Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Saab 2.2 tid 98r kontroka silnika

MaciejSt1 23 Kwi 2011 21:50 8743 7
  • #1 23 Kwi 2011 21:50
    MaciejSt1
    Poziom 2  

    Witam szanownych forumowiczów.

    Chciałbym przedstawić swój problem z tym autem.

    podczas jazdy gdy silnik rozgrzewa się powoli nagle zapala się kontrolka silnika. Auta wyraźnie słabnie i gdy puszcze padał gazu wszystko się trzęsie gdyż silnik pracuje strasznie nie równo. Po jakimś czasie kontrolka ta gaśnie i wszystko jest normalnie(oczywiście muszę zmienić bieg do 2200 rpm. Gdy jadę normalnie w mieście znaczy 3000 obrotów i zmiana biegu po pojawieniu się kontrolki silnika po prostu gaśnie i nie można go odpalić przez ok 5 min. Gdy zostawię auto np na 5 godzin potrafię mieć problem z odpalaniem. Potrafię, hmm w zasadzie ma i to często :(

    po podłączeniu suta do komputera pokazały się błędy:
    P1631- Sterownik Pompy(Zakłócenia działania)
    P0400- Recylkulacja spalin(Odchyłka regulacji)
    P1220- Regulacja początku wtrysku(odchyłka regulacji)
    P1335- Sygnał DZG MSG/PSG(szygnał niezrozumiały)
    P0725- Czujnik prędkości obrotowej(Fałszywy sygnał)

    błąd P0400 mógł się pokazać gdy podłączyłem inny przepływomierz przy którym auto W ogóle nie miało mocy i nie dało się nim jeździć. po tym wnioskuję że jest on raczej dobry gdy różnica między 2-ma przepływomierzami była kolosalna.
    (ale mogę się mylić gdyż mało znam się na autach)

    dodam jeszcze że uszkodzeniu uległa pompa wody i z tego co mi mówiono szybko uciekał płyn chłodniczy. (pewnie w aucie przegrzewał się silnik)
    Pompa wtryskowa była regenerowana ponad rok temu.

    0 7
  • #2 24 Kwi 2011 07:33
    niuniu36

    Poziom 27  

    A co w tej pompie było wymieniane.

    0
  • #3 24 Kwi 2011 09:34
    MaciejSt1
    Poziom 2  

    tego właśnie nie wiem gdyż nie znam się za bardzo lecz mogę opisać objawy.
    Więc auto nie miało mocy, było strasznie głośne, i z silnika wydobywał się metaliczny dzwięk. Oczywiście problem z zapowietrzaniem się auta również występował

    co do błędów w komputerze skasowały się 3 lecz P0725 i P1335 dalej zostają w pamięci. Nie wiem czy jak auto ostygnie i będę odpalał na zimnym silniku to reszta błędów pojawi się na nowo. Po prostu mam nadzieje że to znowu nie pompa gdyż wydać 2-gi raz 4500 zł to dla mnie zbyt wiele.

    -1
  • #4 24 Kwi 2011 19:22
    niuniu36

    Poziom 27  

    Na początek wymień czujnik położenia wału,lubią tak robić ciepłe.

    0
  • #6 08 Maj 2011 08:42
    niuniu36

    Poziom 27  

    Tak czujnik ten a co się tyczy problemu z odpalaniem to kąt wtrysku do regulacji,
    A jesli po wymianie czujnika wału dalej będzie P1335 to do wymiany czujnik obrotów wałka w pompie wtryskowej.

    0
  • #7 22 Mar 2012 00:56
    2.2TID
    Poziom 1  

    witam od pewnego czasu smigam saabem 9-3 2.2tid kupilem uszkodzonego,tzn swieci sie kontrolka silnika auto nie ma mocy(czasem zalapuje doslownie na chwilke).podobno sterownik był robiony-ja zmienilem czujnik polozenia walu,i walka pompy oba oryginalne i brak efektów.Po podłączeniu kompa jest błąd P1335,ale autem jezdze caly czas na codzien.Po odlączeniu czujnika polozenia walu na zapalonym silnik nie reaguje.Pomózcie,czy to sterownik czy instalacja walnieta.

    1
  • #8 07 Kwi 2012 10:53
    zbibi
    Poziom 11  

    U mnie auto nie miało mocy i jak jechałem wolno włączała się kontrolka jak dałem w pedał po chwili gasła. Zwolniłem włączała się znowu. Po wymianie czujnika ciśnienia doładowania (z prawej strony na kolektorze dolotowym, czarnego koloru, wtyczka pod kątem) auto normalnie zacząło jeźdźić.

    0