Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

wymiana uszczelki głowicy t25a2 władimirec

22 Kwi 2011 00:13 12852 4
  • Poziom 14  
    Witam
    Nie wiem czy w dobrym miejscu zakładam temat, więc z góry przepraszam.
    dzisiaj po dłuższej pracy władkiem chciałem wyczyścić żeberka cylindra od strony wentylatora i zauważyłem bardzo przykrą rzecz, otóż na żeberkach mniej więcej w miejscu połączenia cylindra z głowicą znajduje się czarny nalot :( myślę, że to poszła uszczelka pod głowicą, chociaż nie jestem pewny, bo nie zauważyłem żadnych zmian w pracy silnika.
    Jak mogę zdiagnozować czy to na pewno ta uszczelka poszła? I czy wymiana jej to rzecz, którą zdołam zrobić bez zatrudniania mechanika? Mam książkę serwisową(opisane tam są parametry wtryskiwaczy etc. etc.) , to i owo o dieslach wiem, ale czegoś takiego to jeszcze nie robiłem. Może mi ktoś powiedzieć co pokolei rozkładać i co będzie trzeba regulować po złożeniu wszystkiego do kupy? Odwdzięczę się za pomocne porady :)
    Wieeeeelkie dzięki za każdą pomoc.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 16  
    Więc musisz pozdejmować dekle,kolektory ssący i wydech, następnie odkręcić klawiature, odkręcić głowice , i tutaj ci powiem że orginalnie nie ma uszczelki pod głowicą w t25 czy ltz ,można dokupić miedziany pierścionek i założyć i powinno chodzić , a ja ci radze zawieść te głowice do dobrego tokarza lub zakładu bo trzeba je wyrównać tzn przetoczyć, przy składaniu postępuj w odwrotnej kolejności, dokręć głowice na moment który pisze w tej twojej książeczce o ile pamiętam to 70-90nm, luzów zaworowych też nie pamiętam ale 25 ssące i 30 wydech i bedzie, przy okazji zmień te gumki-uszczelki między głowicą a blokiem co jest w środku popychacz
  • Poziom 14  
    O! Ten brak uszczelki to mnie zaskoczył rzeczywiście.
    Zrobiłem fotkę, może mi ktoś doradzi czy muszę to naprawiać, czy tylko panikuję
    wymiana uszczelki głowicy t25a2 władimirec
    wymiana uszczelki głowicy t25a2 władimirec

    To jest cylinder ten bliżej kabiny, drugi jest ok


    wymiana uszczelki głowicy t25a2 władimirec

    I jescze od czego są te śruby zaznaczone na zdjęciu? Czy one powinny być dokręcone do oporu, czy może to jest regulacja czegoś?
  • Poziom 2  
    tymi srubami co zaznaczyles jest przykrecony dekiel.
  • Poziom 14  
    Mam nowy problem, może ktoś miał podobnie:
    Z pompy paliwa, w miejscu gdzie są dwie śruby, przykryte plastikową osłonka wycieka olej. Dokładnie spod tego plastiku, jakby spod tej śruby po lewej stronie. Wczoraj po skończonej pracy patrzę a tam aż błotnik zachlapany :cry: . Wyczyściłem dokładnie z wierzchu pompę, odpaliłem, pochodził na wysokich obrotach z 2 minuty i juz wyrzucało stamtąd olej. To moim zdaniem na 99% olej a nie ropa, bo nie śmierdzi ropą. co może być tego przyczyną?? I od czego są te dwie śruby?? Wydaje mi się że to jest czegoś regulacja...
    Spotkał się ktoś z czymś takim?