Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zetor 7211 uszkodzenie elektryki przy przebiegunowaniu

21 Apr 2011 21:47 3658 6
  • Level 1  
    Witam
    Mam problem z układem elektrycznym. Miałem problem z rozrusznikiem w którym uszkodził się starter. A nie mając zbytnio czasu i już późno było pochopnie bez zbytniego zastanowienia wyjąłem rozrusznik z C-330 i próbowałem Zetora w taki sposób odpalić. Pech chciał, że wszystko pasowało ale bieguny w obu ciągnikach są odwrócone. Coś się spaliło i nie wiem co?? Może ktoś ma takie doświadczenie. Rozrusznik zastartował na sekundę. Potem przy próbie uruchomienia gasły wszystkie lampki i słychać było pyknięcie. Po naprawieniu oryginalnego rozrusznika i próbie odpalenia sytuacja się nie zmieniła. Mam podejrzenie, że to regulator napięcia się uszkodził. Z tego co wiem rozrusznik może działać podłączony niezależnie od biegunowości. Proszę o wskazówki.
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 35  
    Spaliło alternator a licznik przy dobrych wiatrach ocalał.
  • Level 18  
    kidu22 wrote:
    Spaliło alternator a licznik przy dobrych wiatrach ocalał.

    A niby z jakiego powodu miałby spalić się alternator i licznik???
    A co do problemu tak jak pisze @ftp.kowal sprawdź wszystkie połączenia i ewentualnie naładuj akumulatory i wtedy spróbuj go odpalić.
  • Level 35  
    Do autora: rozumiem, że w zetorze nie zmieniałeś nic oprócz rozrusznika, więc nic nie mogło Ci się przebiegunować. Chyba, że zakładając rozrusznik od C-330 zamieniłeś też bieguny akumulatorów. Wtedy również alternator do wymiany. Ale na razie do sprawdzenia wszystkie połączenia przewodów tak jak radzi kolega @ftp.kowal.
  • Conditionally unlocked
    mam problem z takim magnetonem objawiający się w ten sposób że alternator ładuje różnym napięciem (od 11-12V na wolnych obrotach do 17-18V gdy dobrze dołoży się do przysłowiowego"pieca") wymieniłem regulator napięcia i sytuacja nie uległa poprawie ale wręcz się pogorszyła (kontrolka ładowania pali się non stop w szerokim zakresie obrotów a napięcie utrzymuje się w granicach 12,6V )zauważyłem że w starym coś "dzwoni" jak nim potrząsnę więc go otwożyłem i zauważyłem że pękła i odpadła połówka korpusu diody(tej przylutowanej poziomo) pomiędzy dwoma szeroko oddalonymi od siebie zakończeniami układu (pomiędzy DF a B-) Jak można to naprawić (o ile można) i jaka to powinna być dioda?
    Moderated By robokop:

    Jeśli jeszcze raz "nawtykasz" kilka identycznych postów w różnych tematach, to zablokuję możliwość pisania na forum. Tymczasem ostrzeżenie. 3.1.16. (14) Publikowanie wpisów zawierających pytanie/zgłoszenie problemu, na które udzielono już poprawnej odpowiedzi. Przed publikacją wpisu Użytkownik zobowiązany jest do sprawdzenia za pomocą wyszukiwarki Forum, czy dany problem był już poruszany. 3.1.11. (10.2, 10.7, 12) Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • Moderator of Cars
    Pólprzewodnikowa, np. 1A/700V. Masz prawdopodobnie uszkodzony alternator, więc zabijesz każdy następny regulator napięcia.