Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Proste otwieranie klapy bagażnika

tombike 06 Lis 2004 00:09 7159 8
  • #1 06 Lis 2004 00:09
    tombike
    Poziom 2  

    Witam. Zrobiłem w swoim aucie otwieranie tylnej klapy na przycisk dotykowy. Zastosowałem zwykły siłownik typu slave. Nie mam problemu z otwieraniem klapy, wystarczy nacisnąć przycisk, jednak problem polega na tym co zrobić by siłownik wrócił do pozycji wyjściowej. Narazie mam przymocowaną sprężynę która odciąga go do właściwego położenia, jednak wolałbym zastosować jakiś prosty układ który odwróci na chwile biegunowość na siłowniku i spowoduje jego powrót. Proszę o pomoc. Wiem że można zastosować zwykły sterownik zamka centralnego ale wolę tańsze rozwiazanie, prosty układ który odwróci na chwile polaryzację. Narazie działa to w następujący sposób:

    Proste otwieranie klapy bagażnika

    Sorki za amatorszczyzne

  • #2 06 Lis 2004 13:19
    powgreg
    Poziom 18  

    A zamek sam nie wraca do pozycji wyjściowej może pękła w nim sprężyna (a może inaczej było rozwiązane powracanie w oryginale np spężyna przy dzwigni otwierania klapy lub na lince).
    Według mnie zastosowany patent ze sprężyną jest najlepszy i nic bym nie kombinował, a jeżeli już to taniej wyjdzi przerobic oryginalny sterownik centralnego, bo układ musi odwrócić bieguny na chwilę czyli zawierać też układ czasowy a w pewnych sytuacjach może natępować "odbicie" zamka (przy złym czasie pracy siłownika odbija on i nie zostaje w pozycji końcowej).
    Czyżby golenie klapy było :D ?

  • #3 06 Lis 2004 13:28
    tombike
    Poziom 2  

    Mam Peugeota 205 i zamek jest tam tak rozwiązany że nie ma siły odciągnąć sam siłownika, a spręzyna raz działa raz nie. Wolałbym skuteczniejsze rozwiązanie. Niestety centralnego nie mam i nie planuję narazie, klapę chcę mieć po prostu na przycisk.

  • #4 06 Lis 2004 16:59
    pulikow
    Poziom 20  

    Nie kombinuj w ten sposób bo to skomplikuje układ.

    Do tego celu służą albo siłowniki elektromagnetyczne albo specjalne siłowniki, które same powracają.
    Ja też coś takiego zrobiłem z tym, że zamiast siłownika do CZ typu "slave", kupiłem na szrocie siłownik od Volkswagena do otwierania klapli wlewu paliwa.

    Siłownik ten działa dokładnie tak jak oczekujesz - po przyłożeniu napięcia wciąga cięgno, natomiast jak tylko napięcie zaniknie wraca do pozycji spoczynkowej. W środku jest konstrukcja ze sprężyną.
    Te siłowniki są mniejsze od tych standardowych.
    Ja kupiłem to za 25zł.

  • #5 06 Lis 2004 23:30
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Można też kupić specjalne siłowniki do owierania klapy. konstrukcyjnie przypominają elektromagnes z rozrusznika. Na końcu rdzenia mają linkę służącą do doczepienia do istniejącej. Są mocne i na pewno sobie poradzą tak z klapą jak i ze sprężyną powrotną, która jest najtańszym i najlepszym rozwiązaniem.

  • #6 05 Lut 2005 21:50
    wasek1978
    Poziom 10  

    a w jakim samochodzie są takowe siłowniki (codzi o siłowniki do otwierania klapy) żebym wiedział czego na szrocie szukać, u mnie w nissanie zamek w klapie nie działa, zablokowana wkładka, a mam alarm z drugim kanałem i myślę jak zrobić otwieranie klapy z pilota a nie ze środka za każdym razem.

  • #7 06 Lut 2005 14:25
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Siłowniki są w fabiach w wersji electric, w nowych fordach, vw, audi, mercedesach, bmw, oplach i całej reszcie. A wystarczy slawe i sprężyna. Można dać 6 kilowy dla pewności.

  • #8 24 Wrz 2006 10:39
    GoBo_74
    Poziom 11  

    U siebie zamontowałem otwieranie klapy bagażnika z pilota (miałem dodatkowy kanał w alarmie)- zastosowałem zwykły siłownik slave i podłączyłem go przez przekaźnik. Klapa się otwiera jak ta lala i siłownik sam powraca do początkowej pozycji bez zastosowania żadnych sprężyn. Być może powoduje to spręzyna samego zamka od klapy bagażnika. Mowa o samochodzie VW Passat z 1989 roku. POZDRAWIAM

  • #9 24 Wrz 2006 11:16
    tomasz72
    Poziom 14  

    Tez mam zamontowany w klapie silownik uruchamiany z pilota i tez musialem montowac go przez przekaznik gdyz przewod "-" z centralki nie dawal wystarczajacego pradu zeby odciagnac silownik ale z powrotem silownika na swoje miejsce nie mialem problemu.Proponuje wykrecic zamek z tylnej klapy i wyczyscic ewentualnie wymienic sprezyne -powinno byc ok!!
    Pozdro