Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 6 , 2.0 diesel, schemat rozrzadu

jacekfordfocus 24 Kwi 2011 12:04 43866 23
  • #1 24 Kwi 2011 12:04
    jacekfordfocus
    Poziom 8  

    Witam, czy ktos ma scemat ustawienia paska rozrzadu do mazdy 6, 2.0 diesel ?. Potrzebuje wymienic pask.

  • Pomocny post
    #2 24 Kwi 2011 12:26
    pioart
    Poziom 37  

    Mało danych
    MAZDA 6 (GG) 2.0 DI
    1 Oznaczenie GMP
    2 znak odniesienia
    3 Śruba(y) ustalająca
    4 Śruba(y) - urządzenie napinające
    5 urządzenie napinające
    Mazda 6 , 2.0 diesel, schemat rozrzadu

  • #3 25 Kwi 2011 12:18
    jacekfordfocus
    Poziom 8  

    dzieki za schemat, powinno mi to pomoc przy wymianie paska

  • #4 03 Maj 2011 21:35
    jacekfordfocus
    Poziom 8  

    schemat wydaje sie byc wystarczajaco dobry, zeby zmienic pasek, pytanie dodatowe - co trzeba rozebrac, zeby sie do niego dobrac i w jakiej kolejnosci ? Jesli ktos moze cos na ten temat podpowiediziec, to bardzo prosze.

  • #5 03 Maj 2011 21:41
    romanhoks
    Poziom 15  

    Kolego masz schemat i niewiesz jak sie dobrac do paska.To znaczy ze nie masz pojecia o wymianie i nie wiesz jak do tego podejsc.Zostaw te prace do fachowca bo zle zalozenie paska grozi pokrzywieniem zaworow.A to troche kosztuje.

  • Pomocny post
    #6 03 Maj 2011 23:55
    pioart
    Poziom 37  

    Proszę

    1 Osłona
    2 Śruba koła pasowego wału korbowego
    3 Koło pasowe wału korbowego
    4 Śruby osłony paska rozrządu
    5 Osłona paska rozrządu
    Mazda 6 , 2.0 diesel, schemat rozrzadu

  • #7 04 Maj 2011 00:23
    jacekfordfocus
    Poziom 8  

    Doceniam te szczera rade ale tyle to mogla mi powiedziec moja babcia. Wymienialem juz paski w paru moich samochodach, nieraz klopotliwe bylo zdjecie samej pokrywy rozrzadu i innych paskow, tak zeby niczego nie uszkodzic. Sam pasek jeszcze nie wymaga wymiany ale chce sprawdzic, czy jest prawidlowo ustawiony. Jesli bedzie ok, to nie bede go ruszal.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Dzieki za istotna podpowiedz. Juz przymierzylem sie do tej wymiany i zdjalem gorna oslone, mocowanie zawieszenia silnika, odsunalem zbiornik wplynu do spryskiwaczy. Teraz trzeba sie bedzie zabrac za pasek klinowy i kolo pasowe, zeby dojsc do dolnej pokrywy oslony rozrzadu.

  • #8 04 Maj 2011 06:57
    Usunięty
  • #9 04 Maj 2011 10:04
    pioart
    Poziom 37  

    „jorgr83” ma rację , rozrząd jest prosty , nawet brak pomostu do podwieszenia silnika nie jest wielka przeszkodą . Co do napinacza to przy wymianie w zasadzie wymienić , ale konieczność jest wtedy kiedy nie trzyma parametru wymiaru / przy zblokowanym / musi się mieścić w wymiarach 12,9 - 14,6 mm , w innym wypadku wymiana . Rolka wiadomo wymiana .
    Pozdrawiam
    Mazda 6 , 2.0 diesel, schemat rozrzadu

  • #10 04 Maj 2011 20:26
    Usunięty
  • #11 06 Maj 2011 17:58
    jacekfordfocus
    Poziom 8  

    Dzieki wszystkim za istotne podpowiedzi, pasek rozrzadu zmienilem, nie wiem jak napina sie pasek alternatora. Jak poluzowac napiecie w napinaczu paska alternatora, prosze o podpowiedz

  • #12 06 Maj 2011 18:26
    romanhoks
    Poziom 15  

    A jak zdemontowales pasek? Nozem?

  • #13 07 Maj 2011 10:38
    jacekfordfocus
    Poziom 8  

    Demontaz byl latwy, odkrecilem napinacz, pasek sie poluzowal na tyle , ze dal sie zdjac bez noza. Zamontowalem go w koncu po odciagnieciu kolka napinacza do gory. Dosyc prymitywnie ale skutecznie.
    Samochod odpalil bez problemu, chodzi jak zegarek, pzejechalem juz 100 km po zmianie paska, powinno byc wszystko dobrze, dzieki wszystkim za pomoc

  • #14 13 Sty 2017 18:47
    zmarta
    Poziom 4  

    pioart napisał:
    Mało danych
    MAZDA 6 (GG) 2.0 DI
    1 Oznaczenie GMP
    2 znak odniesienia
    3 Śruba(y) ustalająca
    4 Śruba(y) - urządzenie napinające
    5 urządzenie napinające
    Mazda 6 , 2.0 diesel, schemat rozrzadu


    Jestem przy wymianie uszczelki głowicy. Głowica zdjęta.
    Ustawienie wału silnika wg znaków GMP - jak na rysunku, to GMP mają tłoki 2 i 3 , tłok 1 i 4 jest na dole
    jak to wytłumaczyć ? zasadniczo powinno się ustawiać rozrząd na 1 lub 4 cylindrze w zależności od konstrukcji silnika

  • #15 13 Sty 2017 20:34
    coperfild
    Poziom 31  

    Ustaw wałek rozrządy na znaki i zobacz które krzywki są do góry, może tak ma być.

  • #16 13 Sty 2017 22:40
    zmarta
    Poziom 4  

    coperfild napisał:
    Ustaw wałek rozrządy na znaki i zobacz które krzywki są do góry, może tak ma być.


    głowica przykręcona: zgodnie z instrukcją lekko, 30Nm i 3 x 90 stopni

    jutro ustawiam wszystkie znaki i zakładam pasek, tylko nie rozumiem dlaczego Mazda nie respektuje zasady:
    I cylinder, GMP, znak pompy wtryskowej, krzywki na pierwszym cylindrze ?

    I mam pytanie: czy punkt wtrysku w tym ustawieniu zależy od czujnika położenia wału ?

  • #17 13 Sty 2017 22:44
    T5
    Moderator Samochody

    zmarta napisał:
    Ustawienie wału silnika wg znaków GMP - jak na rysunku, to GMP mają tłoki 2 i 3 , tłok 1 i 4 jest na dole

    A przekręć wałem tak, żeby pierwszy tłok był w górze i zobacz na znak na wale. :)

    Myśleć przy robocie, myśleć :)

  • #18 14 Sty 2017 16:58
    zmarta
    Poziom 4  

    T5 napisał:
    zmarta napisał:
    Ustawienie wału silnika wg znaków GMP - jak na rysunku, to GMP mają tłoki 2 i 3 , tłok 1 i 4 jest na dole

    A przekręć wałem tak, żeby pierwszy tłok był w górze i zobacz na znak na wale. :)

    Myśleć przy robocie, myśleć :)


    wałek rozrządu zamontowany. koło zębate zgodnie z punktem montażowym > zawory zamknięte dla 1 cylindra /krzywki na dole/
    tłok pierwszego cylindra w GMP, lecz znak montażowy na wale jest przesunięty o 180 stopni /trzeba zrobić samemu znak markerem, fizycznie inaczej być nie może.

    zastanawiam się czy to normalne, lub czy ktoś odkręcał i odwrotnie zamontował kółko z znakami na wale silnika ?

  • #20 14 Sty 2017 17:47
    pioart
    Poziom 37  

    zmarta napisał:
    czy ktoś odkręcał i odwrotnie zamontował kółko z znakami na wale silnika ?

    Nie da się inaczej zamontować. Na wewnętrznej stronie koła nie ma innego znaku?

  • #21 14 Sty 2017 19:32
    zmarta
    Poziom 4  

    karb na bloku silnika i występ na kole zębatym wału nie są ,,znakami,, montażu paska, bo wykazują po ustawieniu DMP tłoka, to znaczy, że na moim kole wału nie ma żadnego znaku fabrycznego odnoszącego się ustawienia GMP tłoka na 1 cylindrze.
    Zdjęcie z opisem.
    Oznaczyłem markerem punkt, wszystko ustawione, pasek założony, kręci się wszystko bezkolizyjnie.
    Kiedy uruchomię silnik nie wiem, bo u mnie w garażu zimno, a jeszcze trochę pozostało do skręcania.
    Jak uruchomię to dam znać.

    Moja
    Mazda Premacy 2.0 DiTD z grudnia 2001 rok produkcji i właśnie takie ma koło na wale do paska rozrządu, na to koło przykręca się jeszcze koło pasowe napędzające alternator i klime, ale to na samym końcu i jest nie istotne z tematem.

  • #22 15 Sty 2017 16:53
    zmarta
    Poziom 4  

    Sprostowanie i wyjaśnienie:
    sprawdziłem, w miejscu gdzie jest karb na bloku > na kole zębatym jest nacięcie kształt litery V, zgodnie z moim ostatnim zdjęciem, ustawienie jest prawidłowe.

    Tylko nacięcie na kole zębatym jest niewidoczne, zasłania rama samochodu.

    Dziękuję wszystkim za chęć pomocy w rozwiązaniu dylematu. Może te wskazówki komuś się również przydadzą.

  • #23 07 Lip 2017 21:30
    Zbyniu123
    Poziom 12  

    Witam, czy ten napinacz mozna scisnac i zalozyc jeszxze raz? Czy jak sie go rozblokuje to juz tylko na smietnik??

  • #24 07 Lip 2017 23:51
    zmarta
    Poziom 4  

    napinacz można założyć jeszcze raz. Należy w pozycji pionowej wciskać bolec napinacza, czynność tą wykonać należy bardzo powoli.
    następnie zablokować napinacz bolcem /chyba 2 mm/ taki aby zmieścił się w otworach do blokady.
    bolec blokady wyjmujemy na samym końcu, jak nowy pasek założony jest zgodnie z punktami montażowymi

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME