Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mercedes e220 cdi CAN bledy w komunikacji pomiedzy sterownikami

marck9 24 Apr 2011 00:15 12959 16
Texa Poland
  • #1
    marck9
    Level 10  
    witam wszystkich
    mam problem z w/w mercem z 2003 roku. od jakiegos czasu nie chce odpalic silnika (cieply czy zimny-bez znaczenia) i wyskakuje mi na desce komunikat ESP blad natychmiast udac sie do servisu. Po kilku, a czasami po kilkunastu probach zapali i wszystko jest ok. Nic sie nie dzieje w czasie jazdy.
    po podpieciu interfejsu do diagnostyki (mega macs 50) wyskakuje blad w ABS-ie
    kod usterki C1514 - PRZEWOD TRANSMISJI DANYCH LUB CANBUS POMIEDZY STEROWNIKIEM ODCZYTYWANYMI I STEROWNIKIEM SILNIKA - ZAKLOCENIA KOMUNIKACJI.
    przegladnolem wszystkie przewody i sa ok. Mam do was pytanie:
    jaka ma byc rezystancja pomiedzy CAN H, a CAN L?
    wedlug Tolerance data powinna ona wynosic 55-65 ohm u mnie jest 115-116 ohm
    takie wartosci sa na kazdej bez wyjatku wtyczce.
    nastepna "dziwna" rzecza jest fakt ze na wylaczonym silniku nawet z wyciagnietym kluczykiem ze stacyjki po 3-4 krotnym nacisnieciu pedalu hamulca wlacza sie pompa ABS-u i po 5 sekundach wylacza sie. Nie wiem czy ma tak byc czy to nastepny problem do rozwiazania.
    prosze o jakiekolwiek wskazowki co jeszcze powinienem sprawdzic i ewentualnie jakie powinny byc wartosci na danych elementach.
    troche sie rozpisalem, ale zalezalo mi na opisaniu wszystkiego
    dzieki za uwage i najlepszego w swieta.
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pompa tak ma działać. Jest OK. Problem u Ciebie to inna sprawa. Szukasz nie tym co trzeba i nie tam gdzie trzeba.
  • #3
    marck9
    Level 10  
    dzieki za odpowiedz
    no to mam problem pompy ABS z glowy.
    piszesz ze szukam tam gdzie nie trzeba i tym co nie trzeba - mozesz to napisz czym trzeba i gdzie.
    zapomnialem wczoraj dopisac ze sprawdzalem linie can oscyloskopem i wykresy sa jak w zdjeciach z Tolerance data, czyli powinno byc ok , ale problem pozostal i dalej stoje.
    dzieki
  • Texa Poland
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Stacyjka jaka?
  • #5
    marck9
    Level 10  
    nie wiem o co konkretnie pytasz.
    kluczyk jest elektroniczny
    masz info ze mieszkasz w Cork - ja tez w ROI , wiec jak mozesz to daj na PW numer tel zadzwonie
  • #6
    Doran
    Level 14  
    napisz jeszcze czy odpalic znaczy ze rozruch kreci a silnik nie odpala czy ogolnie jest cisza. czy sa jakies inne objawy jak nie odpala np nie dziala dmuchawa od klimy czy szyby. Czy kontrolka silnika i swiec zarowych gasnie w chwili gdy masz problem z odpaleniem? czy probowales tylko jeden kluczyk?
  • #7
    marck9
    Level 10  
    czesc
    probowałem tylko jeden kluczyk
    jak nie chce odpalic i jest problem to nie chodzi rowniez rozrusznik i zalacza sie dmuchawa chlodnicy
    dzieki
  • Helpful post
    #9
    Doran
    Level 14  
    dlatego pytalem.
    wentylator chlodnicy chodzi bo sterownik silnika nie wystartowal (i nie ma komunikacji PWM a zalaczyles mu juz 15-ke), z tego wzgledu tez nie masz autoryzacji rozruchu (i przekaznika rozrusznika ktorym steruje rowniez sterownik silnika).
    Kluczyk w tym przypadku nie jest problemem, stawiam na transmisje CAN miedzy sterownik CDI do EZS-u. W czasie problemu nie gasnie ktoras z kontrolek grzania albo silnika - teraz nie pamietam ktora, chyba grzania.
    Reasumujac z doswiadczenia, sprawdz czy w czasie problemu sterownik silnika dostaje 15-ke (wepnij sobie zarowke czy cos), jesli dostaje wymien (lub z braku laku dognij - wyczysc) pinki na zlaczu F sterownika silnika te od CAN (skretka) , jesli to nie pomoze wymien sterownik silnika. Taka smutna prawda. Co prawda istnieje mozliwosc ze stacja nie wysyla autoryzacji ale ja sie z tym jeszcze nie spotkalem, natomiast w identycznym przypadku wymienilem nascie razy styki i kilkanascie sterownikow. Jak cos podeslij jeszcze bledy z EZS-u i CDI .
    A to co napisales ( o tym, ze SBC nie widzi sterownika silnika po CAN) ,potwierdzilo by tylko, ze problem idzie albo od zlacza albo sterownika CDI.
  • #10
    marck9
    Level 10  
    dzieki za pomoc
    sprobuje jeszcze przeczyscic styki a w najgorszym przypadku wymienie ECU i zobaczymy
  • #11
    hollow
    Level 20  
    Poza stykami proponowałbym przegląd instalacji pod dywanami w aucie czasem dostaje się tam woda i rdzewieją złącza.
  • #12
    Doran
    Level 14  
    hollow wrote:
    Poza stykami proponowałbym przegląd instalacji pod dywanami w aucie czasem dostaje się tam woda i rdzewieją złącza.

