próbe ,
  • Poziom 32  
    Po świętach będę miał megane na to samo spróbuje podstawić zawór.
    Jak wtrysk walnięty to sika na całego przelewem i rozpylaczem, zawsze tak miałem.
    Jak mu psikne plakiem chwile trzeba trochę pokręcić, jak już zaczyna twardo chodzić na plaku to ciśnienie na listwie powoli idzie w góre i wtedu już chodzi, ale nadal jest tak nieco 180bar po chwili pracy wejdzie na 280bar czyli zrówna się z zadanym, tak po około 10s. To mnie trochę dziwi, jak by pompa się zapowietrzała i nie mogła zaciągnąć.

    Rozrusznik kręci super, na pych nie wiem jak pali bo ja tego nie popieram sam właściel stosował tą metodę.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Witam

    Skoro po około 10 sek. - to podłącz oscyloskop pod pomiar ciśnienia - zobaczysz wykres i wsio jasne.

    pozdrawiam

    piotrek

    P.S.

    Zdrowych świąt- bo wesołe zawsze da się zrobić .. :idea:
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Test przelewów ( odpięty regulator ciśnienia, kręcisz 30 sec., a przelewy powinny nie przekroczyć z tego co pamiętam 45 ml) jak będzie więcej to wtrysk do wymiany jak jest ok to pompa do wymiany
  • Poziom 32  
    Sprawdziłem obroty na rozruszniku 240 obr/min, na pych pali jak osiągnie obroty bliskie 400obr/min.

    Może mi ktoś powiedzieć jak to jest z tym regulatorem w pompie, żeby upuszczał ciśnienie musi być wysterowany, a żeby pompa robiła ciśnienie na full, zawór jest nie wysterowany. Czy tak jest, oczywiście wiadomo że sterowanie zaworu PWM.
  • Pomocny post

    Poziom 34  
    tak jak napisałeś, ale musisz obciążyć sterownik jakimś rezystorkiem co by sterował wtryskiwaczami, oczywiście jeśli zamierzasz próbować tak palić.
  • Poziom 32  
    Tak dałem rezystor 4.7Ω, tak żeby nie wykrywał błędu, czyli przerwy w obwodzie zaworu i kręcił rozrusznikiem a ciśnienie na listwie dalej nie całe 100bar.
    Chyba trzeba szukać pompy.

    Czy obroty 240obr/min na rozruszniku w normie czy za niskie, bo nie wiem jakie dokładnie powinny być?
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    obroty ok

    Dodano po 33 [minuty]:

    przepraszam kolego ale ten test przelewowy jeszcze raz 180 lub 200ml to bardzo za dużo czy nie wkradl się tam błąd
  • Poziom 34  
    Można by jeszcze na koniec cały układ niskiego ciśnienia (zbiornik, przewody, filtr, pompka) zastąpić litrowym słoikiem po ogórkach ( byłby komplet do tych małpek)
  • Poziom 32  
    Po 2.5 minutach pracy na biegu jałowym na wtrysku 1 i 2 było 180ml a na 3 i 4 było 200ml.


    Mówisz, że to za dużo. Jest jakaś norma?

    Miałem pożyczony oryginalny zestaw do badania przelewów.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    20ml myślę że to max, napewno dobrze zmierzone

    Dodano po 13 [minuty]:

    może było 18 i 20 ml
  • Poziom 32  
    Nie, było 180ml i 200ml, czyli 0.2 litra, czyli za dużo. Po minucie pracy była nie cała setka.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    za dużo , ale żeby wszystkie poleciały
  • Poziom 32  
    Jak koleś tankował się non stop na trefnej stacji której poleciało kilka tirów i osobówek.
    Czyli norma to około 20ml na minute.
    Sory za lamerskie pytania ale nigdy nie robiłem testu przelewów bo zawsze grzebie tylko w kablach.
  • Poziom 29  
    saly napisałem Tobie jak się robi test przelewów, silnik ma nie pracować, kręcisz pół minuty i mierzysz, 34 albo 45 ml. Jak jest więcej to wtryski. pozdrawiam
  • Poziom 27  
    oj kolego tyle to podczas pracy nawet nie powinno być