Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo MK4 Kombi - brak lewych pozycyjnych / tylnich lewych

pietrek7 25 Kwi 2011 13:12 12523 20
  • #1 25 Kwi 2011 13:12
    pietrek7
    Poziom 1  

    Witam,
    Sprawa dotyczy MONDEO MK4 KOMBI
    Zauważyłem brak lewych świateł pozycyjnych a co za tym idzie brak lewego światła tylnego. Sprawdziłem żarówki i są OK. Podejrzenie padło na bezpieczniki ale w instrukcji nie ma wzmianki o bezpieczniku od świateł pozycyjnych. Sprawdziłem więc przyrządem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki(wszystkie 3 skrzynki) - ale wszystko sprawne.

    Prawa strona świeci - lewa nie. Podejrzenie padło na komputer, czy w tym modelu pozycyjnymi steruje bezpośrednio komputer? Czy ktoś zetknął się z takim problemem?
    W poprzednich modelach były osobne bezpieczniki odpowiedzialne za światła pozycyjne, ale tutaj nic takiego nie ma.

    ps. nie wiem czy to ma związek, ale dodatkowo nie gaśnie mi lampka w kabinie(ta przy lusterku wstecznym) przy ustawieniu w pozycji środkowej(czujnik drzwi) a wszystkie pozostałe (ta nad pasażerami i w bagażniku) gasną

    Proszę o pomoc.

    1 20
  • #2 25 Kwi 2011 15:42
    robert_d_g
    Poziom 22  

    Ze skrzynki bezpieczników przekaźników komory silnika, zasilana jest skrzynka bezpieczników wnętrza pojazdu, mianowicie są to bezpieczniki 60A (F17 i F18 jak się nie myle - rozpatrując pod kątem oświetlenia pozycyjnego) Na linii 50-tej kabel bodaj fielotowo zielony jest zasilane światło pozycyjne tylne lewe, a na linii 39 śiatło pozycyjne lewe kabel chyba żółto niebieski

    5
  • #3 19 Wrz 2011 20:32
    kuba1961
    Poziom 12  

    Czy rozwiązałeś już ten problem ?

    0
  • #4 04 Gru 2011 17:54
    Yeti904
    Poziom 9  

    Witam.
    Panowie jak dostać się do tych bezpieczników F17 i F18 ?
    Nie chcę nic połamać
    Dzięki

    3
  • #5 04 Gru 2011 20:17
    kuba1961
    Poziom 12  

    Ja sprawdziłem wszystko i kicha. A pomógł reset. I mam światła :) Reset to odpięcie na 10 sekund klemy akumulatora.

    3
  • #6 04 Gru 2011 21:05
    Yeti904
    Poziom 9  

    Mi reset nie pomógł, a możesz napisać co trzeba zrobić żeby wysunąć te bezpieczniki?

    0
  • #7 04 Gru 2011 21:52
    kuba1961
    Poziom 12  

    Nie pamiętam. A jestem daleko od Mondeo. A jakie masz objawy ? Bo te bezpieczniki to są bezpieczniki główne chyba 60 A. Jak wysiądą to więcej obwodów jest bez napięcia. Nie pamiętam dokładnie ale chyba ściankę się przesuwa do góry.

    0
  • #8 04 Gru 2011 22:23
    Yeti904
    Poziom 9  

    Nie świecą mi się lewe tylne światła w klapie bagażnika - prąd dochodzi żarówki są ok, ale nie działają

    3
  • #9 05 Gru 2011 06:25
    kuba1961
    Poziom 12  

    Rozumiem że "prąd dochodzi " to znaczy że napięcie jest w gnieździe żarówki. Sprawdź czy jakaś inna żarówka zapali się i czy wtedy masz napięcie. Czy przypadkiem napięcie nie znika po otwarciu/zamknięciu klapy.

    0
  • #11 11 Gru 2011 14:37
    jokolukasz
    Poziom 2  

    Witam.
    Mam problem ze swiatłami tylnimi i przednimi po prawej stronie. Postojowe nie działaja. Przednie sie włancza jak nacisne pedał hamulca. Sprawdziłem bezpieczniki i sa ok. Co moze byc przyczyna?

    3
  • #13 11 Gru 2011 22:16
    robert_d_g
    Poziom 22  

    Jeżeli w tylnej lampie jest żarówka dwuwłóknowa, to możliwe, że ktoś wcisnął jednowłóknową

    1
  • #14 11 Gru 2011 23:45
    Yeti904
    Poziom 9  

    Dzięki chłopaki to też sprawdzę

    0
  • #15 13 Gru 2011 07:42
    Yeti904
    Poziom 9  

    Witam.
    Chciałem się jeszcze zapytać co może być przyczyną niedziałających tylnych świateł w klapie bagażnika. Działa wsteczny, a reszta nie ( żarówki są ok, ale napięcie jest tylko w gnieździe żarówki od wstecznego). Braciak wprowadził mnie wcześniej w błąd bo powiedział, że napięcie jest we wszystkich gniazdach , a jak się okazało jest tylko w gnieździe od wstecznego.Przepraszam za wcześniejsze moje błędne informacje.
    Dzięki za pomoc

    0
  • #16 13 Gru 2011 21:00
    robert_d_g
    Poziom 22  

    Może przełamane kable na przejściu z karoserii do tylnej klapy, albo brak kontaktu w jakiejść kości po drodze, warto to sprawdzić

    0
  • #18 03 Sty 2012 18:50
    jokolukasz
    Poziom 2  

    Witam. Zauwazyłem ze moje swiatła prawe tylnie i przednie po około 3sekundach gasna. Czy mam spróbowac resetu czy jest moze byc jakis inny sposób aby załatwic problem?

    1
  • #19 12 Sty 2012 07:55
    kuba1961
    Poziom 12  

    No na pewno coś dzieje się z modułem. Na forum o MKIV piszą że kluczyk 10 to najważniejsze narzędzie naprawy Mondeo :). Resetuj. Miej tylko kod do radia pod ręką.

    0
  • #20 15 Maj 2012 20:25
    DwadziesciaKV
    Poziom 2  

    mam pytanie w jaki sposob mam zrobic ten reset
    i czy po zresetowaniu silnik mi odpali bez problemu

    0
  • #21 15 Maj 2012 20:49
    kuba1961
    Poziom 12  

    Normalnie zdejmij klemę z akumulatora na 15 - 20 sekund. Potem załóż. Odpali bez problemu.

    1
  Szukaj w 5mln produktów