Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zawieszenie Citroen Xantia ...

Marcin5460 28 Wrz 2009 18:25 64518 81
  • #31 28 Wrz 2009 18:25
    robertrobson
    Poziom 12  

    W przyszłości, w razie problemów z hydrozawieszeniem w citroenach proponuję zasięgnąć fachowej rady TU.

  • Sklep HeluKabel
  • #32 01 Paź 2009 17:33
    osmi2
    Poziom 9  

    zebzek79 napisał:
    Witam.Mam problem z zawieszeniem w mojej xantii,a mianowicie cos sie porobilo i nie mam szosowego polozenia.Gdy opuszcze samochod na maxa,to sie opuszcza,ale gdy daje na szosowe,to tyl sie podniesie a przod jest dalej w dole.Z drugiej jednak strony,gdy dam na polozenie serwisowe to pnie sie do gory,ale po przelozeniu na normalne polozenie tyl opadnie a przod dalej pozostaje w gorze.Prosze o opinie co moze byc tego przyczyna.Plyn nigdzie nie ucieka i pompa lhm byla niedawno regenerowana.


    Witam mam taki sam problem ale oprócz tego zawieszenie jest strasznie twarde a nie mam pojęcia o citroenach bo to mój pierwszy. Gdzie może być problem, jak szukać, gdzie, i jak to naprawić. Pozdrawiam

  • #33 02 Paź 2009 08:10
    tomekb
    Poziom 25  

    Prawdopodobnie sfery do wymiany.

  • #34 02 Paź 2009 17:51
    osmi2
    Poziom 9  

    A wszystkie czy któraś dokładnie bo z tyłu są 3 i z przodu są 3.

  • #35 04 Paź 2009 18:14
    djdimi
    Poziom 1  

    Witam jestem tu świeży że n

    Dodano po 10 [minuty]:

    Witam jestem tu świeży nie za bardzo się ograniam w tym wszytskim.
    Kupiłem jakiś miesiąc temu citroen xantia 1.8i 8v z 94 roku i zaczynam mieć problemy z zawieszeniem. Problem polega na tym, że tył w pozycji szosowej coś za nisko leży. autko buja sie na nierównościach niemiłosiernie. Auto podnosi sie normalnie (tzn w położeniu chyba serwisowym) i tył i przód idą do góry jak należy. Sprawdzałem płyn i jest go pod dostatkiem. Proszę o pomoc bo zabardzo sie na tym nie znam.:cry: Z góry dzięki. Aha jakby ktoś miał jakieś poradniki do tego samochodu w formie elektronicznej i mógł przesłać na maila bym był wdzięczny. Djdimi(malpa)vp.pl

  • #36 04 Paź 2009 19:47
    tomekb
    Poziom 25  

    Zawiechę musisz wyregulować na korektorach, przód ma być 155mm a tył 425mm.

  • #37 29 Lis 2009 11:54
    zebzek79
    Poziom 10  

    Witam ponownie.Jakiś czas temu wymieniłem pompę LHM na inną,po regeneracji i od tego momentu zauważyłem,że przednie koła podskakują na większych wybojach,tzn.odrywają się od podłoża.Ta nowa pompa działa rewelacyjnie i szybko reaguje na zmiany zawieszenia,tylko właśnie te odrywanie się kół.Przy starej pompie nie miałem tego problemu,ale działała znacznie wolniej i mniej efektywnie.Czy to amortyzatory już nie domagają,czy to ma jakiś związek ze spawanym przewodem ciśnieniowym?

  • #38 29 Lis 2009 21:30
    PAWEL222227
    Poziom 16  

    Masz zapowietrzone zawieszenie zrób jej kilka pompek to jej przejdzie.

  • #39 01 Gru 2009 18:08
    zebzek79
    Poziom 10  

    Robię jej codziennie po kilka pompek,ale to nic nie daje.Czy jest możliwość,że pompa oraz cały układ się jakimś cudem nie odpowietrza?Jeśli tak,to jak to odpowietrzyć?Pozdrawiam wszystkich.

  • #40 26 Sty 2010 17:58
    artek8001
    Poziom 8  

    witam mam citroena xantie jakis czas temu wymienialem tulejke na wachaczu z przodu iod tamtej pory mialem twardy przod , podniesiony do samej gory i nie chcial opasc a tyl byl ok czyli podnosil i opadal,ktos mi powiedzial ze jest zapowietrzony i odkrecilem rurke od gruchy z lewej strony iwyciekl plyn ale opad teraz ani nie podnosi ani niema chamulcow a plyn jest wiec co sie stalo ?

  • Sklep HeluKabel
  • #41 06 Lut 2010 21:04
    Patelak
    Poziom 12  

    witam ma problem z zawieszeniem jest podniesione do gory i niezchodzi na dol wogole co moze byc przyczyna??
    po jakim czasie po odpaleniu zimnego silnika kontrolka: STOP powinna zgasnac??
    Prosil bym o jakies porady.

  • #42 07 Lut 2010 14:57
    Patelak
    Poziom 12  

    Przod chodzi na dol i do gory bez problemu a tyl jak pojdzie do gory to na dol niechce isc. po 20 probach na zgaszonym i zapalanym z nowu silniku uda sie zeby tyl zszedl na dol. ale niema na to reguly.
    Czymoze to byc jakis sensor wysokosci ktory jest nieby umieszczony gdzies z tylu(ktos mi tak powiedzial ale nie moge go znalezc nawet).
    Prosze o pomoc

  • #44 15 Lut 2010 00:09
    klimek-xantia
    Poziom 12  

    jeżeli xantia leży na glebie to zawsze będzie twarda. Jak auto jest odpalone w pozycji do jazdy i nie chce się podnieść, to trzeba zwrócić uwagę jak często cyka zawór, jeżeli co około 10 sekund lub mniej to kilka problemów brak LHM-u, pusty akumulator ciśnienia. Jeśli się podniesie i nadal jest twarda problem ze sferami. Po stronie która jest twarda do wymiany lub do nabicia sfera lub kula jak kto woli. Nie należy się przejmować tym, że powoli się podnosi zależy jaka pompa ma się podnieść (z pozycji na dole czasami trochę to trwa).Jeżeli po zmianie dźwigni w inną pozycję podnosi się lub opada korektory wys. są oki.

    Dodano po 6 [minuty]:

    po zgaszeni silnika xantia powinna stać w pozycji do jazdy normalnie, jeżeli opada tył albo problem z kulą anty opadową,nieszczelność układu lub jeżeli opada natychmiast może nie być kuli w 94rok nie wszystkie miały, natomiast przód jeżeli opada problem z kulą (aku. ciśnienia) lub nieszczelność w układzie

  • #45 15 Lut 2010 11:40
    darakas
    Poziom 1  

    witam!!posiadam xantie 1.8i 94r. no i mam problemz zawieszeniem....usztywnia mi się przód samochodu.wszystkie położenia samochodu działają , także wnioskuję po innych postach że to sfery.
    moja prośba!
    mieszkam po za granicami kraju i serwis citroenów jest cholernie drogi,czy jest ktoś w stanie opisać jak sprawdzić sfery(która jest popsuta),oraz spsób ich wymiany.
    chodzi o opis krok po kroku , jak dla laika.
    z góry dzieki za pomoc!!

  • #46 15 Lut 2010 21:09
    tomekb
    Poziom 25  

    Patelak napisał:
    http://www.citrina.lt/failai/tech/Hydroaktyvas/Hydractive_pakaba-Hidraulic%20spec.pdf


    SCHEMAT DZIALANIA ZAWIESZENIA HYDRAULICZNEGO ...

    W JAKI SPOSOB ROZEBRAC I PRZECZYSCIC KOREKTOR??
    POMOZCIE!!!
    nikogo tu niemam??

    wyciągnij korektor tylko pamietaj gdzie idzie jaki przewód
    wymyj wszystko benzyna ekstrakcyjną
    rozbierz go i jeszcze raz wymyj, przyda sie spręzarka
    wyczyśc tez filtry w zbiorniku, płyn wymienia sie co dwa lata
    po montazu musisz wyregulowac zawieszenie

  • #47 15 Lut 2010 21:22
    Patelak
    Poziom 12  

    No właśnie nie wiem jak wyregulować, zawieszenie chodzi ale jakoś chaotycznie te tylne właśnie.
    Można o jakąś instrukcje co i jak.

  • #48 16 Lut 2010 08:50
    klimek-xantia
    Poziom 12  

    kolego darakas ,jeżeli auto reaguje na zmianę dźwigni wys. i na obciążenie( auto w pozycji do jazdy, dwie osoby niech siądą na błotnikach auto powinno skorygować wysokość- no chyba że kulki całkiem kich) to korektor jest oki. Sfery można sprawdzić u mechanika. Sam możesz tylko stwierdzić ,że przód jest sztywny albo nie. Wymiana sfer przednich jest banalna. Auto w dół czyli dźwignia w dół poczekaj aż opadnie. Wtedy nie ma ciśnienia w układzie. Kulkę bierzesz i odkręcasz, może iść lekko a może być mocno dokręcona(klucz jak do filtrów lub coś co obejmie kule). Połóż sobie szmatę pod kulą bo trochę LHM-u wycieknie ale nie dużo. Zwróć uwagę czy LHM się nie pieni(jeżeli mocno się pieni to może świadczyć o zerwanej membranie w kuli. Bierzesz drugą kulkę i wkręcasz ale nie dokręcaj jej mocna normalnie ręką. Nie wymieniaj tylko prawej lub tylko lewej - tylko komplet. Potem auto do pozycji do jazdy auto powinno być miękkie. Po zgaszeniu auto powinno też być miękkie.
    pozdrowionka

    Dodano po 25 [minuty]:

    Czas takiej operacji max 15 minut, chyba że problem z odkręceniem. Potem skontroluj ilość LHM-u (pozycja max w górę-czerwony grzybek na zbiorniku LHM powinien być pomiędzy dwoma czerwonymi kreskami. Poza ty sprawdź co ile słychać zawór w dobrych egzemplarzach co 1,5 min ale jak będzie 30-40 sekund też jest oki , w benzynie słuchać zawór bez problemu. Jeżeli cyka często, a nie masz wycieków to mało LHM lub pusty aku ciśnienia czyli środkowa kulka. Sprawdź też wysokość swojego auta, jeżeli jest w pozycji do jazdy a u ciebie będzie bardzo wysoko ( to też będzie sztywniejsza) trzeba ustawić prześwit odsyłam do strony klubu cytrynki tam jest opisana operacja krok po kroku chyba na przykładzie BX-a polecam dobrze opisane

    Dodano po 10 [minuty]:

    artek8001 napisał:
    witam mam citroena xantie jakis czas temu wymienialem tulejke na wachaczu z przodu iod tamtej pory mialem twardy przod , podniesiony do samej gory i nie chcial opasc a tyl byl ok czyli podnosil i opadal,ktos mi powiedzial ze jest zapowietrzony i odkrecilem rurke od gruchy z lewej strony iwyciekl plyn ale opad teraz ani nie podnosi ani niema chamulcow a plyn jest wiec co sie stalo ?

    Jeżeli bawisz się z zawieszeniem przód ( tuleje wahacz, gumy na stabilizatorze ) potem potrzebna jest reg. prześwitu, jak sam nie potrafisz podjedź do warsztatu taka operacja nie powinna przekroczyć 20 pln, natomiast jak odkręciłeś kule przód a auto było w pozycji do jazdy to wywaliło LHM. Takie rzeczy robi się na aucie opuszczonym!!!!!!!!!!!!!!!!!!w układzie jest bardzo duże ciśnienie

  • #49 16 Lut 2010 10:10
    Patelak
    Poziom 12  

    klimek-xantia napisał:
    ... ustawić prześwit odsyłam do strony klubu cytrynki tam jest opisana operacja krok po kroku chyba na przykładzie BX-a polecam dobrze opisane

    ...


    mozna linka bo przeszedlem cale jedne forum o cytrynkach i nieznalazlem moze nie na te trafilem

  • #50 17 Lut 2010 09:36
    klimek-xantia
    Poziom 12  

    :sm37: Ja też nie mogę tego znaleźć, a było bo sam korzystałem. Było o ustawianiu prześwitu wraz ze zdjęciami, wymiana żarówek w desce rozdzielczej itp.. Jakiś czas temu wygląd strony został zmieniony, był tam dział jak naprawić różne rzeczy i jaka jest skala trudności. Jak na mierze to dam linka. Chyba, że ktoś z kolegów już znalazł.

    Dodano po 1 [minuty]:

    nie forum, a KLUB CYTRYNKI

  • #51 17 Lip 2010 21:14
    arieldtm
    Poziom 1  

    witam.
    mam problem z zawieszeniem mianowicie podnosi sie ale jak sie podniesie to rozszczelnia pompe, wczesniej byla wymieniana maglownica moze tu jest jakis problem?

  • #52 18 Lip 2010 12:05
    PAWEL222227
    Poziom 16  

    arieldtm napisał:
    witam.
    mam problem z zawieszeniem mianowicie podnosi sie ale jak sie podniesie to rozszczelnia pompe, wczesniej byla wymieniana maglownica moze tu jest jakis problem?


    Opisz problem dokładniej to może coś wymyślimy.

  • #53 28 Lip 2010 18:25
    hugo1503
    Poziom 9  

    Witam. Jestem słaby w temacie mechaniki ale mam pytanko, czy jest możliwość aby samochód po prostu nie opadał po zgaszeniu silnika, może jest jakaś blokada, czujnik itp.? Proszę o podpowiedź.

  • #54 31 Lip 2010 13:12
    PAWEL222227
    Poziom 16  

    W xantii zaczeli wkładać "zawory sc-mac" chyba od 95 roku.Poszukaj schematów hydrauliki .Te zawory są od tego. A jeszcze pochwal się kolego o jakim aucie mówimy.

  • #55 04 Sie 2010 15:38
    surikata
    Poziom 1  

    witam. mam kilka pytań
    Moja xantia ma trochę dziwne zachowania:
    1. Kiedy podjeżdżam na parking, nie wyłączam silnika , czasem zdarza się że sama podnosi przód i po chwili wraca do wcześniejszej pozycji.
    2. Po wyłączeniu silnika opada, a podobno nie powinna ( rocznik 2000 , 2.0 hdi 109km , kombi)
    3. Zawieszenie jest dość twarde i sprężynuje na wybojach ( czy przyczyną tego może być stary LHM?? )

    Proszę o pomoc.

  • #56 10 Sie 2010 23:05
    annubis17
    Poziom 14  

    surikata napisał:
    witam. mam kilka pytań
    Moja xantia ma trochę dziwne zachowania:
    1. Kiedy podjeżdżam na parking, nie wyłączam silnika , czasem zdarza się że sama podnosi przód i po chwili wraca do wcześniejszej pozycji.
    2. Po wyłączeniu silnika opada, a podobno nie powinna ( rocznik 2000 , 2.0 hdi 109km , kombi)
    3. Zawieszenie jest dość twarde i sprężynuje na wybojach ( czy przyczyną tego może być stary LHM?? )

    Proszę o pomoc.

