Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

za mało FPS -->grafika?

21 Kwi 2011 20:58 2736 16
  • Poziom 9  
    Witam. Mam problem z grą a mianowicie Counter-Strike:Source. Gra chodząc na maksymalnych ustawieniach graficznych ma 75 FPS po wyłączeniu synchronizacji pionowej mam ich od 120-200 (skacze). Grając przez neta inni mówili że maja nawet po 300 FPS na słabszych maszynach niż moja.
    A o to moja:
    Procesor :AMD 64x 3,2 ghz na 2 rdzenie (podkręcony przez płytę główną do 4 rdzeni, płyta ma do tego specjalny przycisk)
    Grafika : ATI radeon 4670 HD 1 gb 750 taktowanie (podkręcone do 800) PCI-E ddr3
    Płyta Główna : Asus M4A87TD Evo
    RAM : Kingston 9905403-173.A00LF ddr3 1666ghz 2gb
    Zasilacz : 450 w
    Stary ekran 19" z dupą.
    Słyszałem że sterowniki do kart ATI 11.0 i wyżej nie są "udane".
    Co możecie zaradzić ? MOj system to win 7 64 bit.
  • Poziom 26  
    Po co ci więcej niż 100fps?
  • Poziom 9  
    chce mieć więcej, i denerwuje mnie to że na takim sprzęcie mam tak mało. Po drugie mi lekko ścina..
  • Poziom 43  
    Grafika jest najsłabszym ogniwem w całej tej konfiguracji. Co prawda ta gra nie wymaga jakiegoś kombajnu sprzętowego ale to taka opinia/sugestia z mojej strony. Poza tym kolega wyżej słusznie stwierdził po co Tobie więcej FPS ? Różnicy i tak nie zauważysz, chyba że to takie im więcej tym lepiej ale jedynie dla własnej satysfakcji.

    Może winne jest łącze ? Brałeś to pod uwage ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
  • Poziom 41  
    Kolega instaluje RefreshLocka, ustawia go na 100Hz, włącza synchronizację.

    Tyle w kwestii ustawień. Synchronizacji nie ma sensu wyłączać nawet. Bo poco karta ma rysować te 200FPS czy ilestam, skoro obrazek na monitorze zmienia się 75x na sekundę??

    Inna sprawa to oczywiście mikro-przycięcia i "lepkość" gry, która już zmienia się wraz z FPS, i jest odczuwalna. Jednak te kwestie nie tyczą się karty graficznej tylko łącza internetowego i ustawień gry.
  • Poziom 9  
    Może te max 75 fps jest zwiazane z odswiezaniem ekranu max 75 ?
  • Poziom 41  
    No właśnie Vsynch to jest ta blokada. Wtedy karta robi tyle FPS ile monitor ma Hz. I z tą blokadą włączoną, obraz będzie zawsze najpłynniejszy.
  • Poziom 38  
    Wojtek(KeFir) napisał:
    Synchronizacji nie ma sensu wyłączać nawet. Bo poco karta ma rysować te 200FPS czy ilestam, skoro obrazek na monitorze zmienia się 75x na sekundę??
    W tej grze sens owszem jest, ważne, żeby nie było mniej niż tick rate - 66 FPS. CS:S jak i cały Source jest bardzo zależy od CPU, mniej od grafiki.

    Więcej niż 200FPS to sensu nie ma, ale powyżej 100 (np. 120, ok. dwukrotność ticku) możesz sobie ustawić. Hit Reg może być odczuwalnie zmienny w zależności od FPS, dlatego najlepiej wyłączyć VSync i ustawić w konsoli fps_max na takim poziomie, żeby mieć stałe, wysokie FPS, np. te 120 czy 132.

    Mogłeś po prostu przesadzić z opcjami typu AF czy AA i karta nie daje rady, po przeniesieniu na silnik OB gra zrobiła się znacznie bardziej wymagająca.
  • Poziom 9  
    Teraz zmieniłem ekran, na taki co ma maxymalne odswiezanie 85 i w grze tez mam 85 fps !? Czy ktos mi wytlumaczy jak sie dzieje? czy da sie to odblokowac ? nie wyłączając funkcji synch pionowej?
  • Poziom 37  
    Jezeli masz wlaczone wymuszanie v-sync, to nie uzyskasz wyzszych fps niz odswiezanie ekranu.
    Znowu bez wymuszenia v-sync, gra jest niekomfortowa, za to fps podnosi sie do granic wydajnosci gpu i cpu.
    Przy odswierzaniu 85 hz i stalym fps, bylbym zadowolony i na pewno nie szukal wyzszego.
    To przecierz calkowicie plynna rozgrywka z "nieskaczacym" obrazem :spoko:
  • Poziom 38  
    leven napisał:
    To przecierz calkowicie plynna rozgrywka z "nieskaczacym" obrazem :spoko:
    Tak, ale gra ma poważne wady jeśli chodzi o działanie multi, jak masz za mało FPS to za mało komend jest wysyłanych do serwera, co skutkuje tzw. słabym hit reg'iem (rejestrowaniem trafień). Efekt jest taki, że Ty widzisz jak z przeciwnika chlapie krew na ściany i iskry idą z głowy ale serwer nie rejestruje tych trafień i obrażeń zadanych brak. Sprawa się jeszcze bardziej nasiliła odkąd jest wymuszony tick rate 66 i nie ma już 100.
  • Poziom 9  
    przy wyłaczonej synchronizacji pionowej mam wrażenie że jakby mi grafika nie wyrabiala jak szybko rusze myszką na boki , ale jakoś inaczej sie chodzi.
  • Poziom 37  
    wlw_wl napisał:
    leven napisał:
    To przecierz calkowicie plynna rozgrywka z "nieskaczacym" obrazem :spoko:
    Tak, ale gra ma poważne wady jeśli chodzi o działanie multi, jak masz za mało FPS to za mało komend jest wysyłanych do serwera, co skutkuje tzw. słabym hit reg'iem (rejestrowaniem trafień). Efekt jest taki, że Ty widzisz jak z przeciwnika chlapie krew na ściany i iskry idą z głowy ale serwer nie rejestruje tych trafień i obrażeń zadanych brak. Sprawa się jeszcze bardziej nasiliła odkąd jest wymuszony tick rate 66 i nie ma już 100.


    Dzieki za wytlumaczenie zagadnienia.
    Nawet nie mialem pojecia, ze taka zaleznosc istnieje :please:
  • Poziom 41  
    Jest ich znacznie więcej. Ustawień myszki w grach tego typu jest ze 30.

    Ja walczyłem z tym w Quake2, poprawna konfiguracja zajmowała około miesiąca.

    Popracuj nad parametrem Rate. Z tego co pamiętam, to on odpowiadał za ilość komend.
  • Poziom 38  
    rate na 25000 czy 30000 załatwia sprawę, reszta zmiennych z tym związanych jest już zdezaktualizowana (cmdrate itd.). Jeszcze cl_interp jest ważny, ale wartość 0,05 czy 0,02 też załatwia z tym związane problemy.
    rate natomiast jest tylko zadeklarowaniem maksymalnej wartości po stronie klienta, i tak to serwer rządzi.
    Niełatwa gra, oj nie łatwa...
  • Poziom 9  
    OK widze że nic nie zdziałam. Można zamykać temacik , dzieki za pomoc ! :)