Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

xsara brak reakcji kontrolki ładowania akumulatora

22 Kwi 2011 11:12 4093 11
  • Poziom 17  
    Witam, problem leży w BSI a dokładnie kontrolka ładowania akumulatora przestała się palić (podczas zapłonu). Sprawdziłem kontrolkę ładowania i działa poprawnie w innej xsarze. Deska rozdzielcza jest na diodach LED . Wina leży po stronie BSI sygnał z alternatora dociera do żółtej kostki pin 14 ale nie mogę namierzyć którym pinem wychodzi z BSI do deski rozdzielczej. Spięcie na krótko deski i sygnału z alternatora jest wykluczone , podejrzewam jakiś scalak w BSI padł, czy ktoś z was miał do czynienia z tym problemem .
  • Relpol przekaźniki
  • Warunkowo odblokowany
    Zaproponuje rozwiazanie na okrętke, ale jak najbardziej skuteczne, w szereg od kontrolki alternatora wstaw zarowke 5w 12v.
    A powiedz mi jak wyglada poprawne zachowanie kontrolki?
    pozdrawiam
  • Poziom 17  
    poprane zachowanie kontrolki: mam na myśli zapalenie się kontrolki po przekreceniu kluczyka w stacyjce a zgaszeniu jej po włączeniu zapłonu silnika i osiągnięciu 850obr/min

    Dodano po 3 [minuty]:

    myślałem o tym, żarówka mam zbyt duże gabaryt , wole usunąć usterke w BSI
  • Relpol przekaźniki
  • Moderator Samochody
    Ta kontrolka nie ma tak naprawdę nic wspólnego z alternatorem, wyciągnąłem go kiedyś, potem musiałem wyjechać na chwilę z hali i bsi sobie ją zapalało i gasiło normalnie, tak jakby było ładowanie ;)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Z BSI na tablicę, informacja o zapaleniu kontrolki idzie przez sieć VAN.
    Skoro kontrolka się nie pali podczas przekręcenia kluczyka na zapłon to wskazuje to na uszkodzenie tablicy. Wątpliwości rozwieje test kontrolek z Proxii/Lexii.
  • Poziom 17  
    deska jest sprawna, była sprawdzana
  • Poziom 23  
    kybernetes napisał:
    Z BSI na tablicę, informacja o zapaleniu kontrolki idzie przez sieć VAN.
    Skoro kontrolka się nie pali podczas przekręcenia kluczyka na zapłon to wskazuje to na uszkodzenie tablicy. Wątpliwości rozwieje test kontrolek z Proxii/Lexii.


    Witam

    W BSI jest komparator - uszkodzenie altka, zwarcie przewodów może dać podobny efekt - niestety wtedy kontrolka nie rabotajet - jak Vref=Vout nie da znać. Masz rację z eliminacją uszkodzenia zegarów przez test - wtedy wiadomo w którą stronę iść w kierunku naprawy.

    pozdrawiam
  • Poziom 17  
    jest uszkodzenie w BSI , wydaje mi się że kontrolka wyzwalana jest poprzez podanie masy tak jak to jest w przypadku hamulca ręcznego i kontrolki oleju. Mam wszystkie schematy kostek BSI ale nie mam schematu kostek zegarów , czy ktoś z was wie który pin idzie bezpośrednio do kontrolki alternatora.
  • Poziom 39  
    Żaden. Wyżej masz napisane, że sygnał idzie po sieci.
  • Poziom 17  
    juz chyba wiem, zakładany był alarm i grzebane w instalcji jutro sprawdze
  • Poziom 13  
    W alternatorach Denso np. 63321734 jest montowana kostka L911L5 P firmy ST. Jest to nic innego jak L9911P lecz w innej obudowie niedostępnej w detalu. Z terminala alternatora wychodzą dwa przewody L i DFM. L biegnie do BSI i w cale nie do pinu ze schematu jaki jest powszechnie dostępny w internecie (przewód koloru jasno siwego). Pracą alternatora steruje przewód czerwony (Digital Field Monitor).
    Silnik wyposażony jest w specjalny alternator o stopniowanym obciążeniu..
    Wzrost prądu wzbudzenia alternatora jest stopniowy w trakcie żądania mocy.
    Ten typ alternatora umożliwia :
    Zoptymalizowanie komfortu prowadzenia pojazdu
    Kalkulatorowi wtrysku sterowanie silnikiem stosownie do strategii momentu obrotowego.
    Dlatego za wzbudzenie jest odpowiedzialne E.C.U pojazdu a nie BSI!!!

    Rady praktyczne.
    Często jest tak, iż uszkodzeniu ulegają przewody L/DFM biegnące do alternatora, ich naprawa przywraca prawidłowe funkcjonowanie ładowania.

    Druga sytuacja jest spowodowana uszkodzeniem diod prostowniczych. Po wymianie mostka alternator jesteśmy w stanie sprawdzić dopiero po założeniu do pojazdu o ile nie mamy dostępu do specjalnej maszyny. Niemniej można do pinu L podłączyć przekaźnik i spróbować rozkręcić alternator np. wiertarką.

    Trzecia rada. Po wymianie pierścieni ślizgowych należy wirnik bezwzględnie przetoczyć!!!