    Jak już było wcześniej mówione o twardym zawieszeniu, to znaczy że trzeba nabić KULE!
    2. Kula antyopadowa do nabicia lub wymiany
    1. Dzieje się tak podczas kręcenia kierownicą, czy po prostu stania i nic nie robienia? Nikt nie wysiada w tym momencie akurat?

  • #57 24 Wrz 2010 12:28
    markos11
    Poziom 2  

    Witam. Ja również niedawno nabyłem Xantie i mam pytanie związane z zawieszeniem. W jakim położeniu zawieszenia dolewamy płynu LHM? I drugie pytanie dlaczego świeci lub miga żarzy sie kontrolka STOP w czasie jazdy lub po zatrzymaniu odpaleniu silnika. Brak wężyka na korku LHM gdzie ten wężyk powinien sie łączyć,czy to jest tylko przelew na ziemie:idea: dziękuje za podpowiedzi. Płyn LHM dostępny na allegro za 1L do 30zł.info dla poszukujących.
    I jeszcze jedno czy zbiornik płynu LHM jest połączony ze wspomaganiem kierownicy?? bo mam walniętą maglownice i wycieka.

  • #58 24 Wrz 2010 12:53
    annubis17
    Poziom 14  

    markos11 napisał:
    Witam. Ja również niedawno nabyłem Xantie i mam pytanie związane z zawieszeniem. W jakim położeniu zawieszenia dolewamy płynu LHM? I drugie pytanie dlaczego świeci lub miga żarzy sie kontrolka STOP w czasie jazdy lub po zatrzymaniu odpaleniu silnika. Brak wężyka na korku LHM gdzie ten wężyk powinien sie łączyć,czy to jest tylko przelew na ziemie:idea: dziękuje za podpowiedzi. Płyn LHM dostępny na allegro za 1L do 30zł.info dla poszukujących.
    I jeszcze jedno czy zbiornik płynu LHM jest połączony ze wspomaganiem kierownicy?? bo mam walniętą maglownice i wycieka.

    1. W górnym serwisowym.
    2. Powodów może być wiele, niewydolność pompy, utrata ciśnienia związana z przeciekami itd.
    3. To tylko przelew.
    4. Sam zbiornik tylko odbiera powrót płynu z magla, ale teoretycznie oczywiście że jest połączony, przecież to jeden układ.

  • #59 24 Wrz 2010 13:14
    markos11
    Poziom 2  

    Dzięki annubis17. Czyli zbiornik LHM jest połączony z wspomaganiem hamulcami i zawieszeniem ,tak?? i czy na razie mogę tak jeździć bezpiecznie i sie wiecej nic bardziej nie popsuje w związku z miganiem kontrolki? w poniedziałek wymieniam maglownice na nową niestety regeneracja jest wątpliwa bo oprucz tego ma luzy.I przy wymianie maglownicy w jakim położeniu powinno być zawieszenie i jakie czynności trzeba zrobic po wymianie związane z całym układem? pozdrawiam

  • #60 24 Wrz 2010 13:44
    annubis17
    Poziom 14  

    markos11 napisał:
    Dzięki annubis17. Czyli zbiornik LHM jest połączony z wspomaganiem hamulcami i zawieszeniem ,tak?? i czy na razie mogę tak jeździć bezpiecznie i sie wiecej nic bardziej nie popsuje w związku z miganiem kontrolki? w poniedziałek wymieniam maglownice na nową niestety regeneracja jest wątpliwa bo oprucz tego ma luzy.I przy wymianie maglownicy w jakim położeniu powinno być zawieszenie i jakie czynności trzeba zrobic po wymianie związane z całym układem? pozdrawiam

    Ryzykujesz utratą hamulców i wspomagania jeśli będzie zbyt małe ciśnienie w układzie przez ten wyciek.
    Przy wymianie oczywiście opuszczone, a po wymianie jak nic nikt nie poknoci to nie trzeba nic robić poza uzupełnieniem płynu w zbiorniku.