    wtedy wiecej sterownikow melduje CAN problem , a zlacze CAN C nie znajduje sie pod dywanem tylko na oslonie pod kierownica. Pod dywanami CAN B.
  • #13
    marck9
    Level 10  
    witam ponownie
    w sterowniku silnika sa bledy:

    - swieca zarowa cylinder 3 (wymienilem dwie i jest to samo) blad p2135
    - stopien koncowy zarzenia blad p1482

    w OBD
    system podgrzewania wstepnego blad p0380

    caly czs sie swieci kontrolka swiec zarowych i po zapaleniu przez 10 sekund silnik pracuje normalnie, a potem jest dziwny odglos silnika i chodzi jakby "twardo" - nie wiem jak to inaczej okreslic.
    wyczyscilem wszystkie styki w ECU - nie byly szczegolnie zabrudzone.

    pomyslcie co to moze byc
    dzieki wszystkim za zainteresowanie
  • Helpful post
    #14
    Doran
    Level 14  
    no to masz dwa rozne problemy.
    pierwszy z uruchamianiem - ktory masz wyjasniony .
    drugi z grzaniem - w tym wypadku swieczka zarowa miala zwarcie i sama jej wymiana nie pomoze bo masz uszkodzony stopien mocy w sterowniku grzania.
    Kazda swieczka jest grzana oddzielnie stad bledy . Najprosciej wymnien sterownik grzania . Troche trudniej , wymontuj go , otworz i w srodku zobaczysz miedziane bezpieczniki na kazdej linii wyjsciowej , napewno latwo zlokalizujesz przepalona blaszke. Zastap ja czymkolwiek na forever.
    Sytuacja ze swiecami nie ma zadnego wplywu na pierwotny opisany przez Ciebie problem.
  • #15
    marck9
    Level 10  
    dzieki
    jutro rano to opanuje i zobaczymy co z tego wyjdzie
    teraz testuje autko po przeczyszczeniu stykow w ECU - narazie jest ok
    jeszcze raz dzieki
    napisze jakie byly efekty tych zabiegow
  • #16
    hollow
    Level 20  
    Doran wrote:
    wtedy wiecej sterownikow melduje CAN problem , a zlacze CAN C nie znajduje sie pod dywanem tylko na oslonie pod kierownica. Pod dywanami CAN B.


    O ile dobrze przeczytałem to nigdzie nic nie pisze o tym jakim sprzętem było diagnozowane, a nie wszystkie systemy wyświetlają swoje błędy na desce.
  • #17
    marck9
    Level 10  
    witam ponownie
    diagnozowalem za pomoca mega macsa 50

    panowie problem rozwiazany!!! faktycznie padniete bylo ECU!
    troche to trwalo ale nie moglem znalesc takiego sterownika, dlatego nie pisalem.
    po przeprogramowaniu wszystko wrocilo do normy i pali bez problemu.
    kolejny problem jaki sie pojawil to świece zarowe - tez mieliscie racje. przepalony byl jeden bezpiecznikow w module swiec
    dzieki wszystkim za zainteresowanie i pomoc
    jak dam rade to sprobuje sie odwdzieczyc
    pozdrawiam