Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 126p swap hamulce tarczowe SC seicento wpadający pedał hamulca!

starzu 23 Kwi 2011 20:28 4919 8
  • #1 23 Kwi 2011 20:28
    starzu
    Poziom 8  

    Witam,
    Mam taki problem w moim drugim swapie. Założyłem na przód hamulce tarczowe od SC oraz pompę hamulcową tak że od SC. Z tylu została seria ale każe koło ma własnego węża od pompy ;)
    WPADAJĄCY PEDAŁ HAMULCA!
    Układ odpowietrzałem już chyba z 8 razy i nic! Nie wiem co się dzieje. We wcześniejszym maluszku wszystko było ok. Pomocy! Pompę hamulcową też odpowietrzałem przy wężach jak z niej wychodzą.
    Z góry dzięki za pomoc :)

  • #3 12 Maj 2011 15:10
    starzu
    Poziom 8  

    Nic to nie dało... nie wiem czy tylne cylinderki nie są do wymiany.. Bo jak zaciągnę ręczny to pedał hamulca robi się twardszy i tarcze lepiej hamują z przodu..( ale tylko jak jest reczny zaciągniety)

  • #4 12 Maj 2011 17:21
    Mad Max
    Poziom 23  

    Wpada za każdym razem czy po podpompowaniu robi się twardy? Przyjrzyj się samoregulatorom z tyłu.

  • #5 12 Maj 2011 18:02
    ociz
    Moderator Samochody

    Swap ogólnie bez sensu bo maluch bardziej tyłem hamuje.

  • #6 12 Maj 2011 18:14
    pablo11z
    Poziom 16  

    Witam
    Wygląda na to, że nie trzymają Ci samoregulatory na tylnych szczękach. Zamiast ustawić szczęki tak żeby były w niewielkiej odległości do bębna pozwalają im się całkiem rozsunąć pod wpływem ściągania sprężyn. Przy hamowaniach pompa musi najpierw wtłoczyć dużo płynu hamulcowego żeby rozsunąć szczęki tylnego hamulca do położenia w którym powinny trzymać je samoregulatory a dopiero od tego miejsca zaczyna się proces właściwego hamowania ( z tego powodu hamulec wpada). Jak zaciągniesz ręczny to sam powodujesz że wstępnie rozsuwasz szczęki i pompa musi już mniej płynu wtłoczyć żeby zacząć hamować. Pewnie tylne koła masz wpięte w sekcję pompy bliżej pedału a przednie w sekcję następną i z tego powodu po naciśnięciu hamulca najpierw wciskany jest tłoczek podający płyn hamulcowy do tylnych kół a dopiero on mechanicznie popycha tłoczek sekcji kół przednich.
    Wymień szczęki z samoregulatorami i problem powinien ustąpić, pamiętaj żeby nie zaoleić powierzchni po których poruszają się samoregulatory.

    Pozdrawiam

  • #7 12 Maj 2011 21:06
    starzu
    Poziom 8  

    To bardzo możliwe.. wymienię szczęki i napisze czy się poprawiło;) dzięki za podpowiedz :)

  • #8 13 Maj 2011 00:28
    Zico63
    Poziom 37  

    Ja na odpowietrzanie układu, gdy był zalewany "od sucha" - mam taki sposób: jeden korek na zbiorniczek, starego typu bez czujnika, wyposażyłem w samochodowy wentyl. Poprzez ten wentyl, z ogromnym wyczuciem (lepiej gdy robi to druga osoba - pilnując jednocześnie by płynu nie brakło, pierwsza spokojnie pracuje z odpowietrznikami), tworzę ręczną pompką do opon nadciśnienie i wówczas otwieram odpowietrzniki.
    Układ odpowietrza się po jednorazowej dla danego koła czynności; nie wymaga nigdy powtórek z odpowietrzania.
    Może to coś pomoże. I naturalnie ważna jest KOLEJNOŚĆ odpowietrzenia: od najdalej do najbliżej położonego odpowietrznika!
    Podany system jest skuteczniejszy od "pompowania" pedałem od samego początku.

  • #9 14 Maj 2011 11:43
    starzu
    Poziom 8  

    To też jest bardzo dobry sposób polecam! Robiłem tak już 4 razy ;) korek przerobiłem na wentyl i kompresorem leciałem, to wszystko ładnie sie odpowietrzyło :)
    Ale jednak będe musiał wymienić z tyłu sczęki i i tłoczki. Tylko nie chce się iść narazie do sklepu ;P No ale już w tym tygodniu to zrobię ;)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME