Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 klimatyzacja załącza się ale nie chłodzi

24 Kwi 2011 20:36 54205 27
  • Poziom 9  
    Witam!
    Posiadam VW Passata B5 (Facelift) 2003 rok, TDI. W zeszłym roku nabijałem w warsztacie w Anglii gaz w klimatyzacji (ale nie wiem czy tylko go dobili czy robili też jakieś czyszczenia lub wymiany filtrów itp.) i wszystko działało bez zarzutu aż do zimy. Po zimie przestała działać. Odczytałem błędy w klimie i wyskakuje błąd 01336 - Data Bus for Comfort System: Single-Wire Operation. Nie bardzo wiem czego ten błąd się tyczy. Sprawdziłem ciśnienie w klimie i jest ok, sprężarka się załącza ale po włączeniu klimy nie włącza się wentylator klimy który powinien się załączyć - sprawdziłem na krótko i działa. Czy ktoś ma jakieś pomysły co powinienem jeszcze sprawdzić lub wie jaka jest tego przyczyna to bardzo proszę o pomoc. Z góry dzięki
  • Poziom 9  
    bezpieczniki sprawdzone wszystkie w porządku prad do sprężarki dochodzi sprzeglo slychac i dalej to samo
  • Poziom 40  
    Zobacz czy nie ma wody przy module komfortu pod nogami kierowcy oraz czy na jalowym podnosza sie obroty po zalaczeniu AC.
    Klima czy Klimatornic?
  • Poziom 9  
    wody niema ale on byl kiedys zalany podlanczalem inny ze szrotu i to samo a z tymi obrotami to wydaje ze nic sie nie zmienia .klimatronic

    Dodano po 6 [minuty]:

    a ten moduł nie jest do końca sprawny nie podaje prądu na tylna klapę i nie działa otwieranie z drzwi jak podłącze ten drugi otwiera tylna klapę a le nie z drzwi
  • Poziom 9  
    i tu mam maly problem posiadam interfejs viaken sciaglem vagcom 409-1 i program sie zamyka chyba problem polega na tym ze próbuje zrobic to na viscie w sobote jade do goscia który nabija klimy i ma lepszy sprzecik chyba boscha jak by cos komus jeszcze przyszlo do glowy to piszcie jak bym naprawil napewno napisze moze komus sie to kiedys przyda
  • Poziom 10  
    Jeśli sprężarka załącza to do wentylatora masz bezpiecznik duży 40A obok pedału sprzęgła musisz odkręcić dolną część pulpitu po stronie kierowcy.Przyczyna że nie chłodzi ani troszke może być zapchana dysza dławiąca w rurce,zawór rozprężny lub sprężarka daje za małe ciśnienie.Jak byś mi podał ciśnienie LP i HP na załączonej klimie z tego można dużo się dowiedzieć:|
  • Poziom 9  
    bezpiecznik jest dobry sprawdzilem, dyszy nie sprawdzalem, cisnienia tez nie (prosze o podpowiedz jak prawidłowo sprawdzić lub wyczyścić tą dyszę, czy trzeba do tego spuszczać gaz?). Jak sie domyslam cisnienie sprawdza sie na rurkach tam gdzie sie napelnia gaz. Jak sie myle to napiszcie zajme sie tym jutro jak znajde chwile
  • Poziom 10  
    Trzeba sprawdzić ciśnienie na załączonej klimie,do tego potrzebne są zegary,żeby wyciągnąć dysze z rurki musisz wyciągnąć gaz (czynnik) - bez zegarów nic raczej nie zdziałasz, skoro sprężarka załącza.
  • Moderator na urlopie...
    marcin24v.
    Masz rację, ale należy dodać, że jeżeli w układzie jest powietrze lub wilgoć, to też nie będzie chłodzić.
  • Poziom 9  
    powiedz mi jeszcze jedna rzecz jezeli krece reka za sprzeglo to pompa powinna sie krecic ale powinna stwarzac opór
  • Moderator na urlopie...
    No przecież to sprężarka jest! Musi stawiać opór.
    Teraz, że sobie pozwolę:
    dejmo napisał:
    Sprawdziłem ciśnienie w klimie i jest ok,

    ile jest?
    dejmo napisał:
    sprężarka się załącza ale po włączeniu klimy...

    tego to już wogóle nie rozumie :)
    dejmo napisał:
    nie włącza się wentylator klimy który powinien się załączyć

    a skąd wiesz, że powinien? Wcale nie musi się załączć - muszą go do tego pewne parametry zmusić!
    T5 napisał:
    Spalony bezpiecznik.

    Wykonałeś to, co tutaj kolega napisał? Znalazłeś właściwy bezpiecznik, czy tylko pobieżnie sprawdziłeś wszystkie jakie znalazłeś?
    Nie szukaj problemu tam, gdzie go nie ma. Sam i tak sobie nie poradzisz, bo masz albo kable poprzerywane, albo moduł komfortu zalany, albo.... Moja rada? Podjedż i umów się u jakiegoś mądrego mechanika ;)
  • Poziom 26  
    Zeimp w pasku b5 wentylator startuje od razu i pracuje na niskich obrotach.Jak ciśnienie wzrośnie czujnik zapina masę na przekaźnik i włącza max obroty.akurat w tym modelu nie ma takiej opcji aby sprzęgło na sprężarce było zapięte a wentylator nie chodził. W innych markach owszem ale nie w B5. Climatron na auto a wentylator musi chodzić cały czas.
  • Moderator na urlopie...
    ele5 napisał:
    Zeimp w pasku b5 wentylator startuje od razu i pracuje na niskich obrotach.Jak ciśnienie wzrośnie czujnik zapina masę na przekaźnik i włącza max obroty.akurat w tym modelu nie ma takiej opcji aby sprzęgło na sprężarce było zapięte a wentylator nie chodził. W innych markach owszem ale nie w B5. Climatron na auto a wentylator musi chodzić cały czas.

    Dzięki za poprawkę "ele5", ale już nie mogłem... Jaki post, taka odpowiedż.
  • Poziom 9  
    dobra panowie bez nerwów, bezpiecznik na bank sprawdzilem napewno ten co trzeba. sprawdzenie cisnienia podejrzewam ze zrobilem zle, nigdy nie naprawialem klim jest to dla mnie nowe wyzwanie ale mysle ze dam rade. z tym cisnieniem to jest tak ze w anglii idzie sie do sklepu kupuje sie butle z gazem i do tego jest zegar do miezenia cisnienia, nabija sie na wylaczanym silniku a na odpalonym nie sprawdzalem bo niewiedzialem ze tak trzeba teraz wiem wiec jak sprawdze to napisze a ztym kreceniem reka to chodzi mi oto ze u mnie tego oporu prawie nie ma sprawdzalem dla porównania w innym aucie gdzie klima dziala i opor jest duzo wiekszy moge jechac do goscia ktory nabija klimy ale jak on mi nabije i okaze sie ze sprezarka zdechla to wtedy bede musial zmienic sprezarke i znowu do niego jechac i placi podwójnie. osobiscie mysle ze ona jest do niczego ale dzieki za podpowiedz z tym cisnieniem jutro sprawdze i sie odezwe
  • Poziom 26  
    zeimp napisał:
    ele5 napisał:
    Zeimp w pasku b5 wentylator startuje od razu i pracuje na niskich obrotach.Jak ciśnienie wzrośnie czujnik zapina masę na przekaźnik i włącza max obroty.akurat w tym modelu nie ma takiej opcji aby sprzęgło na sprężarce było zapięte a wentylator nie chodził. W innych markach owszem ale nie w B5. Climatron na auto a wentylator musi chodzić cały czas.

    Dzięki za poprawkę "ele5", ale już nie mogłem... Jaki post, taka odpowiedż.
    Masz rację jaki post taka odpowiedź.Proste.
  • Admin grupy Samochody
    dejmo napisał:
    to jest tak ze w anglii idzie sie do sklepu kupuje sie butle z gazem i do tego jest zegar do miezenia cisnienia, nabija sie na wylaczanym silniku e

    Coooo?Możesz zrobić fotkę tej butli z zegarem.
  • Poziom 12  
    ele5 napisał:
    Zeimp w pasku b5 wentylator startuje od razu i pracuje na niskich obrotach.Jak ciśnienie wzrośnie czujnik zapina masę na przekaźnik i włącza max obroty.akurat w tym modelu nie ma takiej opcji aby sprzęgło na sprężarce było zapięte a wentylator nie chodził. W innych markach owszem ale nie w B5. Climatron na auto a wentylator musi chodzić cały czas.


    No wkoncu

    pewnie ze nie ma takiej opcji zeby zalaczylo sie sprzeglo a wentylator nie chodzil

    Pewnie koledze wydaje sie ze sprezarka dziala, za niskie cisnienie w ukladzie i nie bedzie dzialac
  • Poziom 9  
    no wlasnie sprawdzilem dzisiaj cisnienie i ma 30 psi sprzeglo sie zalaczy a cisnienie ani drgnie pewnie jest zmlucona w srodku kupilem dzisiaj kompresor a w sobote jade na nabicie klimy
  • Poziom 33  
    A dlaczego nie opiszesz który to bezpiecznik sprawdzałeś? Nawet bez wentylatora podpiętego klima by chodziła zazwyczaj do zadziałania zaworu bezpieczeństwa.
  • Poziom 9  
    znalazlem gdzies na forum takie ladne zdjiecia z opisem i wlasie stad wiedzialem ktury to
  • Poziom 10  
    Witam,
    trochę odświeżę temat:
    Mój pojazd to Passat B5 FL. Niedawno nabijałem klimatyzację wraz z wymianą osuszacza i po tym zabiegu mam problem z uzyskaniem niskiej temperatury powietrza w samochodzie. Wiatrak załącza się się od razu. Ciśnienie przy włączonej klimatyzacji to bodajże hp ok 2-3 i lp ok 10-12. Po kilkuminutowej pracy sprężarki jedna z rurek (ta cieńsza jest bardzo zimna) natomiast druga (ta grubsza) ciepła. Test na szczelność podczas nabijania wypadł pozytywnie. Brak jest błędów na panelu climatronic oraz na vagu. Silnik klapy działa prawidłowo - dzisiaj sprawdzałem. Bardzo proszę o pomoc!
  • Poziom 33  
    NO i jaka jest temperatura wylotowa? sprawdź blok 8 na climatronicu przy ustawieniu na twarz i oczywiście z otwartymi wylotami.
  • Poziom 10  
    Temperatura wylotowa jest zbliżona do tej z zewnątrz, a inaczej pisząc jest taka sama jakby był włączony tryb econ. Jutro przyjrzę się bliżej wskazaniom w kanale 08
  • Poziom 2  
    Małe pytanko do ele 5.
    Gdzie znajduje się ten czujnik, który załącza wentylator klimy na max obroty.

    U mnie też po włączeniu Klimy nie wzrastają obroty i czasami silnik gaśnie a na gazie prawie zawsze na światłach. Nie wiem co się dzieje kiedyś tak nie było.
    Zacząłem kombinować i zwiększyłem dawkę gazu aż strzelił i teraz jest jeszcze gorzej
  • Poziom 15  
    mając zawór na wierzchu zdemontowany jak go czyścić ?