Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zawieszenie Citroen Xantia ...

Marcin5460 24 Wrz 2010 13:53 62256 81
  • #61 24 Wrz 2010 13:53
    markos11
    Poziom 2  

    100krotne dzieki za podpowiedz i rady annubis17.:arrow::idea::D

  • #62 26 Wrz 2010 11:58
    zeus19741230
    Poziom 2  

    witam plynu dolewaj zawsze na podniesionym na sama gore a jezeli mruga kontrolka to masz za malo plynu tak jak u mnie albo nie masz powrotu nie wiem co jest odpowiedzialne za pokazywanie stanu czy brak tego wezyka ma wplyw na pokazywanie stanu

  • #63 26 Wrz 2010 13:24
    annubis17
    Poziom 14  

    zeus19741230 napisał:
    witam plynu dolewaj zawsze na podniesionym na sama gore a jezeli mruga kontrolka to masz za malo plynu tak jak u mnie albo nie masz powrotu nie wiem co jest odpowiedzialne za pokazywanie stanu czy brak tego wezyka ma wplyw na pokazywanie stanu

    Kontrolka odpowiada za kontrolę całości hydrauliki. Zapala się jak jest za mało płynu, zbyt niskie ciśnienie w układzie, lub jak jest za mało oleju w silniku. To ostatnie nie potwierdzone oficjalnie, ale u wielu ludzi kontrolka gasła po dolaniu oleju do silnika.
    Powrotu? Jakiego powrotu? Przecieków czy płynu roboczego?

  • #64 19 Mar 2011 19:24
    bart_lach
    Poziom 2  

    witam !!!
    Śledzę informację na ten temat jednak niemogę znaleźć odpowiedzi na dręczącą mnie usterkę mojej cytrynki. Otóż dość sprawnie zawieszenie reaguje na zmiany ustawienia postojowego oraz tzw. serwisowego. Jednakże w ustawieniu II i III przód auta niereaguje. Czy jest to awaria regulatora zawieszenia przedniej osi czy może coś innego? Martwi mnie też brak dźwięku towarzyszącego działaniu pompki.

  • #65 19 Mar 2011 20:11
    annubis17
    Poziom 14  

    bart_lach napisał:
    witam !!!
    Śledzę informację na ten temat jednak niemogę znaleźć odpowiedzi na dręczącą mnie usterkę mojej cytrynki. Otóż dość sprawnie zawieszenie reaguje na zmiany ustawienia postojowego oraz tzw. serwisowego. Jednakże w ustawieniu II i III przód auta niereaguje. Czy jest to awaria regulatora zawieszenia przedniej osi czy może coś innego? Martwi mnie też brak dźwięku towarzyszącego działaniu pompki.

    Serwis górny czy dolny? Jakie to wg. ciebie ustawienie postojowe? Ustawienie II i III to tryb do jazdy i terenowy, a jego brak jest zazwyczaj spowodowany spadnięciem plastikowego łącznika korektora pod autem. Sprawdź na kanale czy ci tam ten łącznik nie dynda na korektorze z przodu. I czemu martwi cie ten brak? Jak jej nie słychać to dobra oznaka...

  • #66 19 Mar 2011 23:10
    bart_lach
    Poziom 2  

    Przepraszam ale niewiedziałem, że najniższe ustawienie to też serwisowe. Odnośnie dyndania niewidziałem nic przy czym niekorzystałem z kanału(z przyczyn ograniczonych możliwości regionalnych:). Dziękuję za radę sprawdzę to.

  • #67 20 Mar 2011 12:34
    darcio71
    Poziom 1  

    Witam mam problem z Xantią 1,9 TD 97r opadł przód i nie podnosi się nic z opisów nie pomogło

  • #68 09 Kwi 2011 14:08
    wrobel123
    Poziom 2  

    witam. Mam pytanie odnośnie podnoszenia samochodu xantia.a mianowicie rzecz polega na tym że przód fajnie się podnosi ekstra a tył ledwo ledwo. w którym miejscu dokonuje się regulacji ? Mógł ktoś zamieścić zdjęcie odnośnie miejsca regulacji i pokrótce opisać co robić. Proszę o pomoc gdyż borykam się z tym już trochę. Pozdrawiam ( chodzi mi o tył)

  • #69 13 Kwi 2011 15:17
    markos11
    Poziom 2  

    Witam. Wszystko działa.Przyczyna- nieszczelna środkowa kula (drobny wyciek) ale największy numer to był taki że miałem nie oryginalną śrubę przelotową łączącą wąż wysokiego ciśnienia z pompą (samoróbka) ta na górze pompy.Czyszczenie filtrów.Wymiana przewodów łączących środkową kule i uszczelnienie. .I wszystko działa jak należy. kontrolka szybko reaguje. Poziomowanie w normie.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Tak jeździłem przez pół roku i wszystko było OK. teraz jest nowy problem! Odpalam wszystko jest OK robie jakiś 1 km zapala sie kontrolka i przy którymś hamowaniu pedał hamulca robi się jak sprężyna i zero hamowania(ostatnio uciekałem na pobocze żeby nie zaliczyć dzwona) strasznie niebezpieczne rozwiązanie układu przez francuzików.Kto to dopuścił do ruchu. W poniedziałek odstawiam na warsztat jak coś będę wiedział jaka jest przyczyna napiszę. A może ktoś wie?????? Pozdrawiam

    [

  • #70 14 Kwi 2011 16:53
    xantia3200+
    Poziom 8  

    układ hamulcowy wspólny z układem zawieszenia, i wspomaganie kierownicy czyli wspólna pompa i zbiorniczek na lhm, prawdopodbnie może to być pompa.

  • #71 17 Kwi 2011 10:11
    PAWEL222227
    Poziom 16  

    Każdy hydropneumatyk ma zawór bezpieczeństwa który w przypadku zaniku ciśnienia z pompy przeładowuje ciśnienie z zawieszenia właśnie do hamulców,+ do tego hamulec ręczny na przednie koła.

  • #72 17 Kwi 2011 15:16
    wrobel123
    Poziom 2  

    ok udało mi się załatwić problem z podnoszeniem;) powie mi ktoś jak ustawić wielkość prześwitu

  • #73 24 Cze 2011 00:31
    brazyl15
    Poziom 1  

    witam
    Xantia 2.0 8V 1994 r problem jest taki, że jest miękka podczas jazdy, moim zdaniem aż za miękka. tzn nadsterowna, jak ruszę szybko kierownicą w prawo, lewo, to czuję jak tył dziwnie się przemieszcza ( kołysze). Jest to Hydroaktiv .Dałem z tyłu nowe kule z małymi dyszami, jest troszkę twardsza, ale nadsterowność pozostała, czego szukać? :?:

  • #74 17 Lut 2012 16:33
    autocytryna
    Poziom 1  

    Witam. Mam pytanie gdzie można kupić zacisk na tylny stabilizator o średnicy 22mm do Citroena Xanti na który zakłada się łącznik plastikowy korektora. Proszę o szybką odpowiedź.

  • #75 31 Mar 2012 15:28
    djcarlos
    Poziom 8  

    Witam! Mam bardzo podobny problem. Ale jestem nowy w temacie zawieszenia xantii. W moim aucie zawieszenie przednie albo spada na szosę albo idZie do góry na serwis. Tył pracuje raczej ok. Z przodem jest tak, że muszę szukać dźwignią miejsca w którym przód ustawi się do jazdy ale wtedy położenie dźwigni jest pomiędzy punktami fabrycznymi. Najczęściej pomiędzy drogowym i glebą. Co robić i gdzie tego szukać?

  • #77 05 Kwi 2012 06:43
    djcarlos
    Poziom 8  

    A właśnie nie działa i a dlań na jakąkolwiek podpowiedz...

  • #78 05 Kwi 2012 07:39
    karola44-81
    Poziom 27  

    Carlos a wchodziłeś pod samochód i sprawdzałeś czy coś nie odpadło. Z regóły najpierw należy sprawdzić tradycyjnie łączniki plastikowe między zawieszeniem, ą korektorem wysokości. Jak reaguje na wysokość, tylko ma dwie pozycje- gleba i na paluszkach stoi no właśnie sprawdź te łączniki i ich mocowania. Tam się ustawia prześwity, więc i samo mocowanie do zwieszenia np. sie uszkodziło. Robiłeś coś przed awarią pod samochodem?

  • #79 08 Kwi 2012 11:37
    djcarlos
    Poziom 8  

    Szczerze to pod samochodem jeszcze nigdy nie byłem. Miałem wrażenie ze to bardziej kwestia regulacji czy czegoś. Brzmi to średnio prosto ale we wtorek pojadę i postaram się coś tam dojrzeć. A jak wrócę to będę pytał dalej. Dzięki i wesołych!

  • #80 08 Kwi 2012 11:44
    karola44-81
    Poziom 27  

    Szczerze to wystarczy przeczytać od dechy do dechy ten temat. Po tej lekturze wyhaczyć sobie same odpowiedzi - tj. ok 20% tekstu i najbardziej prawdopodobne proste do zdiagnozowania usterki i przyczyny już znajdziesz. Jak się okaże, że to coś poważniejszego- no cóż trzeba drążyć.

  • #81 09 Cze 2012 00:19
    trebacz87
    Poziom 2  

    Carlos pewnie spadło Ci cięgno/łącznik plastikowy o którym tu pisali z kulki. Wciisnąć go i powinno dziłać. Możesz też zabezpieczyć jakoś żeby nie wyskoczył lub kupic ciegno nowe.

  • #82 08 Paź 2012 19:15
    --danek20--
    Poziom 2  

    wymiana samego ciegna nic nie da

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME