Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf II 1.3 przekładka/swap silnika na większy, projekt

24 Kwi 2011 14:13 21634 14
  • Poziom 13  
    Witam, wiem że jest dużo tematów o swapie silnika do tego modelu. Jednakże nie znalazłem wszystkiego co mnie by satysfakcjonowało.

    Tak więc: posiadam od ponad roku Golfa II 1.3 NZ. Auto jest super utrzymane, zero rdzy, zawieszenie ok i ogólnie lalka. Zastanawiałem się nad sprzedażą, ale zdałem sobie sprawę że nie opłaca mi się go sprzedawać, kupiłem od znajomego za 700zł, sporo w niego włożyłem. Bardzo się do niego przywiązałem. Dziewczyna będzie w tym roku szła na prawko i będzie idealny na naukę.

    Po licznych próbach zwalczenia pływających obrotów, braku "kopa", przygasania, zamarzania odmy zimą; itp problemów tego silnika, po zwalczaniu i powrotach tych problemów postanowiłem coś z tym zrobić. Jeśli mam zatrzymać go dla siebie, jest parę opcji do wyboru:

    Montaż instalacji gazowej; wiem że niektórym forumowiczom pomogło to w kulturze pracy silnika, omija się dolot i obroty nie pływają i wgl. Ale znowu koszt wysoki, od kolegi zawołali ponad 3000zł, myślę że można taniej.

    Wymiana silnika na 1.6 / 1.8 i montaż instalacji gazowej. Po przekładce na silnik gaźnikowy koszt instalacji to ok 1500zł? Wtedy w grę wchodzi instalacja podciśnieniowa z tego co kojarzę. Czy lepiej na wtrysku jednopunktowym?
    Interesuje mnie bezawaryjna eksploatacja, mała problematyka przekładki, ekonomiczność. Nawet silnik 1.6 na gaźniku ma ok.75KM o już ze 20KM więcej czyli już coś.
    Nie jestem jakimś dzieciakiem, mam pojęcie o mechanice, z elektryki trochę słabiej. Jestem gotów kupić drugie auto, wyciągnąć silnik, wyremontować w razie potrzeby i przełożyć. Mój 1.3 do dawcy i sprzedać, wtedy koszty nie byłyby takie wysokie.

    Który silnik najłatwiej zaadaptować bez szczególnych problemów? Wiązki zostają? Jeśli ktoś miał podobną zagadkę, albo już to zrobił chciałbym się z nim skontaktować.

    Od razu mówię, że nie chcę innego kupować, żadnego diesla, żadnego gotowego. Wiem co mam, wiem co zostało wymienione i znam bardzo dobrze jego historię, oc mam na rok, przegląd. Ma 230 000 KM przebiegu oryginalnie(książka serwisowa). Chcę zmodyfikować mojego. Nie pali grama oleju, pali w największe mrozy bez problemów. Ale gdy wywala olej bagnetem, obroty spadają i dużo pali jak na tą pojemność mam ochotę pozbyć się problemów. Miło widziałbym raporty spalania silników 1.6/1.8, co trzeba byłoby przełożyć oprócz silnika i skrzyni(zawieszenie? ława? wiązki? komputer? przekładnia? u mnie brak wspomagania.)

    Z góry dzięki za samo przeczytanie moich wypocin i za fachowe porady.

    W załącznikach foto auta i silnika dla zainteresowanych.
  • Poziom 20  
    witam możesz tam wsadzić dosłownie wszystko ale ja bym szukał coś z 1,8 chyba PF i inne na wielopunktowym wtrysku,a instalacje zachowaj swoją tylko kolektor ssący i wtryski musisz dać tez z tego silnika oraz alternator i kolektor wydechowy,ale na instalacji tej lata to śmiało.

    napewno wiesz że silnik kompletny z osprzętem musisz przełożyć do tego skrzynia lewarek no i HAMULCE!!! reszta to pryszcz, bo to jest jak puzle, bo to VW ;-}
  • Moderator Samochody
    Jak chcesz żeby bezproblemowo i w miarę oszczędnie to jeździło na LPG to 1.8 ADZ ewentualnie ABS z trójki, bardziej niezawodne są RP ale mają mniejszy stopień sprężania i przez to mniej wydajnie pracują, zwłaszcza na LPG.
  • Poziom 13  
    Skłonię się jednak ku silnikom z mk2. Proponujecie 1.8. Ile to pali benzyny, te silniki są tylko na wtrysku czy na gaźniku także występują? Z tego co się orientuję to chyba jednopunktowy wtrysk? Ile jest rodzaji (może po kodach) tych silników, ile kosztowałoby założenie gazu do takiego silnika?

    I jeszcze jedno. Czy gdybym trafił jakiegoś dawcę z gazem to jak prawnie to wygląda, chciałbym żeby wszystko było legal. Potrzebuję jakieś zaświadczenie żeby w dowód wbili gaz?

    Dodano po 1 [minuty]:

    A jak ze sterowaniem? Komputer w miejsce starego i wystarczy podpiąć wiązkę ?
  • Moderator Samochody
    Nie bierz żadnego gaźnika bo to same problemy, i nie sugeruj się ceną instalacji gazowej bo to może ze 150zł różnicy między 1 a 2 generacją.
    Żeby było legalnie z gazem to oficjalnie nie możesz żadnej używanej części założyć, nieoficjalnie nikt nie jest w stanie tego sprawdzić poza butlą. Ale i tak jeszcze musisz mieć fakturę za montaż.
  • Poziom 13  
    1.8 jakie miały oznaczenia i czym się różniły między sobą? Mocą, osprzętem? Ile kosztowałaby instalacja do tego silnika.
  • Moderator Samochody
    Co do spalania przypadkiem trafiłem na temat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic356509.html
    Dodam jeszcze od siebie że raz mi ADZ zjadł 14l bezyny w trasie, ale to ze sporym bagażem na dachu i butem w podłodze. :)
    Inne silniki 1.8 mono to:
    RP - 90KM silnik nie do zdarcia, bezkolizyjny rozrząd ale zbyt ekonomiczny nie jest
    AAM - 75KM też dość trwały i da się jeździć mimo że słabszy ale nie wiele oszczędniejszy od RP
    ABS i ADZ - 90KM różnią się chyba tylko elektroniką ale praca ADZ jakoś bardziej mi się podoba
  • Poziom 13  
    Silniki AAM ABS i ADZ były fabrycznie montowane w mk2? Wydaje mi się że chodzi o Golfa III.
    Mam na oku jednego Golfa mk2, dawcę. Stoi w Szczecinie, dzisiaj podjadę go obejrzeć. Kolor nijaki różowo niebieski, ale nie o to chodzi. 1.8 niby na wtrysku, gościu sam nie jest pewien. Ogłoszenie już zanikło, co sprawdzić? Co jest może typowe dla tego silnika, jakie usterki? Na co zwrócić uwagę?

    ociz, czym jeździsz?

    Dodano po 10 [minuty]:

    I jak się dowiedzieć jakie oznaczenie nosi silnik?
  • Moderator Samochody
    W mk2 to tylko RP, co do usterek tak jak pisałem, silnik nie do zajechania. Może jedna typowa usterka to uszkadzający się styk biegu jałowego w nastawniku przepustnicy, myślę że to przez elektrozaworek od przyspieszacza zapłonu i indukujące się w nim napięcie. W nowszych nie ma tego problemu bo nie ma też żadnego mechanicznego sterowania kątem wyprzedzenia zapłonu, wszystkim zajmuje się sterownik.
    "Głupieją" też na gazie, ale odpowiednia emulacja sondy rozwiązuje problem.
    Jeździłem 2 x Golf mk2, Jetta mk2(najdłużej, najeździłem nią prawie 100k km), Passat b3 wszystko z silnikami RP i Passat b4 z ADZ. Więc trochę znam te silniki.
    Z usterek które w nich miałem to w jednym z Glofów uszkodził się przewód od czujnika temperatury i alternator, w Jetta 2 razy styk biegu jałowego sprzęgło się zużyło, amortyzatory, ze 3 żarówki, komplet tłumików, pompka paliwa ta w zbiorniku, Passat B3 padł katalizator. To tyle co pamiętam. :D
  • Poziom 13  
    Heh, dzięki ociz. Jeśli skłonię się ku RP to wiem do kogo uderzyć w razie co:) Mam 3 auta do oglądnięcia, poinformuję potem co i jak.

    Dodano po 5 [godziny] 37 [minuty]:

    Jutro jednak pojadę oglądać. Może wypowie się ktoś o zagazowanym 1.3, 1.6, 1.8. Jakie spalanie, wady, zalety, koszty.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    1,6 to tylko z najbardziej upierdliwymi gaźnikami 2E2 i 2EE, 1,3 z pierburgiem 2E3 w miarę bezproblemowy ale koników trochę mało, 1,3 NZ z lpg 1/2 generacji też trochę upierdliwy, trzeba pilnować żeby wszystko chodziło jak należy bo jak gaz strzeli to dla przepływomierza się dostaje, a coraz to rzadszy i kosztowny towar na rynku wtórnym. To samo dotyczy wszystkich innych Digijet-ów, Digifant-ów i K/KE Jetronic-ów.
  • Poziom 13  
    Dzięki, miałem wcześniej mk I cabrio 1.6 z gaź 2EE. po regulacji nawet latał, ale słaaby, kompresję tracił i spalanie!! dlatego wolałbym coś na wtrysku, a co sądzicie o 1.6, oczyw na wtrysku? Opłaca się? Czy jednak pozostać przy projekcie 1.8.
  • Poziom 13  
    Żadnego konkretnego dawcy nie znalazłem jak na razie.
  • Poziom 13  
    Temat zamknięty, Golf sprzedany, pozdrawiam